X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שמפר מאזן אימה לוקח עבור אזרחיו סיכון איום ונורא שלא לדבר על סיכון לשווא של אזרחי מדינת האויב. שכן אם קיים מאזן אימה פירושו של דבר שאם פורצת מלחמה, לא יכולים להיות בה מנצחים, אלא רק מפסידים
▪  ▪  ▪
שומרון. אמרות שפר

כטוראי לשעבר וגם זה גם זה היה לפני מעל לשלושים שנה, אני מודה שאין לי את הכישורים הדרושים כדי להיות מומחה צבאי, מה גם שאני לא בדיוק אוהד של ההתאגדות הזו. לוגיקה דווקא כן למדתי, למרות או אולי בגלל שכחפ"ש התברר לי עד מהרה שלוגיקה וצבא זה לא בדיוק דברים שהולכים יחדיו וגם לא נועדו. זוהי כמובן התרשמות מאוד אישית, כלומר על סמך ניסיון וידע אישי שלא מוסיף כל נקודות ובלי כל יומרה להיות היגד מדעי אובייקטיבי.
כאילו כדי להוכיח לי שזו לא סתם דיעה קדומה המתבססת באופן לא מודע על גישה יהודית גלותית [1] שמעתי ואף ראיתי ב-29.01.2008 את הרמטכ"ל לשעבר דן שומרון בתוכנית הטלוויזיה "פוליטיקה".
הנה כמה אמרות שפר של האיש דנן: "כאשר ניכפת עלינו מלחמה, יזומה או לא...".
אני מודה שהעברית שלי לא מה שהיתה, שכן מעל לשלושים שנה אני חי בחו"ל (כי כאן לא שולחים אותי אינטלגנטים כאלו למות למען תאוותם ויוקרתם) אבל כאשר חייתי בארץ ואפילו שירתתי בצבא זכור לי איכשהו במעומעם שהיה פעם הבדל מסויים ואולי אפילו סתירה בין פעולה/התקפה יזומה לבין פעולה שנכפית.
השילוב הזה פעולה יזומה שנכפתה עלינו, נראה כשילוב מנצח ונמכר עד היום בהצלחה לקהל הישראלי שיונק דברי חכמה כאלו כנראה בשקיקה.
ולמה נכפתה הפעולה היזומה? שכן נוצר מצב בלתי נסבל, לפי גאון הדור במיל רע"ל שומרון, שהחיזבאללה יצרו מאזן אימה עם ישראל ואת זה היה צריך להשמיד.
מכיוון שאני לא מבין גדול בענייני צבא הבאתי לעזרתי את הילד הקטן מבגדי המלך החדשים והוא לחש לאוזני שאם נוצר מאזן אימה הרי שיש צורך לכבד אותו ולא לנסות אז לתקוף את האויב בצורה כוללת שכן תקיפה מקיפה, לפי הגדרת מאזן האימה, אומרת שישנו סיכון גבוה שהאויב יכה בחזרה בצורה מאוד כואבת.
כלומר או שיש מאזן אימה ואז אסור לסכן אותו, אלא יש לבנות מנגנונים שאף אידיוט לא ילחץ מתאים על ההדק. או שאין מאזן אימה ואז לא חשוב מה הצד השני יעשה וגם לא חשובים כל מיני שיקולים מוסריים הטובים רק ליפי נפש.
מלחמת לבנון השנייה הוכיחה בצורה כואבת ביותר שלמרות שפוטנציאל ההרס הצה"לי הוא גבוה יותר, החיזבאללה באמצעים הרבה יותר פרמיטיביים יצר מאזן אימה ואם היה פוגע למשל במיכל האמוניה הגדול במפרץ חיפה הנזק היה אפילו יותר גדול.
מי שמפר מאזן אימה לוקח עבור אזרחיו סיכון איום ונורא שלא לדבר על סיכון לשווא של אזרחי מדינת האויב. שכן אם קיים מאזן אימה פירושו של דבר שאם פורצת מלחמה, לא יכולים להיות בה מנצחים, אלא רק מפסידים.
לזכותו של שומרון ניתן לומר שהוא לפחות העלה על דלת שפתיו את המילה מאזן אימה. כגנרל שלא רק אי אפשר להסביר לו בדיחות שהוא לא מסוגל להבין בכוחות עצמו הוא כנראה לא מסוגל לתפוס שבמאזן אימה לא קיים פתרון של חיתוך קשר גורדי פשוט.
בדחות ווינוגרד מוזכר מאזן האימה פעמיים:
יום שלישי, 1 באוגוסט 2006
"נאום ראש הממשלה בטקס סיום קורס המכללה לביטחון לאומי (18:00)
בדבריו הדגיש ראש הממשלה כי ההישג העיקרי של המלחמה עד אותה עת הוא עצם יכולת העמידה של העורף לעמוד תחת מתקפת רקטות במשך שלושה שבועות. "במשך שנים רבות חיינו תחת האיום הזה שיצר מאזן אימה אימה בלתי סביר... 21 ימים לאחר מכן האיום הזה שוב לא יהיה מה שהיה, לעולם יותר לא יוכלו לאיים על העם הזה שיירו עליו טילים". דוח סופי עמ' 144.
האם אולמרט שיחזר את הכשל הלוגי של דן שומרון או להפך? שר הביטחון סיכם את הדיון והציג את עמדתו ביחס לתוצאות הנדרשות מהפעולה: "האירוע שחייב להסתיים באופן כזה, שמצד אחד חיזבאללה מצטער על זה שהוא התחיל בו, ומצד שני שבפעם הבאה הוא לא יחשוב לעשות אירוע כזה. זאת המטרה המרכזית, כי אין מטרה לחנך את א', אין גם מטרה לחנך את ב', המטרה היא בעצם לגרום לכך שחיזבאללה ירגיש שהוא מוכה, רדוף." (42) שר הביטחון היה מודע לכך שהפעולה לא תביא להחזרת החיילים החטופים. המטרה היא: "לנסות וליצור מאזן אימה קשה מול חיזבאללה." (43) לדעתו: "אנחנו מוצאים את עצמנו בתוצאה של אירוע שמכניסה את צה"ל ואת מדינת ישראל למהלכים שאף אחד מאיתנו לא נערך להם." (44) (דוח חלקי עמ' 71)
"פרץ פרץ זהו לץ,
מתרוצץ מעץ לעץ."
ידעה כבר המשוררת האידית קדיה מולדובסקי לפני המון המון שנים בשירה "גילגולו של מעיל". התרגום העכשווי היה בוודאי: "מרחף מעץ לעץ".--------------------------------------------------------------------------------
[i] בדיחה ביידיש עתיקה שואלת: כמה פעמים צוחק האיכר כאשר מספרים לו בדיחה?
תשובה: שלוש פעמים. פעם אחת כשמספרים לו את הבדיחה, פעם אחת כשמסבירים לו אותה ובפעם השלישית כאשר הוא מבין.
כמה פעמים צוחק הפריץ?
תשובה: פעמיים. פעם כאשר מספרים לו אותה ופעם כאשר מסבירים. להבין הוא ממילא לא מסוגל.
כמה פעמים צוחק קצין?
תשובה: פעם אחת כשמספרים לו. להסביר הוא לא נותן.
ויהודי, כמה פעמים הוא צוחק?
תשובה: אפילו לא פעם אחת. כי הוא מפסיק את המספר באמצע ואומר לו אני מכיר את הבדיחה ומספר את ההמשך ואף יותר טוב.

