X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בחודש יוני הוכתרה האחות אוגוסטה שיווי, בת 93, לאבירה בבלגיה צוינה לשבח בארה"ב על טיפולה בפצועים אמריקניים בקרב על הבליטה
▪  ▪  ▪
טיפול מסור במהלך מלחמת העולם השנייה [צילום: יח"צ]

הסנאט של ארצות-הברית העניק לאוגוסטה שיווי (Chiwy), בת 93, אות הוקרה על טיפולה המסור בפצועים אמריקניים בקרב על הבליטה בתחילת שנת 1945, במהלך מלחמת העולם השנייה.
האווארד גאטמן, שגריר ארצות-הברית בבריסל, עיטר את שיווי, אחות ממצא קונגולזי, במדליה האזרחית לשירות הומניטארי. הטקס נערך במוזיאון הצבאי בבריסל.
שיווי טיפלה במאות פצועים אמריקניים והצילה את חייהם, אמר השגריר גאטמן, שהצטער על שעברו כל כך הרבה שנים עד שארצות-הברית הוקירה את האחות. העיכוב נבע מכך, שחשבו, שנהרגה באחת ההפגזות, שהרסה את בית-החולים, שבו עבדה.
הקרב על הבליטה היה קרב קשה בעקבות מתקפת-נגד גרמנית נגד כוחות בעלות-הברית בהרי הארדנים בדרום בלגיה. יותר משמונים אלף חיילים אמריקניים נהרגו, נפצעו, או נפלו בשבי הגרמנים, במהלכה. מטרת מתקפת-הפתע הגרמנית הייתה להגיע לאנטוורפן, שנמצאת על חוף הים, על מנת לקטוע את התקדמות בעלות-הברית לכיוון גרמניה.
שיווי התנדבה לעבוד בתחנת עזרה ראשונה בעיר באסטון (Bastogne), שאליה פונו פצועים אמריקניים רבים. בתחנה היה רופא בודד, שטיפל באלפי פצועים מדצמבר 1944 ועד ינואר 1945.
באסטון הייתה צומת חשוב, והייתה נתונה במצור גרמני כבד כמה חודשים. הכוחות האמריקניים, ובראשם הדיוויזיה המוטסת 101, נלכדו בעיר ובסביבתה, וניסו להדוף את הגרמנים, שהיו בעדיפות כמותית. באסטון הופגזה קשות, ונהרסה.
רֶנה למייר (Lemaire) - חברתה של שיווי, שגם היא הייתה אחות - נהרגה בהפגזה עם כשלושים פצועים, כאשר פגז חדר למרתף, שבו טיפלה בפצועים. זה לא הפריע לשיווי לצאת בזמן הקרבות, ובעיקר אחרי כל הפגזה ואחרי כל התקפת אויב, ולסרוק את השטח, כדי לפנות פצועים לטיפול רפואי.
"אז זה היה מעשה נורמלי", אמרה שיווי בטקס.
"שיווי הייתה מלאך לפצועים", אמר קולונל מקגי, מפקד חטיבה בדיוויזיה 101 כיום - "בזכותך אנשים נותרו בחיים, וחזרו לחיק משפחותיהם".
לדברי קולונל מקגי, אמר ג'ון פריוֹר, הרופא הצבאי בבאסטון, ששיווי הייתה כה קטנה וצנומה עד שהצלפים הגרמניים לא הצליחו לפגוע בה. שיווי סבורה, כי הגרמנים היו צלפים גרועים.
אחרי המלחמה נישאה שיווי לאזרח בלגי, וילדה שני ילדים. המשיכה לעבוד כאחות. לפני כמה שנים איתר אותה מרטין קינג, סופר בריטי, שחיפש את האחות השחורה, שכה פיארו את גבורתה.
בחודש יוני הכתיר אותה מלך בלגיה לאבירה, ועתה קיבלה את העיטור האמריקני ומכתב הוקרה מגנרל דיוויד פטראוס, מנהל הסוכנות לביון, שפיקד על דיוויזיה 101.

תאריך:  16/12/2011   |   עודכן:  16/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב: ציון לשבח לאחות בלגית בת 93
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הנשיא אובמה הופיע בכינוס השנתי ה-71 של חברי הקהילות הרפורמיות של ארה"ב במסגרת מסע הבחירות שהוא מנהל    הבטיח להמשיך לסייע לביטחון ישראל    קודם לכן נפגש ביחידות עם שר הביטחון אהוד ברק
רועי גלדסטון
יו"ר הפועל י-ם: "פיטורים? זה לא על הפרק". מקאמי חתם עד תום העונה
עופר וולפסון
חיילים מצרים הסתערו על מפגינים מחוץ למשרדי הממשלה ופיזרו אותם בכוח, לאחר שהאחרונים דרשו מהשלטון הצבאי לוותר על אחיזתו במדינה    האיסלאמיסטים צופים הצלחה כבירה בבחירות לפרלמנט בתום שני ימי ההצבעה
מערכת אתר ערוץ הספורט
הגרלת 32 האחרונות: נאתכו וקאזאן מול אולימפיאקוס,לאציו - א. מדריד
אברהם (פריצי) פריד
בשטחים לא מגנים    הלשכה הנזקקת של שרון    הממשלה בונה דיור    שומרי הצניעות של הטכניון    ליקוי למידה של המדינה    הסדר לא כובל    ד"ש מפרו הרחוקה וירושלים לא מברכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il