X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל חייבת לרסק את תשתית הטרור ברצועה, להפסיק את מלחמת ההתשה נגדה ולעבור ממצב של התשה למצב של הכרעה מהירה. כיבוש מהיר של הרצועה הוא הפתרון להפסקת ירי הטילים ומניעת התפרצותה של אינתיפאדה נוספת
▪  ▪  ▪

הפיגוע המזעזע בישיבת "מרכז הרב" בירושלים בשבוע שעבר, התגברות תופעת יידויי האבנים על מכוניות ישראליות בצפון הארץ בסמוך לכפרים הערביים, ההפגנות להזדהות עם תושבי רצועת עזה שנערכו באום אל-פחם ובמקומות שונים בגדה יוצרים בימים אלה בקרב אזרחי ישראל את התחושה שליוותה אותם לפני שבע שנים כי מדינת ישראל עומדת לחוות אינתיפאדה ערבית שלישית.
לא תהיה זו הפתעה כלל ועיקר, הפלשתינים חשים כי המשא-ומתן על הסדר הקבע עם ישראל שהחל בוועידת אנאפוליס בנובמבר שעבר, תקוע ואין שום התקדמות, לכן הם משמיעים איומים על חידוש האינתיפאדה, ביטול יוזמת השלום הערבית והכרזת עצמאות חד-צדדית על-פי מודל קוסובו.
שני הצדדים, ישראל וארגון החמאס, עוסקים כעת בהפקת הלקחים ממבצע "חורף חם" ברצועת עזה. מלחמת ההתשה בין שני הצדדים נמשכת, מדובר במלחמה ארוכה שישראל עדיין מהססת כיצד לסיימה. ישראל נקלעה למצב מוזר, היא נלחמת בצד פלשתיני בעל שני ראשים, שתי הנהגות, עם הנהגה אחת בראשותו של הנשיא מחמוד עבאס היא מנהלת משא-ומתן על הסדר הקבע ואת ההנהגה השנייה, תנועת החמאס בראשותו של ח'אלד משעל, היא מחרימה ומנסה לחסל באופן פיזי. הדרך הזו לא יכולה להמשך, ברור שלא ניתן יהיה להגיע להסדר אם לא תהיה הנהגה פלשתינית אחת שעימה ננהל משא-ומתן ושתיתן את הסכמתה לכל הסדר שיושג. כרגע חילוקי הדעות בין החמאס לפת"ח הם תהומיים ואין שום סיכוי נראה לעין כי יגיעו להסכם.
הפעילות הצבאית נגד מרכזי הטרור ברצועת עזה היא הכרחית אולם על ישראל לשאוף להכרעה מהירה של המלחמה. דבר זה מצריך החלטה מדינית אמיצה. אם ישראל רוצה להפסיק את ירי הרקטות והטילים מהרצועה ולהמשיך בסירובה לנהל משא-ומתן עם החמאס על הפסקת אש, היא חייבת לצאת לפעילות צבאית רחבה ולכבוש את רצועת עזה.
הפסקת מבצע "חורף חם" הייתה טעות. המבצע היה מוצלח והיה צריך להמשיך ולהרחיב אותו לשאר חלקי הרצועה. אסור היה לאפשר לחמאס להתאושש, הפסקת המבצע הוצגה על-ידי החמאס כניצחון. אסור לאפשר לארגון החמאס להמשיך במלחמת ההתשה, ישראל חייבת לעבור מהתשה להכרעה.
תמונות הילדים הפלשתינים ההרוגים והמשך ההפצצות, חסרות התועלת, על משרדים ומתקנים ריקים של החמאס במרכזי אוכלוסיה אזרחית, אינן מקדמות את המלחמה בטרור, להפך, הן מחזקות את החמאס ומעוררות רגשות נקם של האוכלוסיה הפלשתינית בכל מקום. בטעויות כאלה מחזקת ישראל את האחדות הפלשתינית במקום לפורר אותה.
ישראל חייבת ליצור תקווה בקרב תושבי רצועת עזה ולהודיע כי בתום המבצע הצבאי שאליו תצא כדי להפסיק את ירי הרקטות והטילים, היא תסיר את המצור הכלכלי מעל הרצועה ותאפשר לתושבים רווחה כלכלית שתכלול כניסת פועלים מעזה לעבודה בישראל, ייבוא ויצוא סחורות ותנועה בין הגדה לרצועה.
במקביל חייבת ישראל להמשיך ולבודד את תנועת החמאס מבחינה מדינית כדי למנוע ממנה הכרה בינלאומית. המשך הבידוד המדיני של החמאס ייתן לישראל את הלגיטימציה להמשיך ולהכות בארגון ובהנהגתו עד לחיסולם.
