X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אילו הייתי בטוקיו, הייתי מרגיש את עצמי חייב ולתת לטושיקטסו מאטסוקה את הכבוד המגיע. הרי ביום בו דבק רבב לשמו הטוב, מר מאטסוקה ז"ל לא בחר בנבצרות זמנית. הוא גם לא אמר שהציבור חייב לתת לו הזדמנות לתקן
▪  ▪  ▪
אולמרט. לעלות לקבר הצדיק

בשעה טובה ומוצלחת יוצא ראש ממשלתנו לבקר ביפן. נו טוב, ממילא אין לו כל פתרון לבעיית הקסמים הנופלים מדי יום על ראשם של תושבי שדרות והסביבה. עוד חמש מנהרות חשפו חיילינו בעזה? גם עם זה אין מה לעשות.
ואם, חס וחלילה, יוצר פתאום צורך דחוף לדבר עם פלשתינים, ישנם שני מועמדים אשר התנדבו לעסוק בכך. ראש עיריית שדרות מר אלי מויאל איבד (ובצדק!) כל תקווה לפתרון ממשלתי, ולכן הוא רוצה לדבר עם החמאס ישירות ובאופן אישי!
באותו זמן תוכנית מבריקה "צצה" בראשו של פואד בן-אליעזר. את אבו-מאזן, חסר כל יכולת וכל השפעה מעשית מחוץ לחצר המוקטעה, יש לשים בצד (גם בצדק!) ובמקומו להביא מהכלא לשולחן משא-ומתן את הרוצח מרוואן ברגותי. נו, טוב, פואד, כנראה, מבין עניין ויודע איך להשיג לנו את הביטחון.
כך או אחרת, היות ואין כעת שום דבר דחוף בבית, ראש ממשלתנו יכול היה להתפנות לביקור ביפן. הוא נוסע לקדם שם עניינים כלכליים חשובים, כגון: טיסות ישירות בקו טוקיו-ת"א והשתתפות היפנים בפרויקט "מסדרון השלום". לא, זה לא מה שחשבתם. לא מדובר במסדרון שצה"ל החזיק בזמנו לאורך ציר פילדלפי, אשר מנע מחמאס להבריח ממצרים לעזה נשק ואמל"ח. מדובר במסדרון אחר ובשלום אחר. "מסדרון השלום", מסתבר, הנמצא באזור יריחו.
אינני חולק, חלילה, על נחיצות הביקור הממלכתי ביפן או על עצם חשיבות הידוק הקשרים הכלכליים עם מדינה חשובה זאת. אני אפילו לא מפקפק ב"מסדרון השלום". קטונתי מלתת לראש ממשלתנו עצות מדיניות בעניין יחסי חוץ.
אני בסך הכול רוצה לתת לו טיפ תיירותי. היות והביקור ביפן יימשך ארבעה ימים ויכלול גם פגישה עם קיסר יפן ושאר ענייני הפרוטוקול הטקסי, הייתי ממליץ לראש הממשלה לא לדלג על עוד ביקור גינוני חשוב בטוקיו - ביקור בקבר צדיק.
לפני מספר חודשים פרסמו עיתוני יפן ידיעה בדבר מותו של טושיקטסו מאטסוקה. למי מאלה אשר שם זה לא אומר הרבה, הנה התזכורת. טושיקטסו, אשר היה שר החקלאות של יפן, נמצא כשהוא תלוי בסלון דירתו בבניין מגורי שרד של השרים. השר התאבד בעקבות שערורייה הקשורה בקבלת שוחד וניצול לרעה של כספי המשרד. על-פי החשד, הוא לא סיפק דיווח מלא על הוצאות משרדו. הוא גם נחשד כי דרש כסף למימון שכר דירתו, אשר מומנה כבר על-ידי הממשלה. בנוסף, לפי החשד, הוא קיבל תרומות פוליטיות בתמורה להבטחת זכייה במכרזים בפרויקטים ציבוריים.
... לא סיפק דיווח... דרש הוצאות שכר דירה... תרומות פוליטיות תמורת הבטחת זכייה במכרז... כ-ו-ל-ו? הוא לא ניסה לקנות איזה אי יפני? התרומות לא הגיעו אליו במקרה מאזרחים זרים? נו, באמת, "תרומות פוליטיות", "זכייה במכרזים" - ביג דיל!
האם היו נגדו אשמות של אונס נשים וכפיית יחסי מין תוך ניצול מהות? האם התנהלה נגדו חקירה משטרתית בגין גניבת מיליונים מעמותה ציבורית וקבלת שוחד בסך מאות אלפי דולרים במעטפות מלאות מזומן? האם הוא נחקר בתיקים משטרתיים בעניין קומבינות נדל"ן אשר בעזרתן "סידר" לכיסו הנחות של מאות אלפי דולרים? האם יש נגדו תיק חקירה בעקבות חשוד בהטיית מכרז של מיליארדי דולרים לטובת בעלי הון מחוץ ליפן?
אילו הייתי בטוקיו, הייתי מרגיש את עצמי חייב ולתת לטושיקטסו מאטסוקה את הכבוד המגיע. הרי ביום בו דבק רבב לשמו הטוב, מר מאטסוקה ז"ל לא בחר בנבצרות זמנית. הוא לא "מיסמר" את עצמו לכיסאו. הוא גם לא אמר לציבור שכעת, לאחר שהכשלים שלו נתגלו, הציבור חייב לתת לו הזדמנות לתקן את הכשלים הללו.
בעיניי, טושיקטסו מאטסוקה הוא איש צדיק, צדיק גדול! לכן, חייב, לדעתי, ראש ממשלתנו לנצל את ההזדמנות השהות בטוקיו, ולפי מיטב המסורת יהודית, לעלות לקבר הצדיק. עם תום ביקורו של ראש הממשלה, רצוי היה גם עבור חברי הכנסת לארגן טיול לקבר הצדיק.

