X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
מחקר המבטיח את המשך החקלאות המדברית המשובחת של הערבה, הסתגלות צמחים לתנאי מדבר, חיפוש פוטנציאל תרופתי למחלות ניוון מוחי ומחקרים נוספים - מזכים את הסטודנטים לדוקטורנט במלגות בסך אלפי שקלים מקרן המלגות על שם יאיר גוראון ז"ל
▪  ▪  ▪

מחקר המבטיח את המשך החקלאות המדברית המשובחת של הערבה,
הסתגלות צמחים לתנאי מדבר, חיפוש פוטנציאל תרופתי למחלות ניוון מוחי ומחקרים נוספים - מזכים את הסטודנטים לדוקטורנט במלגות בסך אלפי שקלים מקרן המלגות על שם יאיר גוראון ז"ל.
המלגות יוענקו בטקס חגיגי בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל, במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, תחנת יאיר שבחצבה, ב-1 בפברואר במהלך כנס הגנת הצומח.
קרן המלגות על שם יאיר גוראון ז"ל, מנהלה ומייסדה של מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, אשר על שמו נקראת תחנת "יאיר", מעניקה מלגות מחקר על סך כ-20,000 ש"ח לסטודנטים לתואר שני או שלישי ומתמחי Post doc, אשר מחקרם עוסק בערבה, בתחומי איכות הסביבה, חקלאות, ביוטכנולוגיה, מים, אנרגיה, החי והצומח בערבה ועוד.
השנה, יוענקו מלגות לסטודנט לתואר שלישי בפיזיקה של הקרקע אביתר איתיאל, לסטודנטית לתואר שלישי במדעי החיים נועה שחק ולסטודנטית לתואר שלישי במדעי החיים יעל בר לבן, סטודנטים אשר מחקריהם משפרים ומפתחים את חקלאות הערבה ואף המחקר בוחן אפשרויות לפוטנציאל תרופתי חשוב.
מחקרו של אביתר איתיאל בוגר תואר ראשון בקרקע מים באוניברסיטה העברית ותואר שני בהגנת הצומח באוניברסיטה העברית, נמצא כעת לקראת סיום שיאפשר לחקלאי הערבה להמשיך לעבד קרקעות לחקלאות מדברית.
איתיאל עובד בשה"מ של משרד החקלאות בתחום הירקות, כמדריך ארצי לגידול הפלפל ומדריך חקלאי הערבה בכל תחומי הירקות. איתיאל מסביר, כי בערבה לא ניתן לגדל חקלאות אינטנסיבית ללא עיבוד הקרקע, מפני שהקרקע לא אחידה במרכיביה.
במחקרו, בחן איתיאל סוגים שונים של הרכבי קרקע, המאפשרים תנאים אופטימליים לבית השורשים של הצמח בתוך הקרקע - דבר המשפיע על איכות וחיוניות הצמח כולו. לאחר שנים של מחקר, הוא פיתח מערכת המנטרלת את ההשפעות השונות של הקרקע המקומית על בית השורשים. המחקר גילה, כי תוספת של שכבת חצץ תחת בית השורשים, שומרת את המים זמינים מעל בית השורשים ומאפשרת יבול חקלאי רב, ממש כמו שיש היום בקרקעות מצופות החול ואף יותר. הפוטנציאל הכלכלי של יישום מסחרי של הקרקע החדשה הוא רב ויבטיח את המשך העשייה החקלאית המשובחת בערבה. המלגה תשמש את איתיאל במחקרו הבא שכבר מתוכנן בימים אלה, בנושא חמצן.
מחקר מתקדם נוסף שנערך בימים אלה על-ידי נועה שחק, ממושב חצבה, נשואה ואם לשלושה ילדים, בוגרת תואר ראשון בפקולטה לחקלאות בהגנת הצומח ותואר שני בפקולטה לחקלאות בבוטניקה חקלאית, עוסק בנושא השפעות רמת דחיסות ההרכב הגנטי בגרעין התא של הצמח, על עמידותו של הצמח בתנאי גידול קיצוניים. שחק בוחנת את המבנה והמנגנונים של תאי צמחי המדבר, העמידים לשינויי האקלים הקיצוניים, כדי ללמוד על התהליכים הפנימיים בתאים ולאחר מכן להשליכם על צמחים אחרים, שלא מורגלים לצמחיה במדבר. צמחים שלא מותאמים לתנאים קיצוניים כמו החום והקרקע המדברית של הערבה נכנסים למצוקה עקב התנאים הקשים, דבר שפוגע בתנובת יבולם, בקצב צמיחתם ובחיוניותם. מטרת המחקר של שחק, לסייע לזני צמחים המטופחים בחקלאות המדבר להתמודד עם תנאי האקלים הקשים, כדי להניב מקסימום יבול. אם המחקר יצליח, הפוטנציאל הכלכלי הגלום בו עבור חקלאי הערבה הוא משמעותי.