אסור לישראל להסכים לכול הצעה לרגיעה במצב הנוכחי בדמות "תהדיא'ה" או "הודנה". הפסקת אש מכל סוג שהוא תאפשר לתנועת החמאס להמשיך את התעצמותה הצבאית. כבר היום יש לה את היכולת לשגר לעבר ישראל עשרות רקטות וטילים מידי יום והיא מתקרבת בצעדי ענק לאותן היכולות הרקטיות והטיליות שיש לארגון החיזבאללה והמאיימות על צפון הארץ.
החמאס מעוניין בהסלמה
נראה כי ארגון החמאס מעוניין בהסלמה מתוך הערכה כי ישראל לא תצא למבצע צבאי נרחב ברצועה. החמאס מעוניין בהסלמה כדי להקנות לעצמו מעמד מדיני שאותו הוא מתכנן להשיג באלימות תוך קביעת עובדות בשטח. הוא מתכנן לאלץ את ישראל ומצרים להגיע עימו להסכמה בנוגע להפסקת אש, שקט בגבול הרצועה עם מצרים ופתיחת מעבר רפיח כשיש לו מעמד מדיני ומנהלי כבעל הבית היחידי ברצועת עזה, לכן כל הליכה של ישראל בכיוון רגיעה או הפסקת אש תהייה טעות.
ארגון החמאס מנסה לעצב נוסחה שישראל תסכים להפסקת אש בתמורה לכך שחמאס ינצור את האש אך יוכל להמשיך באין מפריע בהתעצמותו הצבאית ואף יזכה למעמד מדיני מוכר ובלתי רשמי כבעל הבית של הרצועה, ההסדר הזה יחייב גם לפתוח את המעברים כשחמאס הופך לצד בפיקוח עליהם לצידה של הרשות הפלשתינית.
ברור לחלוטין כי כל הסדר כזה יחליש את הרשות הפלשתינית של מחמוד עבאס, מעמדה הבינלאומי ייפגע ומייד יצוצו דרישות של גופים שונים כי ישראל צריכה להכיר בארגון החמאס ולנהל עימו משא-ומתן.
בסופו של דבר, מדיניות הססנית של ישראל בכל הקשור לרצועת עזה תהייה בעוכריה, הפגיעה המתמשכת הלא מכוונת של ישראל באזרחים פלשתינים חפים מפשע תמשיך ותלבן את העוינות למדינה בקרב הציבור בעולם הערבי והמוסלמי שתצטבר באופן הדרגתי, שילובה של העוינות הזו עם התסכול מחוסר ההתקדמות בערוץ המדיני היא מתכון לפיצוץ בדמות אינתיפאדה שלישית.
נכון שצה"ל שולט היום ביהודה ושומרון והוקמה גם גדר הפרדה המסייעת למניעת חדירות מחבלים מיהודה ושומרון, אולם ראינו כבר בשבוע שעבר כיצד מצליחים הפלשתינים לעשות פיגועים בירושלים ולהתסיס את ערביי ישראל. אינתיפאדה שלישית היא אפשרית אך בידינו למנוע אותה אם נעבור ממצב של התשה למצב של הכרעה מהירה.

תאריך:  11/03/2008   |   עודכן:  11/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ההבדלים האידיאולוגיים בין חמאס לאל-קאעידה מינוריים. לשניהם מטרה אחת - להקים מחדש את הח'ליפות האיסלאמית, שתהיה בסיס ליציאה לג'יהאד במלחמה המכריעה נגד הכופרים    אזהרתו של אבו-מאזן בראיון שנתן לאל-חיאת רלוונטית גם לדמוקרטיות המערביות המאמצות מדיניות של פיוס מול הגורמים האיסלאמיים הרדיקליים
ד"ר יובל ברנדשטטר
ברור כי הנייה ונאסראללה הם בעלי הבית האמיתיים. ברצותם אולמרט מסולק. ברצותם הוא נשאר. הם רוצים שהוא יישאר, מכיוון שהוא ראש הממשלה המזיק ביותר לאינטרסים של מדינת ישראל מאז היתה לגוי
ד"ר עמיר סולד
הכל אודות התוספתן - מה תפקידו, גורמים, דרכי אבחון ושיטות ניתוחיות לדלקת התוספתן
ראובן ימרום
על-מנת להתאחד מחדש כאומה, עלינו לגלות את תכונת האהבה והדאגה ההדדית. רק אם נאפשר לתכונה זו להשתחרר מתחת למעטה שכבות הציניות והאגואיזם בהן היא חבויה, נוכל להתחיל בתהליך שבסופו נחזור להיות חברה מלוכדת
שמואל קופר
לא, זאת לא בדיחה גרועה, אלא ציטוט מדברי ראש הממשלה עצמו. ובכן, למודי לקח מלחמת לבנון שבה נמלטו מיליון יהודים מבתיהם, צריך להתחיל לארוז שוב את המזוודות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il