X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עובדי מדינה זכאים להשתתפות בהוצאות משפטיות הכללים ברורים ומפורטים באתר האינטרנט של משרד המשפטים על-פי נוסח ההנחיות, אף אחד מהעדים בוועדת וינוגרד, לא זכאי להשתתפות בהוצאותיו המשפטיות.
▪  ▪  ▪
אולמרט ופרץ. הישירו מבטכם [צילום: AP]

באתר האינטרנט של משרד המשפטים מפורט מידע כללי אודות פעילות הוועדה לעניין הגנה משפטית והשתתפות בהוצאות משפטיות לנושאי משרה ועובדי מדינה.
באתר כתוב: "הוועדה לעניין הגנה משפטית והשתתפות בהוצאות משפטיות לנושאי משרה ועובדי מדינה היא ועדה בינמשרדית, בראשות מנכ"ל משרד המשפטים, הפועלת מכח החלטת ממשלה מספר 2799מיום 28.11.2002 ומטפלת בבקשות לאישור הגנה משפטית והשתתפות בהוצאות משפטיות של נושאי משרה ועובדי מדינה.
נושא משרה או עובד מדינה יהיו זכאים להגנה משפטית או השתתפות בהוצאות משפטיות בגין הליך משפטי , כפי שיפורט להלן, שיסודו במעשה או מחדל שעשה תוך כדי מילוי התפקיד, לשם מילוי התפקיד ובשל התנהגות שהיתה בתחום סמכותו כדין או שנהג בה בתום לב בהיותו סבור כי הוא נוהג בתחום סמכותו.
הליך משפטי הוגדר לעניין זה כהליך פלילי, התייצבות בפני ועדת חקירה על-פי סעיף 15 לחוק ועדות חקירה, הליכים משמעתיים לפי דין והתגוננות מפני הליך מנהלי או אזרחי בבית משפט.
נושא משרה או עובד מדינה ישיבו את מלוא שווי ההגנה המשפטית או שווי ההשתתפות בהוצאות משפטיות שקיבלו אם יתברר בסיום ההליך כי לא היו זכאים למימון הוצאותיהם.
בהתאם להחלטת הממשלה נושאת הממשלה בהוצאות משפטיות של נושאי משרה ועובדי מדינה באמצעות העמדת שירותים משפטיים מטעם הממשלה באמצעות קרן פנימית צוברת (ענבל חברה לביטוח בע"מ) ועל-ידי השתתפות בהוצאות משפטיות.
לפי כללים שגובשו, פניות של עובדי מדינה להגנה משפטית והשתתפות בהוצאות משפטיות יש להגיש לוועדה משרדית שהוקמה בכל משרד ממשלתי ובהמשך לחברת הביטוח ענבל. הוועדה הבינמשרדית משמשת כערכאת ערעור על החלטות של ענבל חברה לביטוח וכערכאה ראשונה לפניות של נושאי משרה בלבד.
ועדת וינוגרד איננה בית משפט פלילי, איננה בית דין משמעתי, וגם לא בית דין אזרחי ומינהלי, היא אפילו לא ועדת חקירה - וגם אם נניח שקיבלה על עצמה את כללי סעיף 15 לחוק ועדות החקירה, הרי שפרקה עצמה מדעת טרם הגיעה לשלבי האזהרות המפורטים בסעיף 15 לחוק ועדות חקירה, אז מאיין הזכות להשתתפות המדינה בהוצאות?
מדוע צריך ראש ממשלה או שר ביטחון או קצין בכיר מאות שעות של עורך דין צמרת בהתכוננו לעדות על פעולות שביצע חודשים מספר קודם לכן? ומדוע על הציבור בישראל לשלם את המחיר?
את ההיוועצות ואת שיקול הדעת היה עליהם לעשות טרם המלחמה, טרם שיקעו את מדינת ישראל בבוץ הלבנוני, ולשם כך היו להם כל התקציבים שבעולם, ומתי הם מגלים את שיקול הדעת ואת הצורך לסער מוחות ולהתייעץ? אחרי שכשלו במלחמה, ורגע לפני שהלהבות מלחכות את ישבם האישי.
האחראים על כשלי המלחמה, מנצלים באופן מחפיר ומעליב את כישלונם האישי המובהק והברור, ואת המבוי הסתום אליו הם ניתבו, במיטב ספיניהם את הציבור, בכל הקשור למסקנות ועדת וינוגרד
  • גם הכילו על הוועדה את סעיף 15 לחוק החקירה בתרגילים מתרגילים שונים, תוך ניצול ציני של הבג"צ למטרה זו
  • גם מנעו את הצבעת הוועדה על האחראים הישירים
  • גם פרנסו ללא גבולות עורכי דין מהרמה הראשונה שלא לצורך
  • וגם מבקשים עתה מהציבור שישלם את המחיר.
אהוד אולמרט, אמיר פרץ, הכשלתם וגם ירשתם???, הפישלתם וגם רוששתם??? ואל תשפילו מבטכם, אל תביטו בנו דרך משקפות אטומות, הישירו מבטכם לציבור בישראל, והשיבו לו.

תאריך:  16/02/2008   |   עודכן:  16/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
המשפט המיותר שהשמיע פרופ' דרור, חבר ועדת וינוגרד, מעורר סערה ציבורית-פוליטית, שיצאה מכלל פרופורציה. דוח ועדת וינוגרד (על שני חלקיו) - ברור, חד ואין בו את השיקולים שמנסים לייחס לפרופ' דרור. אחריות - צריך לקחת או להטיל. ואל תשכחו - במדינה דמוקרטית, הציבור מחליט לגבי מנהיגיו וממשלתו ולא ועדות חקירה
עו"ד משה גולדבלט
מהי פגיעה מידתית באזרחים תמימים? האם ניתן לומר שחיסול מורנייה מצדיק גם חיסולם של עשרה אזרחים תמימים. הקדוש ברוך הוא התחייב לאברהם אבינו שלא ישחית את סדום אם יימצאו בה עשרה צדיקים - האם נחיל מבחן זה גם על חיסול טרוריסט?
ד"ר יובל ברנדשטטר
מרטין בובר, עמוס עוז דוד גרוסמן ומאיר שלו הם נבואה המגשימה את עצמה. הם קראו את הכיוון של בעלי ההון וקובעי המדיניות הספרותית, ולשם הם הולכים. כך הם מביעים את דעותיהם הנחשבות, נואמים את נאומיהם הנחשבים, כותבים את ספריהם הנחשבים ומקבלים את הפרסים הנחשבים
אפרי הלפרין
העיתון מעריב הבין לבסוף שראש הממשלה שגה בהחלטותיו, שהיה פזיז מידי, שלא לקח אחריות
צילה הרשקו
סביר להניח שצרפת של סרקוזי תמלא תפקיד מרכזי יותר בתיווך בקונפליקטים במזרח התיכון. רצוי שישראל, מצדה, תעשה מאמץ לקדם את שיתוף הפעולה עם המשטר החדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il