X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחרונה אושרו על-ידי ועדת הכספים של הכנסת תיקוני חקיקה במסגרתם יבוטל מס המכירה (בתוקף רטרואקטיבי), ויבוטלו שיעורי מס מופחתים למקרקעין שנרכשו עד שנת 1960. בנוסף - יבוטל חוק התיאומים ואף לכך השלכה גם בתחום מיסוי המקרקעין. להלן ייסקרו חלק מהשלכות התיקונים
▪  ▪  ▪

לאחרונה אישרה ועדת הכספים של הכנסת מספר תיקוני חקיקה, שלהם השלכה על מיסוי המקרקעין. להלן סקירה קצרה של התיקונים. האמור להלן כפוף לבחינה ספציפית של נוסח החקיקה שיפורסם לאחר שיאושר סופית על-ידי הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.
ביטול מס המכירה
כפי שהובטח בעבר אושר ביטול מס המכירה. הביטול ייכנס לתוקף רטרואקטיבי ביחס למכירות החל מיום 01.08.07. מס המכירה היה בלתי רצוי כיוון שהציב מחסום לקיומן של עסקות בהטילו מס שלא על הרווח. בייחוד בלט הנושא ביחס למי שהפסיד במקרקעין - שכן לא די שהפסיד אף נדרש לשלם מס מכירה, ולאור ההפסד לא יכול היה אף לעשות שימוש בתשלום המס כהוצאה והמס ירד לטמיון.
ככל הנראה, כל מי שעשה עסקות שעניינן דחיית מס כמו העברה לחברה, העברה לקרוב וכו' ובמיוחד משחלפי הנכסים הרוויחו שכן מס שאמור היה להיות מוטל עליהם ולא נגבה בהנחה שיידחה לעתיד -לא ייגבה כלל לאור ביטול מס המכירה!
העובדה כי המחוקק גילה דעתו בדבר העובדה שמדובר במס בלתי רצוי, צפוי להערכתנו לגרום לכך שגם פסיקת בתי המשפט במחלוקות שעוד נותרו כמו סוגיית ההנחה בתקופה הקובעת וסוגיות אחרות תהיה ליברלית יותר ונוטה לצמצם את תחולת המס.
ביטול שיעורי המס ההיסטוריים
שיעורי המס המופחתים לרוכשי נכסים עד שנת המס 1960 בוטלו באופן הדרגתי. בשונה מההצעה המקורית שקבעה ביטול הדרגתי מ - 2009, בסופו של דבר אושר שהביטול יחל אך ורק בשנת המס 2011. ההדרגתיות הינה בהעלאה של המס באחוז אחד כל שנה, והחל מ-2013 בשני אחוזים נוספים בכל שנה (או חלק ממנה), ובכל מקרה לא יותר מ - 20% ליחידים ו - 25% לתאגידים.
סביר להניח כי מנגנון זה יגרום לתנועה בשוק הנדל"ן אשר תגרום לחלק מבעלי הנכסים הוותיקים תמריץ לממשם תוך ניצול המס הנמוך בצורה מיטבית.
יש חשיבות לתת את הדעת לשתי נקודות על-מנת לבצע חישוב מס מיטבי: האחת - שהמס בשיעור היסטורי אינו לוקח בחשבון הגנה אינפלציונית כלל. השניה - הבחירה בשיעורי מס היסטוריים נתונה לנישום. לכן, בפרט לאור העלאת השיעורים ההיסטוריים חשוב לבחון האם משתלם לבקש את שיעור המס ההיסטורי ולאבד הגנה אינפלציונית על אותו נכס או לחילופין לא לדרוש כלל את השיעורים המיטביים ולבקש חישוב מס רגיל - תוך זכאות ליהנות מהגנה אינפלציונית.
ביטול חוק התיאומים
אושרה ההצעה לביטול חוק התיאומים החל מ-2008 לאור שיעורי האינפלציה הנמוכים, ותוך קביעת הוראות מעבר. להחלטה מספר השלכות בתחום המקרקעין: ראשית, ביטול החוק יגרום להרחבת הרלוונטיות של ההלכה בעניין דבורה ורה שכטר לכלל הנישומים - דהיינו יום הבסיס למידוד של כל הוצאת השבחה יהיה ביום הוצאתה ולא בשני שליש תקופת הבנייה. זאת לאור העובדה שיותר לא ישרור סעיף 31א לחוק שממילא קבע מפורשות לגבי מי שהחיל עליו את פרק ב' לחוק (חברות בעיקר) כי המידוד מיום ההוצאה גובר על הוראות חוק מיסוי מקרקעין.
כמו כן לא יהיה עוד צורך לברר האם מדובר בזכות במקרקעין לצורך השאלה אם הסכם שכירות מהווה נכס קבוע (ויוצר תוספת בשל אינפלציה),- והכרעה בסוגייה זו (ר' לדוג' הלכת הקומקום) תהיה רלוונטית אך ורק לשאלת החבות במס רכישה.
שאלה המתעוררת הינה האם לאור ביטול החוק (ובמיוחד פרק ג') יהיו זכאים הנישומים לקבל בצורה ריאלית על פני אורך חיי הנכס ובמכירתו את הוצאות המימון הריאליות הכרוכות ברכישה. בקשר לכך ולנושאים נוספים כגון הפסד ריאלי במכירת נכס, יהיה צורך לעקוב גם אחר הוראות המעבר כפי שיפורסמו בעתיד הקרוב.

הכותבים הם ממשרד אלתר עורכי דין.
תאריך:  12/02/2008   |   עודכן:  12/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
ישראל לא הצליחה להכניע ולפרק את החיזבאללה בלבנון. ישראל לא מצליחה להכניע ולפרק את החמאס - בעזה. אותן השגיאות חוזרות על עצמן - כושר ההרתעה של ישראל על הפנים - הסכנות מכך לעתיד מי ישורנו
יוסי עבדי
אירועי השבוע האחרון המחישו עד כמה ההסברה הישראלית היא בדיחה עצובה    חמאס יורה לעבר תחנת הכוח באשקלון, ומנסה לשתק את אספקת החשמל באופן מוחלט    ואנחנו? מגיבים בחוסר תגובה    מבולבלים? אז אל תהיו. זו המציאות הכושלת בשלמותה
פנחס (פיני) פישלר
האם "מאיים" המפכ"ל להכשיל את המינוי אצל מבקר המדינה רק מפני שמעז ד"ר גלבוע לבקר את משטרת ישראל חדשות לבקרים? שמא סבור המפכ"ל כי מדינת ישראל הפכה למדינת משטרה? המפכ"ל ה"נסחט" ה"טייס - הופך ל"מאיים"?
צבי גיל
לא ועדת חקירה על עוולות לניצולי שואה, אלא ועדת הוקרה על תרומתם הגדולה למדינה
נדב מנסדורף
לא בפעם הראשונה ניתן להבין שקמפיין עם כוונות טובות שעונה להגדרה "לא מספיק" יכול בקלות להפוך גם מאוד מסוכן. הורים יקרים, שימו לב: מדינת ישראל מעודדת פגיעה בילדי ישראל באינטרנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il