X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
מרכז מנהיגות סטודנטיאלית צעירה חדש נפתח השבוע
▪  ▪  ▪

לא קל לייצר מהפכות שכן עם כל הרצון הטוב לפעול ולהשפיע, סדר-היום החברתי המורכב והכלים הנדרשים בכדי לפעול בצורה יעילה בחברה דורשים מתן ליווי מקצועי וכלכלי לאלו המעוניינים לפעול. לכן התאחדות הסטודנטים הארצית בשיתוף המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הסוכנות היהודית, קרן בית ברל וארגון נפש יהודי החליטו להקים השנה את מרכז "אפיק" המרכז לפיתוח מנהיגות סטודנטיאלית אשר יהא מותאם למאפייניו, צרכיו ואילוציו הייחודיים של הסטודנט במדינת ישראל. מרכז המנהיגות נפתח בסוף השבוע האחרון, בו התקיים המפגש הראשון במרכז הסמינרים של גבעת חביבה. במפגש נכחו 40 סטודנטים וסטודנטיות נבחרים מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים (סטודנטים דתיים לצד חילוניים יחד עם סטודנטים מוסלמים , נוצרים וסטודנטים מן המגזר הבדווי).
כאמור, בעשור וחצי האחרונים נערכו במדינת ישראל מספר מאבקי סטודנטים. מאבקים אלו הצליחו לחדור במידה מסוימת לתודעה הציבורית, לקבל מקום בשיח התקשורתי ולעורר אמפתיה. 'מאבק יוקר המחיה' אותו הסטודנטים מובילים כעת, בבסיסו תפיסת עולם כוללת ומגובשת של הסטודנטים לגבי המדינה והחברה בה הם חיים, מאבק שהוא סוחף דיו להוציא סטודנטים צעירים לרחובות, לעורר הזדהות כלפיו בקרב אוכלוסיות אחרות נוספות ולהגדיר את תדמיתו ותפקידו של הסטודנט בחברה הישראלית. מאבק זה מוכיח אפשר להכריע על שינוי תפיסתי ומעשי, מתוך הבנה שקיימים קשיים אובייקטיביים המשותפים למרבית אגודות הסטודנטים ויש צורך בכלים חדשים בהתמודדות עמם.
בשנת הפעילות הראשונה שלו יעניק המרכז הכשרה לכ-40 סטודנטים בכל רחבי הארץ ויענה על צרכי הסטודנטים בכלל והאגודות בפרט בתחומים של עשייה חברתית אפקטיבית ומשמעותית, הובלה, ניהול מקצועי, פיתוח יוזמות וקהילות סטודנטיאליות, קשר עם בוגרים, התיישבות ועוד. כמו-כן התאחדות הסטודנטים מייעדת לפתוח קבוצת מנהיגות סטודנטיאלית נוספת בעיר לוד עוד השנה. זאת לתת את הכלים למהפכנים הצעירים: לרכז את הידע הקיים בתחום, ולפתח ידע חדש בהתאם לצורך, בכדי להעבירו הלאה בצורה מסודרת לקבוצה של מנהיגים צעירים פוטנציאליים במסגרת הכשרה מעשית ורעיונית.
איציק שמולי יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית: "ציבור הצעירים הנו הכוח המניע של החברה, לא רק בעתיד אלא גם בהווה, הנשים והגברים בגילאים 21-35 מהווים את עמוד השדרה שלה. בגיל זה נוטלים מרבית האנשים על עצמם אחריות להקמת משפחה, מכריעים על כיוון לימודים או התמחות מקצועית, בוחרים מקום מגורים ולמעשה מצטרפים לשורות החברה הבוגרת. בגילאים אלו נמצאות מרבית הידיים העובדות, החשיבה היצירתית, העשייה החינוכית והאחריות והמחויבות של הצעירים לא רק לחייהם הבוגרים אלא גם לקהילה שבה הם חיים. קשה להפריז בחשיבות השקעת המדינה בצעירים, אשר מהווים את הפוטנציאל הטוב ביותר ליצירת כלכלה משגשגת, חברה צודקת ושינוי חברתי, תרבותי ופוליטי."
היא- לי הירט ראש תחום מנהיגות בהתאחדות הסטודנטים הארצית הוסיפה לגבי תוכנית ההכשרה: " ההכשרה השנה תארך כשמונה חודשים , והמחזור הראשון החל את פעילותו שתתבצע בארבעה מעגלים חופפים הכוללים: מתן ידע, פיתוח מיומנויות, עיצוב תפיסות עולם (ערכים) וחלק יישומי של בניית והפעלת פרויקטים. הסטודנטים יחשפו לעולמות של מנהיגות חברתית, חינוכית, קהילתית, פוליטית, יהודית, עסקית ועוד. בכך יתאפשר לסטודנטים לבחור בפעילות בנושאים כגון צדק ושוויון, יצירת קהילות והתיישבות, איכות הסביבה, מגדר, חינוך, פריפריה, זכויות עובדים, מיעוטים, ואף יחסי דתיים וחילונים בארץ. קבוצות ההכשרה יכילו סה"כ עד 40 סטודנטים ויתקיימו בשלושה מוקדים מרכזיים בארץ: באר-שבע, תל אביב\ירושלים לסירוגין וטבעון. בהמשך עתידה להיפתח קבוצה נוספת גם בעיר לוד. תהליך ההכשרה שפותח במשך חודשים רבים בעזרת טובי המנחים לפיתוח מנהיגות בארץ, כולל בין היתר סדנאות בשטח, סמינרים, ימי עיון, וכן מנטורים שיפעלו לעזור לסטודנטים להקים פרויקטים בכל הארץ. עם סיום ההכשרה, הסטודנטים יקבלו מלגה." עם סיום השנה, יצטרפו החברים ב-"אפיק" לרשת הבוגרים של התוכנית ויוכלו להמשיך להיות מעורבים בעשייה במסגרת הכשרה וליווי של מחזורי הכשרה חדשים, ליווי מיזמים חברתיים באגודות, השתתפות בסמינרים, סיורים, משלחות והצעות עבודה ייחודיות".

תאריך:  19/12/2011   |   עודכן:  19/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איציק שמולי מכשיר את המהפכנים הבאים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאולה אטין
כ-4,000 מ"ר ששימשו בעבר כפנימיית בזק המיתולוגית, בתוך המכללה להנדסה, ישמשו את יחידות חילוץ והצלה של פיקוד העורף לצרכי תרגול
אולמדיה-דורן יחסי ציבור
חברת Prana Essentials, המפתחת מערכת ומספקת שירות להתאמה אישית של תוספי תזונה, בחרה ב-ERP בענן של חברת NetSuite
פלר אריאל
לאחר פעילות מתמשכת של ארגון נכי צה"ל מול האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים הוחלט כי נכי צה"ל יזכו סוף סוף לסיוע משפטי ללא תשלום    יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר: "זוהי חובתנו המוסרית לדאוג שכל נכה צה"ל יוכל לממש את זכותו הבסיסית לייצוג הולם"
שגית נווה
פורטל מוטק'ה לגיל השלישי (מלכ"ר) ואיגוד האינטרנט הישראלי מקיימים מחר 20.12.11 יום עיון בחינם לגיל השלישי
גילי דרוב-היישטיין
כנס בנושא "חישוב על – טכנולוגיות מחשוב" יתקיים מחר, ה- 20 בדצמבר 2011, בשעה 09:00, באודיטוריום בר שירה, אוניברסיטת ת"א
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il