X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה ממליצה להשקיע 500 מיליון שקל בשנה בהגברת תדירות האוטובוסים בפריפריה; "אחוז אחד של משתמשים בתחבורה ציבורית שווה למשק 400 מיליון שקל"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ועדת טרכטנברג מציעה להעניק הנחה של עד 50% בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית באוטובוסים וברכבות לזכאי ביטוח לאומי ולסטודנטים - ולהוזיל את הכרטיסים שיימכרו לשימוש משולב ברכבת ובאוטובוס. עוד ממליצה הוועדה להגביר ב-33% את תדירות האוטובוסים בקווים האזורים והמקומיים, להגביר את תדירות האוטובוסים למכללות, למוסדות דיור מוגן, לישובים כפריים ופריפריליים, להגביר את האכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית - וכן להוסיף מערכות מידע אלקטרוני בתחנות האוטובוס ובאינטרנט.
כל זאת, על-מנת להשיג שני יעדים עיקריים: הגדלת מספר העוברים מתחבורה ברכב פרטי לתחבורה ציבורית - והגברת הניידות התחבורתית בפריפריה, ובקרב אוכלוסיות נזקקות. לצורך יישום תוכנית זו תידרש תוספת תקציבית של 500 מיליון שקל לשנה, וסך של 2.5 מיליארד שקל לחומש הקרוב. תקציב המדינה ושינוי סדרי עדיפויות יממנו מחצית מעלות זו, ואילו לגבי המחצית השנייה קיימת עדיין מחלוקת בין משרדי הממשלה.
לטענת ועדת טרכטנברג, מעבר משמעותי לשימוש בתחבורה ציבורית משמעותו חיסכון מצטבר למשק של עשרות מיליארדי שקלים. כך, הגדלת שיעור השימוש בתחבורה ציבורית באחוז אחד שוות ערך לחיסכון של כ-400 מיליון שקל למשק בשנה. בנוסף, מציינת הוועדה, לתחבורה הציבורית תפקיד חברתי חשוב בהבטחת יכולת הניידות של אוכלוסיות חלשות.
כמו-כן, מציעה הוועדה את האצת שבירת המונופולים של אגד ודן בתחבורה הציבורית באוטובוסים. זאת, במטרה להוזיל את תעריפי הנסיעה באוטובוסים בכ-25% לפחות - ולחסוך לקופת המדינה כ-720 מיליון שקל מכספי הסובסידיה השנתית לענף. כפי שפורסם השבוע ב-TheMarker - מדובר בפרסום מכרזים להפעלת כלל קווי האוטובוס בישראל בתנאים תחרותיים עד שנת 2015. זאת, ללא כל שיריון קווים מובטח למונופולים אגד ודן, אשר חולשים כיום על 70% מענף התחבורה הציבורית בישראל.
לאחר שנת 2015, קובעות ההמלצות, לא יהיו עוד מפעילי תחבורה ציבורית אשר אינם פועלים בתנאי תחרות, כאשר על הממשלה ייאסר לחתום על חוזי הפעלה יקרים מן המחיר התחרותי הנהוג בשוק. ואולם, מן ההמלצות הסופיות נגרעה המלצת הוועדה בטיוטת הדוח לפיה בקווי אוטובוס עתירי נסועה - תורשה הממשלה להעניק רישיונות לקווים מקבילים. כלומר, לפתח תחרות פנימית גם באשכולות מסוימים של אוטובוסים, דוגמת הקו לאילת - או הקווים בין תל אביב לירושלים ולחיפה.
הרפורמה בתחבורה הציבורית אשר החלה בשנת 2002 בהוצאת קווי אגד ודן ההיסטוריים למכרזים פתוחים עבור מפעילים פרטיים - הביאה עד כה לצמצום נתח השוק של שני המונופולים האזוריים מ-100% ל-70%. זאת, כאשר ביתר 30% הפעילות בענף התחבורה הציבורית נחלקות לא פחות מתשע חברות תחבורה פרטיות.
הרפורמה הצליחה לחסוך למדינה כמיליארד שקל מכספי הסובסידיה ששילמה לאגד ולדן. זאת, תוך שהצרכן נהנה מהוזלה ממוצעת של כ-25% מתעריפי הנסיעה, מגידול בתדירות האוטובוסים ומשדרוג האוטובוסים והשירות בהם. ואולם לאחר השלמת השלב הראשון ברפורמה - נותרה מדיניות הממשלה באשר לעתיד הענף לא ברורה.
לפני שנה חתמו משרדי האוצר והתחבורה עם קואופרטיב אגד על הסכם תחרות חדש לשנים 2010-2020 - במסגרתו סוכם על הוצאת רק 17% נוספים מנפח פעילותו של אגד לידי חברות התחבורה הציבורית הפרטיות עד שנת 2015. זאת, כשאגד לא יורשה להתמודד במכרזים שיפורסמו להפעלת קווי אוטובוסים, וייוותר בסוף ההליך עם נתח של כ-35%-40% בשוק תחבורה הציבורית בישראל. מאידך, הסכימה הממשלה כי אגד ישמור בידיו כמה מקוויה הדומיננטיים כיום: קו חיפה-ת"א, ת"א-ירושלים וקווי האוטובוס לאילת.

תאריך:  27/09/2011   |   עודכן:  27/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנחה של עד 50% לסטודנטים באוטובוסים וברכבות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עקב הרפורמה יש מחסור בנהגים
המציאותי  |  27/09/11 11:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
עדי ראייה דיווחו על שלושה חמושים שהגיעו אל הצינור וירו לעברו    אדם אחד נפגע מן האש העזה שפרצה במקום ופונה לבית חולים מקומי כשהוא סובל מכוויות
איציק וולף
יו"ר העבודה אמרה לח"כ הרצוג שהפסיד בסיבוב הראשון של הפריימריז כי היא זקוקה לתמיכתו על-מנת להוביל את המפלגה לניצחון    הרצוג: למרות מסע הבחירות היצרי מוכן להיות שותף נאמן
אלעזר לוין
מאשים: הוועדה נכנעה ללחצי האוצר    "ההצעות בעניין מחוסרי הדיור - עוול חברתי, פלסטר על חתך עמוק"    "אגיש הצעת חוק פרטית לסיוע למחוסרי הדיור, שתזכה לרוב מוחץ בכנסת"
עכבר העיר
השחקנית הישראלית תחליף את ג'וליה אורמונד ב-"Man of Steel" המדובר, שמביים זאק סניידר ("300")    את אביו של סופרמן יגלם לצידה ראסל קרואו
אייל גרוסברד
קבוצת ה-NBA תעזוב את ניו ג'רזי אחרי 36 שנה ותיקרא 'ברוקלין נטס'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il