X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פאורס נהרג בשנת 1977 - הרבה שנים אחרי שחזר מהשבי הסובייטי בשנות השישים היו שגינו את פאורס על שלא התאבד לאחר שצנח בניגוד לפקודה, פלט פאורס את עצמו בטרם הספיק להפעיל את מנגנון ההשמדה העצמית של מטוסו פאורס כבר עוטר במדליית השבויים, בצלב הטיסה המצוינת, במדליית השירות לביטחון הלאומי ובמדליה של ראש הסוכנות המרכזית לביון
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

לבקשת בנו, הסכים חיל האוויר האמריקני לעטר בכוכב הכסף את פראנסיס גארי פאורס, טייס מטוס הריגול, שהופל באחד במאי 1960 מעל ברית-המועצות.
טרם נקבע מועד לטקס העיטור.
חיל האוויר, שדן בבקשת פראנסיס גארי פאורס הבן, קבע, שאביו עמד בגבורה ובאומץ בחקירות בבתי-כלא סובייטיים, שכללו "פיתויים, עורמה, עלבונות ואיומים להוציאו להורג".הוא נדון לעשר שנות מאסר, וריצה כשנתיים מהן, עד שהוחלף בברלין בפברואר 1962 במרגל הסובייטי רודולף אבל. פאורס נהרג בשנת 1977 בתאונת מסוק, שהטיס מעל לוס אנג'לס.
בשנת 2000 עוטר פאורס במדליית השבויים, בצלב הטיסה המצוינת, במדליית השירות לביטחון הלאומי ובמדליה של ראש הסוכנות המרכזית לביון (CIA). עתה יעוטר גם בכוכב הכסף.
חיל האוויר האמריקני הפעיל עבור סוכנות הביון את הטיסות מעל לברית-המועצות - במסווה של טיסות של הסוכנות האמריקנית לחקר החלל (NASA) - עד שטיל נ"מ הפיל את מטוסו של פאורס. הוא פלט את עצמו, וצנח בשלום. שנים רבות ביקרו אותו רבים על שלא שם קץ לחייו - כביכול, לפי הוראות המבצע.
לדברי פאורס הבן, טקס עיטורו, לאחר כחמישים שנה, יטהר סופית את אביו. לדברי הבן, התדריך לטיסה קבע, שאם תהיה תקלה, עליו ליפול בשבי, ולא להתאבד. המחט המורעלת, שקיבל בציודו, הושארה למקרה, שיענוהו. בתדריך, שקיבלו פאורס וחבריו למשימה מאנשי CIA, נאמר, כי הם רשאים לדבר בחקירה, אך לא למסור את כל הפרטים על המטוס.
"אבא הודה, שריגל, אך לא הסגיר שום מידע חיוני לאויב", אומר פאורס הבן.
פאורס לא עוטר עם שובו מהשבי, בגלל "פוליטיקה בינלאומית" - קובע מסמך של חיל האוויר האמריקני. מסמכים אחרים סותרים את גרסות פאורס (כולל ספרו) על הפרשה, אך אינם מטילים דופי בהתנהגותו בכלא הסובייטי.
גארי פאורס, קפטן במילואים של חיל האוויר האמריקני, היה טייס מצטיין במלחמת קוריאה, וגויס לסוכנות המרכזית לביון. הוא המריא מפקיסטן במטוס הריגול U-2, שהיה סודי, לאסוף מודיעין באמצעות צילומי אוויר של בסיסי טילים בליסטיים סובייטיים באזור סוורדלובסק, והיה אמור לנחות בנורווגיה. טיסות כאלו התקיימו הרבה פעמים, בגובה רב מאוד (כשבעים אלף רגל), מאז שנת 1956, והיו לכאורה מחוץ לטווח הנ"מ והמטוסים הסובייטיים, שניסו ליירטן. למטוס הריגול היו מצלמות חדישות, שאפשרו מודיעין ברזולוציה גבוהה ביותר של מטרות שונות.
לאחר שנכשלו במשימה ליירטו באמצעות מטוסים (ואפילו הנחו אליו מטוס לא-חמוש, שהיה אמור להתנגש במטוסו), ירו הרוסים על פאורס מטח של טילים SA-2, שהפילו את מטוסו. כנראה, זו הייתה הפעלתם המבצעית הראשונה. אחר הפלתו היה ויכוח האם ידע המודיעין האמריקני מראש על ביצועי הטיל SA-2, והאם התחשב בהם בתכנון משימת הצילום של פאורס.
בניגוד לפקודה, פלט פאורס את עצמו בטרם הספיק להפעיל את מנגנון ההשמדה העצמית של מטוסו, שהסובייטים הציגו ברבים את שבריו באחד מהמוזיאונים שלהם.
הפלת המטוס של פאורס הייתה תקרית בינלאומית, שליבתה את המלחמה הקרה.
בעקבות הפלת פאורס החליטה ארצות-הברית לפתח את מטוס הריגול SR-71 הציפור השחורה, שיפעל מעל למעטפת הביצועים של הטילים הסובייטיים, במהירות של שלושה מאך - הרבה יותר ממהירותו של U-2. לפי תחקיר ההפלה, הצליח הטיל הסובייטי להשיג את מטוס הריגול האמריקני, והמתכננים האמריקניים ביקשו לפתח מטוס ריגול מהיר בהרבה. במקביל, תוגברה פעילות לווייני הריגול האמריקניים, שהחלו לסרוק את העולם מגובה רב ביותר, ולצלמו.

