X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"בית עוגנים" טענה שתסייע לאזרחים בהליכים משפטיים, אך רשם העמותות חושד שהוציא כספים במרמה ולא עמדה בהבטחותיה או שהעניקה ייעוץ בידי מי שאינם עורכי דין
▪  ▪  ▪
עו"ד אלון בכר. חייבים פעולה מהירה [צילום: יח"צ]

סגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז, אילן שילה, הוציא (4.1.12) צו לפירוק עמותת "בית עוגנים", לאחר שרשם העמותות טען שקיים חשד לפיו היא פעלה במרמה ועסקה במתן ייעוץ משפטי בניגוד לחוק. במקביל הגיש הרשם תלונה במשטרה נגד העמותה ומנהלה.
לדברי משרד המשפטים, "בית עוגנים" הוקמה בשנת 2008 ומטרותיה הרשומות הן: הקמת מכון מחקר בנושא "אלימות במשפחה - זכויות וחובות במשפט העברי-ישראלי", חלוקת מלגות למחקרים סטודנטיאליים בנושא "אלימות במשפחה - זכויות וחובות במשפט העברי-ישראלי", סיוע משפטי בכפוף לחוקים הרלוונטיים והקמת סדנאות העצמה אישית ותמיכה קבוצתית.
במשרדי רשות התאגידים התקבלו מספר תלונות כנגד העמותה, וכנגד מי שהציג את עצמו כמנהלה, ניסים גולן. לדברי המשרד, מהתלונות עלה החשש לפיו העמותה פעלה להוצאת כספים במרמה מאנשים בתואנה שתעניק להם ייעוץ וסיוע משפטי בתיקים אזרחיים שהתנהלו בעניינם בבתי המשפט באזור תל אביב והמרכז. בפועל שילמו המתלוננים כספים רבים מבלי שקיבלו סיוע או תמורה. גם כשביקשו מהעמותה שתשיב להם את כספם, נתקלו בתשובות מתחמקות וסירובים.
רשם העמותות פעל לבירור התלונות והעמותה נדרשה להשיב על הטענות שהועלו כנגדה. בנוסף, נדרשה העמותה להבהיר את אופי השירותים הניתנים על ידה ואת כשירות הפועלים מטעמה לתת שירותי ייעוץ משפטיים, וזאת לאור החוק הקובע כי שירותים משפטיים יינתנו אך ורק על-ידי עורכי דין.
משרד המשפטים מוסיף, כי העמותה בחרה שלא להגיב לפניות רשם העמותות ולדרישתו להצגת מסמכים בהתאם לחוק העמותות. לאחר שלא הגיבה גם למכתב ההתראה שנשלח לה ולנוכח התלונות החמורות, התגבר החשש כי העמותה פעלה וממשיכה לפעול בניגוד לחוק, מנצלת את מצוקתם של אנשים שפונים אליה בעת צרה לקבלת סיוע משפטי, ופועלת להוציא מהם כספים במרמה.
רשם התאגידים, עו"ד אלון בכר, אמר: "אינטרס הגנת הציבור מחייב פעולה מהירה כנגד עמותה שעושה ניצול ציני ממצוקת קשישים ונזקקים אחרים. קבלת הצו לפירוק העמותה, יאפשר לעצור את פעילותה ולמצות את הדין בתביעות אישיות כנגד מי שעומד מאחריה והיה הרוח החיה בפעילותה".

תאריך:  16/01/2012   |   עודכן:  16/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צו לפירוק עמותה שהבטיחה ייעוץ משפטי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יפההההההההה וצודקקקקק ל"ת
חחחחחחחחחחח  |  16/01/12 23:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המשטרה: אמנון נסימי ורוני חנוך קיבלו מאות שקלים מכל נבחן בעשרות אם לא במאות מקרים בשנה וחצי האחרונות    החשודים מכחישים את העבירות המיוחסות להם
עופר וולפסון
השביתה מחר לא תכלול את מוסדות החינוך המיוחד, שיפעלו כרגיל    ראש הממשלה קרא לראשי הרשויות להפסיק השביתה: "חלק מהטענות מוצדקות, ברובן אפשר לטפל תוך זמן קצר"    חו"ר מרכז השלטון המקומי ציין כי נתניהו ביקש דחייה של 45 יום כדי לבחון את הבקשות: "זה לא רציני. דרישותינו היו ידועות מראש"
עופר וולפסון
סקרים שערך אגף כוח האדם בצה"ל מעלים כי 80% ממשרתי הקבע סבורים שהם יכולים להשיג עבודה רווחית יותר מחוץ לצה"ל    יו"ר ועדת העבודה, ח"כ חיים כץ, לאוצר: "מרגיש מרומה. לא הייתי מאשר העלאת גיל הפרישה למשרתי הקבע אם הייתי יודע שלא תעמדו בהתחייבות ליצור אופק שירות בצידו"
איציק וולף
בית המשפט הצבאי גזר את דינו של אמג'ד עוואד אשר רצח יחד עם בן דודו את משפחת פוגל באיתמר לפני עשרה חודשים    "אין בן תרבות שיוכל להבין את השנאה והאכזריות הפרימיטיבית והמפלצתית של מעשיו"
יפעת גדות
שנו הרגלים רעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il