Google ישראל הודיעה הבוקר על השקת פורמט פרסום חדש בישראל: TrueView, אשר במסגרתו יוכלו הגולשים לדלג על פרסומת הוידיאו ("pre-roll") ולעבור ישירות לסרטון המבוקש ב-YouTube. הפורמט החדש מעניק חוויה ממוקדת יותר הן לגולש והן למפרסם: מחד, הגולש מקבל שליטה על חווית הצפייה באתר ובתוך כך יכול לבחור אם לצפות בפרסומת או לא. מאידך, המפרסם משלם אך ורק על פרסומות אשר הגולש צופה בהן ובכך יבטיח פרסום ממוקד יותר כמו גם יכולת למקסם החזר על השקעה פרסומית. הפורמט החדש הושק הבוקר במסגרת אירוע "Think: Consumers" השנתי של Google בתל אביב.
על-פי הפורמט החדש, יוכל הגולש לבחור לדלג על סרטון פרסומת לאחר 5 שניות, והמפרסם ישלם רק אם הצופה צפה בלפחות 30 שניות מהפרסומת (או בכולו אם אורך הפרסומת הוא פחות מ-30 שניות).
הפורמט הושק עד כה בארה"ב ובבריטניה, שם הוא פעיל מזה שנה. נכון להיום, למעלה מ-50% מפרסומות הוידיאו המופיעות ב-YouTube ניתנות לדילוג ע"י הגולשים. ישראל היא המדינה השלישית לאמץ את הפורמט. כזכור, YouTube הושק בישראל בשנת 2007, כאשר הפלטפורמה עבור המפרסם הישראלי הושקה בנובמבר 2009. לאור האימוץ המהיר של הפלטפורמה ע"י הגולשים והמפרסמים, הוחלט כי השוק הישראלי בשל לאימוץ הפורמט החדש.
אהרון די קסטרו, סמנכ”ל לקוחות מקומיים ב-Google ישראל אמר: "אנו מאמינים כי עד 2015, מחצית הקמפיינים און-ליין ישלבו סרטוני וידיאו בפורמט ה-'תשלום פר-צפייה', אותו אנו משיקים היום בישראל. אנו רואים בהשקת TrueView הענקת חווית גלישה איכותית ורלוונטית לגולש הישראלי במסגרתה הוא יכול לבחור אם לצפות בפרסומת או לא. במקביל, למפרסמים ניתן כלי נוסף למיקוד כמו גם שליטה והתייעלות תקציבי הפרסום".
נתונים מהפיילוטים שבוצעו בארה"ב ובבריטניה בשנה האחרונה מראים כי:
גולשים הבוחרים לצפות בפרסומת הינם ב-75% יותר קשובים לאותה פרסומת מאשר אלו שצפו בפרסומת וידיאו באופן רגיל.
הגורמים המרכזיים המשפיעים על הגולש לצפות בפרסומות TrueView עד הסוף הם: שימוש בהומור, מוזיקה עוצמתית והצגת לוגו המותג (על-מנת שהגולשים ידעו לזהות עבור מי נוצרה הפרסומת).
קרוב ל-2/3 מהגולשים ב-YouTube אשר דלגו על פרסומת עדיין זכרו מי היה המפרסם, גם אם הם לא טרחו לצפות בה.
הסיבה הנפוצה לדילוג על פרסומת היא "ראיתי אותה כבר". הסיבה השנייה היא שהגולש אינו מתעניין במוצר המפורסם.
למעלה מ-48 שעות של וידיאו מועלות ל-YouTube בכל דקה עם למעלה מ-3 מיליארד צפיות ב-YouTube ביום.