תאריך:  25/12/2011   |   עודכן:  25/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טייס ריגול שהופל מעל ברה"מ יעוטר במדליה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קבל תיקון
ירון זכאי 1  |  25/12/11 18:42
 
- זה בדיוק מה שנכתב,תבדוק ותראה
תיקון למה ?  |  26/12/11 09:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
אחרי הכנות ממושכות הגיע חג המולד ואיתו אלפי מאמינים שהשתתפו במיסת חצות בכנסיית המולד בבית לחם    לפי הערכות משרד התיירות, 90 אלף תיירים יבקרו בישראל בימי החג    וגם - ערוץ היוטיוב הנוצרי שפתח משרד התיירות רושם הצלחה
אביתר בן-צדף
בשנת 2001 היה שיעור הגירושין 2.6 אחוזים; וכעת הוא 3.7 אחוזים    המגמה - גידול מתמיד בשיעור הגירושין מדי שנה    בשנת 2011 גדל שיעור הגירושין רק ב-0.1 אחוז    חוקרים משערים, כי סיום הלחימה בעירק והפינוי הצפוי מאפגניסטן ישנו את המגמה, ושיעור הגירושין בקרב אנשי הצבא האמריקניים יתחיל לקטון
אביתר בן-צדף
חיילים אמריקניים, שצרכו DMAA, התמוטטו בעת אימון גופני ביחידותיהם לאחר בעיות בלבם    חיילים, שנטלו את תוסף המזון הפופולרי, סובלים מפגיעות בכבד, בכליות ובמערכות אחרות    אחת מיצרנית התוסף מסרה, כי היא בטוחה, שבדיקת הצבא לא תמצא קשר בין התוסף לבין מקרי המוות, או בינו לבין הנזקים הבריאותיים שדווחו
איציק וולף
משטרת בית שמש עצרה תושב העיר לאחר שירק לעבר אישה ברחוב    השרה לבנת: לאפשר קווי הפרדה בערים חרדיות    ח"כ הורוביץ: השרה לבנת מעודדת הדרת נשים שאינה חוקית בכל מקום שבו היא מתרחשת
יפעת גדות
יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל: "יש למנוע את חזרתו של הספר של היטלר 'מיין קאמפף' למדפי הספרים בגרמניה"    אמר את הדברים לשגריר ארצות הברית שערך ביקור במרכז הארגונים בתל אביב ונפגש עם ניצולי שואה; השגריר, דניאל שפירו, הבטיח להעביר הנושא לידיעת הסטייט דיפרטמנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il