שחק עורכת את מחקרה במו"פ המדעי, בתחנת יאיר, שהינו שלוחה של מדעי ים המלח והערבה בניהולה של ד"ר ריבקי אופיר. שחק אשר משמשת גם כאמא במשרה מלאה, עובדת במשק החקלאי המשפחתי וגם מדריכה בהגנת הצומח מספרת, כי לא הייתה יכולה לחזור לספסל הלימודים בלי המו"פ המדעי, "התמיכה והעזרה שאנחנו מקבלים כסטודנטים במו"פ המדעי ועצם היותו זמין ונגיש עבורנו למחקר, אפשרו לי להמשיך ללמוד ולערוך את מחקרי. ללא המו"פ המדעי לא הייתי בכלל חושבת על המשך לימודים אקדמאיים." אומרת שחק.
מחקרה של יעל בר לבן, ממושב עין יהב, בוגרת תואר ראשון באוניברסיטה העברית במדעי המזון וביו-כימיה ותואר שני באוניברסיטה העברית בפיטו-פתולוגיה (מחלות צמחים), עוסק בפוטנציאל תרופתי בצמחי המדבר למחלות ניוון מוחי. המחקר המתקיים במו"פ המדעי בתחנת "יאיר", בוחן מיצויים צמחיים של צמחי מדבר מגוונים, על תולעים מחקריות וקטנטנות שמדמות באופן גנטי את הצטברות החלבונים בתאי המוח - תופעה שמובילה למחלות ניוון מוחי שונות כמו אלצהיימר.
המחקרים יוצגו כחלק מהתערוכה החקלאית הגדולה בערבה, שתתקיים במו"פ ערבה תיכונה וצפונית תחנת "יאיר" בחצבה בין ה-1-2 בפברואר 2012.
במהלך התערוכה יפתחו חוקרי תחנת יאיר את שעריה לביקור רבבות של תיירים מהארץ ומהעולם המגיעים ללמוד, לראות ולטעום את חקלאות הפלא שמתקיימת בערבה.
התערוכה תשתרע על שטח של 15 דונם, במהלכה יתקיימו סיורים מודרכים בחממות המחקר והגידול השונים בתחומי החקלאות, בהן גדלים ירקות, פירות וצמחי תבלין ייחודיים ומשובחים, ביקורים בחוות הדגים והאלמוגים המיוחדת.
בתערוכה החקלאית יציגו מעל 250 חברות מהארץ והעולם את חידושיהן בתחומי החקלאות, הגינון, חיסכון במים, חשמל סולארי ועוד.
כחלק מהתערוכה יתקיימו שני כנסים: כנס בנושא הגנת הצומח וכנס בנושא התיישבות וחקלאות בערבה. הכניסה חופשית.
מו"פ ערבה תיכונה- 08-6581083.

מו"פ ערבה תיכונה
תאריך:  17/01/2012   |   עודכן:  17/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הענקת מלגות בטקס חגיגי בתערוכה החקלאית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קובי נעים
מיזם חדש בשם "אתר חסות" מקים מאגר לאפשרויות פרסום
אסף דרגן
הכנס יתקיים בשיתוף חברת iPass האמריקנית. iPass הינו פתרון הניידוּת הנפוץ ביותר בקרב הארגונים הגדולים בישראל
יח"צ קרן תעוזה
הסיבה לציון ביונס היא מובילותה בתחום הצפוי להיות בין מובילי החדשנות הרפואית השנה    ביונס עקפה בדירוג את חברת ג'נרל אלקטריק. במקום הראשון בדירוג נבחרה חממת החדשנות הרפואית קליבלנד קלינק שבארה"ב, עימה נמצאת היום תעוזה במו"מ למטרות שיתוף פעולה בתחום הקרדילוגיה
חלי וינשטיין
כלל ומשרד האוצר יבטחו את אי. סי. איי טלקום בגין עסקת מכירה לחו"ל בהיקף של 20 מיליון דולר לתקופה של שלוש שנים
ג'ני רוקמן
מותג עוגיות הפרימיום האמריקני,Pepperidge Farm נכנס לראשונה לרשת חנויות 'שופרסל'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il