X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו בבחירות הפנימיות. התהפך [צילום: AP]
ההתנחלויות הוצאו מאזורי העדיפות הלאומית
הממשלה כבר אישרה להגדיר את ההתנחלויות כאזור עדיפות לאומי אבל אז נזכרו בלשכה שנתניהו הבטיח לממשל למנוע גידול בהתיישבות מזכיר הממשלה הוזעק לקיים הצבעה טלפונית וההתנחלויות "הוחרגו" מאזורי העדיפות הלאומית

ההתנחלויות בפנים אבל בחוץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציא את ישובי יהודה ושומרון מרשימת אזורי העדיפות הלאומית, כפי שאושרה בממשלה רק לפני שלושה ימים. המהלך נעשה בשקט באמצעות משאל שרים טלפוני, תוך לחץ כבד מצד מזכיר הממשלה.
בישיבת הממשלה ביום ראשון אישרו השרים הטבות בדיור ליישובים באזורי עדיפות לאומית. בהודעה רשמית של מזכירות הממשלה נאמר כי "ההטבות כוללות, בין היתר, סבסוד עלויות פיתוח עד לגובה 150,000 שקל בישובים חקלאיים ו-107,000 שקל בערים, וכן תוספת הלוואה לדיור עד לגובה 100,000 שקל". עוד נמסר כי "לבקשת ראש הממשלה, הוחלט כי גם יישובי עוטף עזה יזכו להטבות המקסימאליות. כמו-כן הנחה ראש הממשלה להביא בתוך שבועיים החלטה לממשלה בדבר צירוף יישובי קו העימות בגבול הצפון".
להחלטה צורף נספח רשמי הכולל את שמות 557 היישובים שאושרו. רבים מתוכם הם ישובים שמעבר לקו הירוק, למשל קריית ארבע המופיעה ראשונה ברשימה, והתנחלויות רבות נוספות.
אלא שיממה לאחר מכן נתניהו החליט לשלוף את ההתנחלויות מאזורי העדיפות הלאומית. הוא שלח את מזכיר הממשלה, עו"ד צבי האוזר, לקיים מהלך מאוד לא שגרתי של הצבעת ממשלה טלפונית. על-פי הנוסח המתוקן של החלטת הממשלה, "מתן הטבות ליישובים ביו"ש יהיה כפוף להחלטת הדרג המדיני". כלומר, ראש הממשלה הוא שיחליט על-פי שיקול דעתו האם להעניק הטבות ליישובים ביו"ש, אם לאו.
האוזר הציג באוזני השרים טיעונים שונים המסבירים מדוע שליפת ההתנחלויות מרשימת העדיפות דווקא טובה להתיישבות ביו"ש. רוב השרים נענו לבקשה ותמכו. אחדים התחמקו או נמנעו, ורק שניים, הרב דני הרשקוביץ (הבית היהודי) ועוזי לנדאו (ישראל ביתנו) התנגדו.
ראש הממשלה נאלץ לבצע את המהלך לאחר שבלשכתו נזכרו כי נתן התחייבות כתובה לממשל האמריקני ולפיה לא ירחיב את ההתנחלויות מעבר לגידול טבעי הכרחי. יועציו הבינו באיחור שהגדרה אוטומטית של ההתנחלויות כאזור עדיפות לאומי תעניק להן תנופת גידול משמעותית. כדי למנוע זאת, החליטו להוסיף את המסננת המגבילה את מתן ההטבות "בכפוף להחלטת הדרג המדיני". בלשכת נתניהו סרבו להגיב לידיעה.
בתנועת קוממיות רואים בצעד זה את המשך ההדרדרות של נתניהו, כלשונה, בכל הקשור ליחס למפעל ההתיישבות. חברי התנועה הביעו הבנה לדברי מופז נגד רה"מ שכינה אותו 'שקרן': "כמו כל אזרחי ישראל, גם אנחנו קיווינו כי יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ שאול מופז התבטא נגד ראש הממשלה בעת סערת רגשות. לצערנו, נוכחנו לדעת שלדבריו יש אחיזה במציאות. אתמול ניהל נתניהו בידו האחת את הפריימריז שלו לראשות הליכוד וביד השנייה ארגן משאל שרים טלפוני חפוז על-מנת להסיר את יישובי יו"ש מרשימת העדיפות הלאומית בתחום הדיור. בנאום הניצחון שלו הכריז ביבי כי ההתיישבות יקרה וחשובה לו כאשר שעות לפני כן הוא הטיל גזרה נוספת נגד ההתיישבות ואנשיה".

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  01/02/2012   |   עודכן:  01/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההתנחלויות הוצאו מאזורי העדיפות הלאומית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הידיים ידי ביבי. הקול קול ברק
אהוד ברק שולט   |  2/02/12 07:52
2
לא חדש
חיים ו.  |  2/02/12 09:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
פדרציה: הישראלית יצאה מפיגור במערכות ואיזנה ל-1:1 מול הולנד
מערכת אתר ערוץ הספורט
במשחק הראשון בין ישראל והולנד, אלופת ישראל נכנעה לביבאן סחופס
לי-אור אברבך
בימים האחרונים נמסר לבכירים של חברת החדשות, ביניהן עיתונאים וחברי הנהלה, על הקיצוץ    הסיבה: דרישה שהגיעה מצד הזכייניות "קשת" ו"רשת", שיצאו גם הן בקיצוצים בעקבות רבעון פרסומי חלש    בחדשות 2 סירבו להגיב לדברים
עידן יוסף
בנאום שנשא אמר רא"ל בני גנץ: "העולם והאזור צריך להמשיך ולפעול לבידודה של אירן. חשוב להמשיך ולבנות יכולת צבאית ולהיות מוכנים ולהפעילה"    הזהיר מתקיפה של כמה מצבאות ערב: "כל נקודה במדינת ישראל שנמצאת תחת איום. המזרח התיכון זה האזור המתחמש ביותר בעולם, ואנחנו המטרה של חימוש זה    על חוק טל: "צבא העם לא יישאר לנצח אם ימשיך להישען רק על מחצית העם"
עופר וולפסון
הנפקת המניות הראשונית של החברה נאמדת בהיקף של כ-5 מיליארד דולר - ההנפקה הגדולה מעולם בעמק הסיליקון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il