X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
מפגש בערב שמוקדש כולו לשירת הקודש עם אריאל הירשפלד ואנשי החוג לספרות באוניברסיטה העברית - 14 במרס משעה 20:00 בבית הקונפדרציה בירושלים
▪  ▪  ▪

סדרת מפגשים מרתקת "תור הזהב" מתקיימת בימים אלה בבית הקונפדרציה בירושלים. הסדרת הייחודית המארחת את פרופ' הירשפלד וחוקרים ומרצים מהחוג לספרות עברית באוניברסיטה העברית בירושלים מיועדת לחובבי השירה בציבור הרחב.
השירה העברית בתקופת תור הזהב היא מפסגות השירה העברית בכל הזמנים. אלא שבדור האחרון, מציין פרופ' אריאל הירשפלד, שבה השירה הזו ומסתירה את פניה: הפחד מפני הנשגב, הקלאסי והארכאי העמיד חיץ בין השירה הזאת לבין קוראיה במערכת החינוך הישראלית ומחוצה לה. הסדרה "תור הזהב – מבט חדש" באה להראות את הרלוונטיות של השירה הזו ואת חיוניותה הבלתי רגילה, את יופייה הגדול ואת עומקיה הכבירים. המרצים המשתתפים בסדרה, חוקרי החוג לספרות, יחשפו בפני הקהל הירושלמי משהו מגנזי הלימוד והפירוש העכשוויים בשירה הזאת – שירתם של שמואל הנגיד, שלמה אבן גבירול, משה אבן עזרא ויהודה הלוי – וישיבו אותה אל קוראיה.
ביום ד', 14.3.12, כ' אדר תשע"ב, בשעה 20:00 (התכנסות) וב-20:30 יתקיים בבית הקונפדרציה ברח' אמיל בוטה 12 בימין משה בירושלים מפגש בנושא שירת הקודש . שירת הקודש העברית הצטיינה בשלמותה הסגנונית ובצורותיה המרהיבות והיא דוגמה מרתקת לזיווג אמיתי בין יופי ואמונה דתית בעולמה של היהדות. שירת הקודש הייתה הזירה העיקרית שבה התבטאה היצירתיות בעולמה של התפילה היהודית, ויש בה פנים מפתיעים של אינדיבידואליות והמצאה. את המפגש יפתח פרופ' הירשפלד, אחריו ירצה ד"ר עדן הכהן בנושא "משוררי תור הזהב – דתיות מעולם אחר?" ואחריו מר אריאל זינדר בנושא "איתך או בלעדיך: על פיוטי הגאולה של אבן גבירול".
מפגש נוסף בסדרה שנושאו רבי יהודה הלוי יתקיים בבית הקונפדרציה ביום ד', 28.3.12 בשעה 20:00 . ר' יהודה הלוי היה רופא, פילוסוף ומשורר, ונודע בין היתר כמחברו של "ספר הכוזרי". אף ששמו זכור היטב וגדולתו ידועה בוודאי גם למי שלא קרא אף שורה מפרי עטו, גם המכירים כמה משיריו הנודעים אינם רואים עוד באמת את שיעור גדולתו ואת עוצמת מקוריותו. כי דבר בשירתו אינו שגור או מובן מאליו. עומק הרגש והמחשבה האצורים בשירה הזאת, לצד המעוף והמוזיקליות הבלתי רגילים שבה, מצדיקים את קריאתה מחדש – ויתר על כן, יש בה פנים היכולים להיראות רק היום, אלף שנה לאחר שנכתבו השירים. עם פרופ' הירשפלד, ד"ר יהושע גרנט ופרופ' שולמית אליצור.
לפרטים והרשמה: בית הקונפדרציה: 02-6245206, מחיר כניסה: 20 -30 ש"ח.

תאריך:  13/02/2012   |   עודכן:  13/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערב שמוקדש לשירת הקודש בבית הקונפדרציה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיגל ירון פסט
חג האוהבים הולנטיינס דיי שוב בפתח ואתם חושבים איך כדאי להפתיע. אז מה? שוב ארוחת ערב רומנטית במסעדה? שוב חופשה בצימר? אז הנה החלופה: חברת אלדין טרוול מציעה לכם 10 רעיונות לחוויות רומנטיות, מקוריות ויצירתיות שאיתם תוכלו להפתיע את בן/ בת הזוג
אסנת זיידלר
קבוצת מגדל משיקה יוזמה להכשרת ספורטאים מצטיינים לקריירה עסקית בתחום הביטוח
דניאלה רייבנבך
דוגמניות העבר המובילות: ענת כרם, אלונה פרידמן, פנינה רוזנבלום, דנה וקסלר, מיכל אקסלרוד, חגית רון רבינוביץ, חני פרי ואיבונה קרוגליאק, שוב על הבמה...
רחל וילנר
נבחרו 6 הצגות התחרות לפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים בחיפה שיתקיים במתחם תיאטרון חיפה בחוה"מ פסח 8-10 באפריל 2012.השנה ניתן דגש להצגות שהשפה התיאטראלית שלהם ייחודית, מתוחכמת ופורצת דרך. ההצגות הים פרי עטם של יוצרים צעירים והן תועלנה בבכורה עולמית.
אסף מואב
דאסו סיסטמס מדווחת על הכנסות ורווחי שיא ב-2011 עם אימוץ PLM המקדם גידול של 20% בהכנסות מרישיונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il