X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כעשרים אלף סטודנטים ערבים לומדים כיום במוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ. הם, שאינם רואים את ישראל כמדינתם, מקצינים משנה לשנה את שנאתם אליה ישמרני האל מאויבי; מידידי אשמר אני
▪  ▪  ▪

אם בעבר יצא לפניה שמה של אוניברסיטת ביר זית, שליד רמאללה, כחממה סטודנטיאלית לטרור נגד ישראל, הרי שכיום הגיעה אימתם של הסטודנטים הערביים גם לפתחיהם של מוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ.
אין זה עוד סוד כי פרחי האנטיליגנציה האלה, בבתי האולפנא שלנו, לא נמנים, בלשון המעטה, עם חסידיה של מדינת ישראל. בסתר-לבם הם מייחלים לתבוסתה הקרובה ומשוכנעים כי השלטון הציוני הינו רק בר-חלוף. הגיעו הדברים לידי כך שאפילו חברי הכנסת הערביים, האמורים לשמש להם לפה, מצטיירים בעיניהם, מעצם חברותם בבית המחוקקים הישראלי, כלא פחות מאשר "קוויזלינגים" - משתפי-פעולה עם השלטון הציוני.
מרימים ראש
כעשרים אלף סטודנטים ערבים לומדים כיום במוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ. הם, שאינם רואים את ישראל כמדינתם, מקצינים משנה לשנה את שנאתם אליה. אם, אי פעם, הם נאבקו למען שוויון-זכויות מלא בארץ הזאת, הרי שעתה הם מייחלים, בסתר-לבם, להפוך כאן לרוב דומיננטי ושולט.
סוד גלוי הוא שהסטודנטים הערביים מאוכזבים מכל מה שקורה סביבם: מן הקיפוח, שהם חשים בו, לדבריהם, על כל צעד ושעל, כמו גם, ממה שהם מכנים, פעילותם של כוחות הביטחון נגדם. הם לומדים, אמנם, בצוותא עם עמיתיהם, הסטודנטים היהודיים, ואף דוברים ברהיטות את שפתם, אבל אינם מסתירים את הסתייגותם כלפיהם. בשום פנים ואופן הם לא מוכנים עוד להרכין ראש, כערבים צייתנים בפני השלטונות הישראלים ולא מהססים לפעול, בגלוי, לשינוי סביבת-חייהם, דרך מאבקים ציבוריים ותקשורתיים. תוך כך הם, כמובן, נזהרים מאוד לנהל אותם במסגרת החוק, כדי שלא להיעצר חלילה.
ככל האפשר הם ממעטים להיתלות במדינה הציונית - אם בקשרים חברתיים עם עמיתיהם, הסטודנטים הישראלים, ואם בסיפוק צרכיהם היומיומיים. את אלה האחרונים הם משתדלים לרכוש בכפריהם הערביים, ובלבד שלא לתגמל בכספיהם את הכלכלה הציונית.
ישמרני האל
בראשית שנות השישים של המאה החולפת, בתקופת לימודי באוניברסיטה העברית בירושלים, שמרו, עדיין, הסטודנטים הערביים על פרופיל נמוך במאבקם נגד השלטון הציוני. רק הקיצונים שבהם, שנמנו עם תנועות מחתרתיות, העזו להפגין, בפומבי נגד הממשל הצבאי, ששלט אז בכפרים הערביים, כשהם זוכים לתמיכתם הגלויה של אנשי השמאל הקיצוני הישראלי.
הידוע שבהם, באותה תקופה, היה הסטודנט סאברי ג'רייס, מכפר פסוטה שבגליל. לימים הוא הפך לאחד ממנהיגי תנועת "אל ארד" הקיצונית, "להשבת אדמות הערבים הגזולות". מאוחר יותר הוא נמלט לביירות, מפחד השלטונות הישראלים, והפך לממונה על ארכיון ה"פתח" בביירות. בערוב ימיו הוא כיהן כמנכ"ל המכון למחקרים פלשתינים ברמאללה והפך, כאידיאולוג פלשתיני, ליועצו האישי של יאסר ערפאת.
דמותו של סאברי ג'רייס משמשת היום מופת לרוב הדומיננטי של הסטודנטים הערביים בארץ. הם אינם מהססים עוד להרים ראש בהפגנות הפומביות נגד "המשטר הציוני". הם גם מצהירים, בגלוי, כי יפסיקו את פעולות המחאה שלהם רק כשהמדינה תחדל לשאת אופי יהודי ותהפוך ל-מה שהם מכנים, "מדינת כל אזרחיה". בד-בבד הם תובעים, בעליל, את מימוש שיבת הפליטים ונסיגת ישראל לקווי 1967. איך אמרה מאדאם דה-סטאל: "ישמרני האל מאויבי. מידידי - אשמר אני!

תאריך:  16/03/2008   |   עודכן:  16/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רבוי
זו הייתה כותרת הידיעה שרצה כמעט כל שעות הבוקר (שישי, 14.3.08) בחדשות קול ישראל    למי שידור הידיעה היה טוב    למי שידורה היה רע    איזו תועלת היא הביאה ולמי    דוגמא לשימוש יחצני ב"חדשות מלחמה"
תמר הר-פז
במגילה אנו פוגשים לראשונה את דמות היהודי החי בגלות, בעל היכולת להפוך את גורלו על פיו, מנרדף לבעל מעמד    סיפור גורלו של עם שאין לו מדינה, הנאלץ - כדי לשרוד - לעסוק בשתדלנות שלעיתים מגיעה עד חדר המיטות
יפעת סולל
מדהים איך הפך יום האישה הבינלאומי לעוד חג צרכני    העיתונים והאינטרנט מלאים במודעות על הנחות על איפור, בגדים, תכשיטים - העיקר שיש סיבה לשכנע את הציבור לצאת שוב לקניות    אפילו מחוז המרכז של לשכת עורכי-דין הזמין, לבושתו, את עורכות הדין לאירוע איפור וסטיילינג, לציון התאריך
יואב יצחק
ידיעות אחרונות "סימן" את נתניהו ומנסה לחסל עתידו הפוליטי    תחקיר ערוץ 10 מנוצל לרעה מצד אנשי אולמרט, למרות שמסקנות התחקיר אינן מתיישבות עם העובדות    דוגמא: הוצאות התיאטרון הסתכמו בכ-5,500 ש"ח ולא 11,000 ש"ח    הן כוללות הצגה אחת בלבד לנתניהו, רעייתו ואנשי הביטחון הצמודים    בפרשת אולמרט: כ-100 איש כבר נחקרו בשלוש פרשות השחיתות הנחקרות
אליקים העצני
ארץ ישראל אף פעם לא הבטיחה לעם ישראל חסינות מקורבנות. להפך, חז"ל ידעו מנסיונם שהיא נקנית "בייסורים". אולם דבר אחד נתנה לנו התקומה הציונית: אפשרות, אמצעים ועוז רוח להתגונן בנשק, כדי שגורלנו לא יהיה נתון בידי זרים כמו בגולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il