X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
ח"כ מאיר שטרית: "הגיע הזמן שהמשטרה תפסיק להיות נחמדה מול הפשע ברחובות. הגיע הזמן שהמשטרה תתחיל לכסח את אלו שהתנגדו להורדת השלט בבית שמש". ח"כ אריה אלדד הציעה מצידו פתרון חלופי לבעיית כוח האדם: "לפרק חטיבה אחת בצה"ל ולהעביר אותה למשטרה ועוד חטיבה לטובת שרותי הכיבוי, ואחת למנקי הקקי ברחובות, ואחת למצילים ולגננות"
▪  ▪  ▪

שבועיים לאחר שוועדת החוץ והביטחון קבעה שחיילים לא ישרתו יותר במשטרת ישראל, על-אף מצוקת כוח האדם שלה, עד שמשרד האוצר והמשרד לביטחון פנים לא יציגו תוכנית חלופית, התייצב היום (שני) מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, בוועדה במטרה לנסות ולשכנע את חברי הכנסת לשנות את רוע הגזרה.
יו"ר הוועדה ח"כ שאול מופז (קדימה) אמר בתחילת הישיבה כי "ועדת החוץ והביטחון לא מבקשת לפגוע במשטרה אלא דווקא לעזור לה. מבחינתנו חייבים למצוא פתרון למצוקת כוח האדם במשטרה אבל הדבר אפשרי רק דרך הערוץ של משרד האוצר שיקצה למשטרה תקנים נוספים. גם בדוח מבקר המדינה שדן בנושא, צוין במפורש כי גילם הצעיר של החיילים במשטרה ואורך השירות הקצר של החיילות בארגון מפריעים למשטרה בתפקודה. להבנתי אין ספק שמדינת ישראל מסוגלת לעמוד במתן תוספת של 100 מיליון שקל למשטרה בכדי שזו תוכל להגדיל את מספר התקנים שלה ב500".
מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו התייחס בראשית דבריו למאבק המשטרה בתופעת תג מחיר והדרת הנשים מהמרחב הציבורי. לטענת המפכ"ל "המשטרה זיהתה כבר לפני תקופה את בעיית תג מחיר כמו גם את תופעת הדרת הנשים. לפיכך פעלנו ונמשיך להילחם בנחישות כדי להגביר את מספר כתבי האישום והמעצרים. חשוב לזכור כי בתופעת הדרת הנשים מדובר קודם כל בתופעה חברתית ולכן הפתרון הוא לא רק מצד המשטרה".
באשר לסוגיית החיילים המשרתים במשטרה אמר המפכ"ל כי "בכדי להתמודד עם מחסור התקנים במשטרה הורדנו במשך תקופה למעלה מ 250 תקנים מהמטה לשטח. חשוב לזכור כי החיילים במשטרה פועלים בעיקר בתפקידי ליבה כמו סיור, מודיעין או בכל תחום אחר שהעשייה בו היא במתן שירות לאזרח. אפשר לבדוק בכל תחנת משטרה ולראות שיש פער של עשרות שוטרים בין המצבה הרשמית לבין מספר השוטרים בפועל. גם המשטרה הייתה מעדיפה להחליף את החיילים בשוטרים רגילים שהם הרבה יותר מקצועיים וזמן השירות שלהם ארוך יותר. מבחינתנו עד שלא ימצא פתרון לא נכון לקבל החלטות חד-צדדיות . אמרו לי שאני מפכ"ל מתאבד בגלל שהגדרתי את הגדלת אמון הציבור במשטרה כיעד. משנת 1994 מספר התקנים בשוטרים בישראל לא גדל ועל המחסור הגדול הצלחנו להתגבר רק באמצעות החיילים שמשרתים במשטרה. מאחר שאני ראלי אני לא רואה אפשרות שהאוצר יגדיל את מספר התקנים במשטרה ב 2000 תקנים נוספים. מבחינתי אני קונה בשני ידיים כל פתרון חלופי לשירות חיילים במשטרה".
ח"כ אבי דיכטר (קדימה) התייחס לכך ש"קצה נפשה של הוועדה מהעובדה שבמשך למעלה משנתיים אנחנו מבקשים לקבל מהמשטרה פתרונות חלופיים להמשך שירות החיילים בשורותיה אך תשובות כאלו לא קיבלנו".
סגן ראש אגף תקציבים במשרד האוצר, מאיר בין טען כי "האוצר אישר תוספת של 1000 תקנים למשטרה בשנים 2012-2011. אנחנו מזהים שבמשך שנים הצבא נהג להעביר למשטרה כוח אדם שאינו איכותי במיוחד ולכן במידה ויוחלט להחזיר את אותם חיילים לצבא, ספק אם צה"ל ידע כיצד לנצל אותם באופן יעיל יותר".
