X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה הבת ICP מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת מיזם צומת אנרגיה הצטרפותה של התחנה החדשה תגדיל את יכולת ייצור החשמל בתחנות הכוח שבשליטת החברה לישראל ל-1,244 מגוואט שהם כמעט 10% מיכולת ייצור החשמל במדינה
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

החברה לישראל מוסיפה תחנת כוח גדולה למערך תחנות הכוח שבבעלותה: ל"גלובס" נודע כי החברה הבת ICP מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת מיזם צומת אנרגיה. במסגרת המיזם תוקם תחנת כוח גדולה בהשקעה כספית כוללת של 2 מיליארד שקל ליד צומת פלוגות בדרום.
הצטרפותה של התחנה החדשה תגדיל את יכולת ייצור החשמל בתחנות הכוח שבשליטת החברה לישראל ל-1,244 מגוואט (ראו טבלה) שהם כמעט 10% מיכולת ייצור החשמל במדינה. הרכישה מבצרת את מעמדו של עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל, כיצרן החשמל הפרטי הגדול במדינה, הרחק לפני שאר היצרנים.
מחפשת בקדחתנות
מיזם צומת אנרגיה מוחזק בבעלות משותפת של רפק תשתיות ותקשורת ודלקיה, זרוע האנרגיה של קבוצת ויאוליה (50% כל אחת). דלקיה היא גם שותפתה הזוטרה (20%) של החברה לישראל ב-OPC, המקימה תחנת כוח פרטית גדולה (437 מגוואט) במישור רותם שליד דימונה. מדובר בתחנת הכוח הפרטית הגדולה הראשונה שצפויה לפעול בישראל.
ביוני אשתקד חתמה OPC על עסקה בהיקף 440 מיליון דולר עם מיצובישי היפנית לרכישת טורבינת גז במחזור משולב (מתוצרת דייהו הקוריאנית) ולקבלת שירותי תחזוקה למשך 12 שנה. במסגרת אותה עסקה קיבלה OPC ממיצובישי אופציה לרכישת טורבינת גז תאומה בתנאים דומים מאותן חברות.
מאז מחפשת OPC בקדחתנות אחר אתר מתאים להקמת תחנת הכוח הנוספת. תחילה ביקשה OPC להקים את התחנה-התאומה על מגרש צמוד לתחנה המקורית במישור רותם, אך הבקשה נדחתה בשל מגבלות רשת הולכת החשמל. גם הצעה להקים את התחנה באתר של חברת החשמל באלון תבור - שנחשפה ב"גלובס" - נדחתה על-ידי האוצר שאסר על התקשרות כזו ללא עריכת מכרז.
המיזם של צומת אנרגיה עונה על מרבית דרישותיה של OPC - הוא קיבל ב-30 בדצמבר 2010 רישיון מותנה לייצור חשמל לצורך הקמת תחנה בהספק של 360 מגוואט. הקרקע שעליה אמורה תחנת הכוח לקום היא אומנם קרקע חקלאית, אך תוכנית לשינוי הייעוד שלה נמצאת בדיונים בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל).
ICP, זרוע האנרגיה של החברה לישראל, עסוקה כעת בסיום שני פרויקטים גדולים: סיום הקמת תחנת הכוח הרביעית באתר קלפה בפרו, פרויקט שצפוי להסתיים בחצי הראשון של 2012, והקמת תחנת הכוח של OPC במישור רותם, שתחילת ההרצה שלו צפויה להתחיל בקיץ 2012. מדובר בפרויקטים בהיקף של כמיליארד דולר. כמו-כן, החברה נמצאת בשלבים אחרונים של בחינת פרויקט ההידרו בפרו, פרויקט בהיקף 800 מיליון דולר.
מ-ICP נמסר בתגובה כי "החברה פנתה לחברת החשמל ולרשות החשמל לבחינת אפשרות הולכת חשמל ("סקר הולכה") בהיקף נוסף במישור רותם, לצורך בחינת אפשרות הקמת תחנת כוח נוספת בצמוד לאתר OPC. במקביל, החברה בוחנת אתרים נוספים. האופציה שיש לחברה מאפשרת הקמת תחנת כוח נוספת, דבר שיכול לסייע למשק החשמל לגשר על המחסור הצפוי בשנים הקרובות. מדי פעם מגיעים לחברה פניות של יזמים מקומיים שקיבלו רישיון יצרן פרטי ומעוניינים למכור אותו ל-ICP, ואחרים שהיו להם תוכניות להקמת תחנת כוח ומעוניינים למכור את היזמות ל ICP. המגעים שמנהלת החברה עם מספר גורמים אלה הינם בשלבים ראשוניים בלבד".

תאריך:  18/10/2011   |   עודכן:  18/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברה לישראל תקים תחנת כוח ב-2 מיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, הגיע הערב לביקור בבית משפחת שליט במצפה הילה כשבידו איגרת ברכה מנשיא צרפת    סרקוזי לגלעד: "צרפת מעולם לא שכחה אותך. כאשר תרגיש מוכן לכך, צרפת תשמח לארח אותך ולחלוק איתך ועם משפחתך את שמחת השחרור"
עופר וולפסון
הכתבת שהתפטרה במחאה על יחס שלטון מובארק למפגינים ספגה ביקורת חריפה מהצד הישראלי על הראיון הבוטה שערכה עם שליט רגע אחרי שחרורו.    הגנה על המעשה, ואמרה שלא הופעל עליו כל לחץ במהלכו
איתמר לוין
הכונס מונה לתפיסת חומר מחשב במסגרת הסכסוך הקשה בין אגאייר לבין דודו    הבקשה הוגשה לאחר שבא-כוחו של הדוד, דורי קלגסבלד, שילם לכונס 700,000 שקל    השופט מותח ביקורת קשה על עו"ד אופיר בלום, בא-כוחו של אגאייר
עופר וולפסון
מאות אלפי החוגגים בעזה הניפו דגלי חמאס ובירכו לשלום את מאות האסירים שחזרו    ההמון דרש: "העם רוצה גלעד חדש!" ועודד את החמושים לבצע חטיפות נוספות    חאלד משעל ואסמאעיל הניה: "הישג גדול. אור לאומה הפלשתינית"
איתמר לוין
שני הקצינים הם משפטנים וטייסי מסוקים    המשטרה הפחיתה באלפי שקלים לחודש את שכרם, למרות שבכך נפגעה ההצמדה לשכר בצה"ל ולמרות שהדבר לא נעשה באמצעות המנגנון שקבעה הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il