תאריך:  27/02/2008   |   עודכן:  27/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזמנה לביקור בקבר הצדיק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
המאמר הוא שערוריה מוחלטת!
ד.ש  |  27/02/08 10:16
 
- מה אתה קופץ ?
א.ל. רמת-גן  |  27/02/08 10:46
2
ל-1: פגעו בעצב החשוף שלך! ??? ל"ת
חץ  |  27/02/08 11:21
3
אנחנו לא יפנים - וטוב שכך
ע.ב.  |  27/02/08 12:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
האם באמת שר האוצר הלכלכן רוני בראון חושב על נתניהו את מה שאמר עליו בראיון לעיתון "כלכליסט"? שימו לב איך סיכם את תקופת יו"ר הליכוד במשרד האוצר: ביבי נתניהו עשה ניסים ונפלאות בכלכלה" ("ערב חדש", 10.08.05). קביעה שפיצית, בהירה, וחד-משמעית
עו"ד משה מכנס
עמדתם של ארגוני הנשים, ושל הנשים המתיימרות לדבר בשם בנות-מינן, פגעה בפרשת קצב במעמד האישה ובצדק
עו"ד יוסי דר
מדאיג ביותר ששופט בית המשפט העליון מתייחס בפסקנות לאירוע משפטי קונקרטי, הנוגע לאדם קונקרטי, וזאת - שעה שהטיפול באירוע טרם הסתיים, ומה שיותר חמור: בטרם ראה בדל מסמך הנוגע לאירוע
אסף גולן
הבלבול המושגי הקיים בישראל בנוגע ל"ימין" ו"שמאל", נובע מרבדי משמעות ייחודיים לתרבות העברית-תנ"כית באשר למושג ימין
אדמונד לוי, שופט
שופט בית המשפט העליון, אדמונד לוי, הצליח להפתיע אפילו את עמיתיו השופטים בהרכב בפרשת קצב    השופט הידוע בעצמאותו מתח ביקורת על התקשורת, על פוליטיקאים וגם על השר פרידמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il