תאריך:  03/02/2008   |   עודכן:  03/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה מילים על דוח וינוגרד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל משלמת 40 שנות פשעי כיבוש ל"ת
נבוביהו  |  3/02/08 09:52
2
ואתה עוד מתפאר...
לוגיקה?????  |  3/02/08 10:12
 
- מה אתה רוצה? זו לוגיקה שמאלנית
ששון גבאי  |  3/02/08 15:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
המטרה: לגונן על הגולשים ועל גורמים העלולים להיפגע מפרסומים בלתי ראויים ו/או בלתי חוקיים    אנו קוראים ליתר אתרי החדשות לנקוט גישה דומה
עידן יוסף
ערוצים מסחריים אינם במסגרת האינטרס הציבורי. מדינת ישראל אינה צריכה לממן בידור לעם. יש לאפשר את הכללת ערוצים 2, 9 ו-10 בחבילת חינם, ובתנאי שתונהג בהן מדיניות של החשכת מסך
יצחק ג'קי אדרי
"העורף החזק שרצה צבא מנצח, קיבל מחזות הפרטה מבישים משתי החזיתות: רעב במקלטים ורעב למזון בשדה הקרב, עם ישראל רצה מנהיגות מובילה, אחראית ומנצחת, עם ישראל קיבל שלושה כישלונרים!!!"
אפרי הלפרין
"חוסר מנהיגות, חוסר החלטיות, דשדוש, חוסר דבקות במטרה, העדפת החזרה בשלום הביתה על ביצוע המשימה, והפחד מנפגעים - הם עיקר הליקויים של דוח וינוגרד"
ד"ר דויד שוורץ
"לאחר ש"אבק הכוכבים" של ועדת וינוגרד ישקע קצת, הוא ייאלץ להחליט. כולנו במתח ממתינים למוצא פיו, אך סביר להניח שהוא יצעד בנתיב הפשרה - לא פרישה מיידית, ולא הישארות נצחית, אלא משהו באמצע שישביע את רצון כולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il