ח"כ אריה ביבי (קדימה) אמר כי "מבחינתי לא רק שלא נכון לקצץ במספר החיילים שמשרתים במשטרה אלא דווקא נכון להגדיל את מספר התקנים ב 2000. אם הדבר אינו אפשרי אז נכון שהאוצר יגדיל את מספר התקנים של המשטרה בשוטרים רגילים. הצבא במשך שנים נוהג להעביר למשטרה רק חיילים שיש להם פרופיל נמוך ואני לא רוצה לומר מה הוא הדפ"ר שיש לאותם חיילים כדי לא לפגוע בהם".
לדברי ח"כ מאיר שטרית (קדימה) "נכון להגדיל את מספר החיילים שמשרתים במשטרה שכן מדובר בשירות דומה שתורם לא פחות מהשירות הצבאי. ברור לי שהאוצר לא מתכוון להגדיל את התקנים של המשטרה ואם אנחנו בוועדה לא נאשר את המשך העברת החיילים, המשטרה תישאר קרחת מכל הצדדים. אם זה תלוי בי הייתי מוריד חטיבה שלמה מצה"ל ומעביר אותה למשטרה. הגיע הזמן שהמשטרה תפסיק להיות נחמדה מול הפשע ברחובות. הגיע הזמן שהמשטרה תתחיל לכסח למשל את אלו שהתנגדו להוריד את השלט בבית שמש".
ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) הציעה מצידו פתרון חלופי לבעיית כוח האדם: "אני מציע לא רק לפרק חטיבה אחת בצה"ל ולהעביר אותה למשטרה אלא לפרק עוד חטיבה לטובת שרותי הכיבוי, ואחת למנקי הקקי ברחובות, ולמצילים ולגננות. משתמשים בצה"ל כחברת כוח האדם באופן הציני ביותר שרק אפשר".
ראש חטיבת תכנון כוח אדם בצה"ל, תא"ל אמיר רוגובסקי התייחס לטענה כי צה"ל מפנה למשטרה כוח אדם שאינו איכותי כשאמר כי "אסור לשכוח שלצה"ל במצב הנתון חסרים חיילים ולכן חשוב ונכון מבחינתנו שחיילים ישרתו קודם כל בצה"ל גם בהיבט הערכי. ההערה לפיה צה"ל שולח למשטרה רק חיילים באיכות נמוכה. זו הערה פוגעת לא נכונה וחבל שנאמרה".
בסיכום הדיון קבע ח"כ מופז כי "נקיים בזמן הקרוב דיון נוסף בנושא, ותדאג שהצבא ימשיך להעביר בחודש הקרוב חיילים למשטרה כדי שתפקודה בשלב זה לא יפגע".

תאריך:  27/12/2011   |   עודכן:  27/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפכ"ל המשטרה: הפתרון להדרת הנשים, לא רק באחריות המשטרה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אתרוג החרדים
תלמיד חכם  |  29/12/11 13:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאור עובדיה
ביום חמישי האחרון ציינו עשרות אנשי צוות, מתנדבים וחניכים בעמותת אתגרים את חג החנוכה במסיבה מיוחדת שהתקיימה בפארק גני יהושוע. בתפריט : סופגניות, די. ג'י עיוור , מצב רוח טוב והרבה תקווה בלב
רעיה בלחסן
יקב הר אודם ממשיך במסורת וזוכה גם השנה בתארים נחשקים בתחרות היין הבינלאומית "טרה וינו" שהתקיימה השבוע בירושלים זו השנה השישית
רעיה בלחסן
עובדי בנק הפועלים מאזור הצפון שומרים על מסורת וממלאים את מחלקת הילדים במרכז הרפואי העמק באור ושמחה
דיאל תקשורת ארקדי דייץ'
הפנינג הפתיחה ייערך ביום שלישי ה- 3/1 בין השעות 16:00-19:00 במתחם אזורי חן שבצפון העיר, במסגרתו הפעלות לילדים, איפור פנים וחשיפת הקולקציה החדשה מבית המותגים הישראלים והבינלאומיים המובילים, בין היתר, פולו ראלף לורן, אברקרומבי אנד פיץ', נאוטיקה, לקוסט ומיננה ? פתוח לקהל הרחב חניה בחינם!
תקשורת גלאי
"קול ישראל" במיזם משותף עם "האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים": הבאה לביצוע מחודש של מוזיקה מאת מלחינים יהודיים גדולים שפעלו באירופה במאה ה-19 ושל מלחינים שפעלו בתקופת מלחמת העולם השנייה ונספו בשואה
רשימות נוספות
מאות מצלמות אבטחה יוצבו בבית שמש  /  איציק וולף
"כינוס רבנים נגד הדרת נשים"  /  עידן יוסף
נתניהו: נפעל בכל האמצעים נגד מתנכלים לנשים  /  איציק וולף
מטריצת ההדרה  /  איתמר לוין
חייה ותן לחיות  /  אהרון רול
הלכה כבית רמאי  /  נפתלי גוטמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il