X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"קטי מילר, עולה חדשה מארצות-הברית, זנחה את מקצוע ההוראה כדי להתמסר לתחביב גברי: יציקת תבניות אמנותיות ממתכת"
▪  ▪  ▪
מסמרים בתנור

מי שייקלע בימים אלה למסגריה הקטנה שברחוב עמק הברכה, שבשכונת נחלת יצחק בתל אביב, לא יוכל שלא להבחין בצעירה שחורת השיער, הרוכנת על התנור ומלחימה, להנאתה, תבניות-ברזל וריקועי-נחושת.
כך, כשמשקפי-ביטחון על עיניה, כובע ירוק על ראשה וסרבל-עבודה לגופה, עוסקת קטי מילר, צעירה בשנות ה-20 המאוחרות, במלאכה גברית לכל דבר. את סוד מלאכתה המוזרה יודעים אך אותם מעטים, שכבר הספיקו לראות את ביכורי-יצירותיה בארץ.
טיול בקיץ
מאז עלייתה מארצות הברית ארצה, לפני שלושה חודשים, עם בעלה הצבר, אורי, ובתה הקטנה, יעל, מתמסרת קתי לתחביבה-מזה שנתיים, שהפך באחרונה לעיסוקה העיקרי: רקיעת תבניות-ברזל ונחושת, כיד הדמיון הטובה עליה.
הכל החל כאשר טיילה, לפני שנים אחדות, בפרברי העיר בלטימור שבארצות הברית. את עיניה צדה גלריה קטנה לתבניות-נחושת שבקרן הרחוב. היא נכנסה, הציצה ונפגעה. המוכר-אמן שמאחורי הדלפק הבחין בסקרנותה ובלהיטותה אחר יצירות האמנות שלו. הוא הציע לה להצטרף אל תלמידיו בסטודיו שבבעלותו וללמוד את המלאכה ממקור ראשון. קטי לא חשבה פעמיים, נעתרה להצעה, ובמשך 17 חודשים השתלמה אצל אותו אמן. התוצאה: בתום לימודיה היא הוסמכה כאמנית יוצרת של ריקועי-נחושת וברזל.
עד מהרה הבשילו ביכורי-יצירותיה: חנוכייה, עשוייה מסמרי ברזל, ריבועי-פליז וחלקי-צינור, שבהם חולצים את הנרות, ומנורת-לילה קטנה, עשויה פלדה. ההצלחה האירה לה פנים, ותוך זמן קצר נחטפו יצירותיה בידי אנשים, לאחר ששמה עבר מפה לאוזן.
2700 מעלות
מעודדת מהצלחתה זו, החליטה קטי להמשיך גם בארץ בתחביבה-עיסוקה. שכן קתי, שהיא במקצועה מורה, החליטה לזנוח את ההוראה לטובת התחביב שלה. אצל סוחרי המתכות והמסמרים היא הפכה כבר ללקוחה מוכרת. אלה מספקים לה את חומרי הגלם הדרושים לה: מסמרי-ברזל, מתכות על גל סוגיהן, תרסיסי-צבע ודבק אפוקסי. עם כל החומרים הללו היא ניצבת, מדי יום, ליד שולחן קטן במסגריה שבשכונת-מגוריה, נחלת יצחק, ויוצרת, כיד הדמיון הטובה עליה. לאחר שהיא משלימה את שירטוט יצירתה, היא "נאפית" בתנור, בחום של 2700 מעלות.
לא מכבר, יצרה את פאר-יצירתה: תבנית העיר ניו-יורק, העשוייה מלבנים-מלבנים של פליז, השזורים זה בזה בחוטי-הלחמה מכסף ומנחושת, וכך גם צלחות-נחושת, פרחי-ברזל וציפורי-עופרת ובדיל. לא מכבר גם השלימה את פסל הבכורה שלה - אולימפיאדת סין הקרובה, בדמות סמל האולימפיאדה, העשוי טבעות-נירוסטה והמורכב על אבן-בזלת שחורה. חמש שעות-עבודה השקיעה קטי ביצירתו. את יצירותיה היא מציגה בימים אלה בסטודיו שלה ביפו.

תאריך:  02/02/2008   |   עודכן:  02/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
ארגוני זכויות האדם ניצחו - אלפי פליטים מאפריקה משתחררים מכלא קציעות אבל הם מגיעים לתל אביב    איך מתמודדים בתל אביב? ראש העיר חולדאי אומר שנגמר התקציב
אברהם (פריצי) פריד
על נפלאות האופי הבריטי המיוחד וכישורי רופא חולים משס. על האקדמיה הלאומית למדעים ועל סיבה לדיכאון פולני. על צרכי הציבור החילוני בירושלים ועוד
נסים ישעיהו
בנושא הכי אקטואלי, דוח וינוגרד, עסקנו בעבר לא אחת. הבענו דעתנו עוד בטרם הוקמה הוועדה - שחבל על הכסף, על הזמן שיושקע בה, משום שכמו כל קודמותיה, היא לא תשנה דבר
אנה סמאשנובה
אנה סמאשנובה בטור אישי ל-ONE לקראת מפגש הפדרציה: "שראפובה אומנם לקחה את אוסטרליה אך פה היא תצטרך להתחיל הכל מחדש"
מיכל קונפורטי
"יש בעבריינות סוג של כוח. זה לא אנשים שמיואשים מחייהם ונעשים לא-מתפקדים. הכוח שלהם, הוא שמאפשר לעשות איתו עבודה, הוא שנותן תקווה", מספרת טל ברכה (שם בדוי), מדריכה בפרויקט לשיקום נוער עבריין    ראיון על הישרדות מסוג אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il