X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאמר זה סוקר את השפעות המיתון הגלובאלי על פריחת הבנקאות האלקטרונית, הסיבות להגירה של לקוחות אל האינטרנט והשירותים המקוונים ואת היתרונות של ממשקים אלקטרוניים במתן פתרונות לחשש ולפאסיביות של לקוחות
▪  ▪  ▪

בנסיגה, החששות גוברים והשיתוק אוחז בלקוחות. אך בד-בבד, ודווקא בעת הזאת, נוצרות הזדמנויות חסכוניות, בטוחות ויעילות יותר לצרוך מוצרים ושירותים. אז שכל אחד יבדוק איך הוא עצמו מושפע מהעניין: האם שורשי השיער המלבינים לא זכו לאחרונה לטיפול מסור ממעצב השיער או שמא מחירו של רכב הפנאי החדש אטרקטיבי מאי פעם (שער ה-$).
זו העת להזכיר ולהדגיש כי האינטרנט היא הסביבה היעילה ביותר לטפל במצבים של תהפוכות ושינויים וכל זאת כיוון שקל וזמין עד מאוד להיענות ולהטמיע בו שינויים מניבי תמורה בטווח הזמן הקצר. המידע הרב, בר העידכון, והשירותים הרבים הזמינים עבור הלקוח, מאפשרים למערכת המוניטארית להרחיב ולהעמיק את הדיאלוג עם קהל צרכנים גדול ובזמן אמת מתוך עמדת שליטה משמעותית בתגובת השוק. זמינותם הגבוהה של השירותים והמידע התומך גם יחד, מסייעים בשיכוך חרדותיו וחששותיו של הלקוח ועשויים להשיא תרומה משמעותית לייצובה של המערכת הכלכלית.

כיצד מתנהלים לקוחות בעת מיתון?

הלקוח ערני יותר למעשיו ובוחן באופן מדוקדק יותר את צעדיו
אם בעיתות שלום ויציבות מרשה לעצמו הלקוח לקחת סיכונים ולהיסחף עם זרם האינטואיציות שלו, הרי בתקופה של מיתון יהפוך הלקוח לשקול והססן יותר. הוא יבקש לחשוב פעמיים לפני שיעשה צעד, ירצה לחזור ולבחון אלטרנטיבות לכל פעולה ולוודא את ההשכלות שעשויות להיגזר ממעשיו.
הלקוח הופך לפאסיבי - ממתין לרגיעה עד יעבור זעם
בין אם מדובר בספקולנטים ובין אם במרבית הלקוחות שעסוקים בעיקר בהבטחת עתידם הכלכלי, בעיתות של מיתון קיימת נטייה חזקה לאמץ גישה נסוגה "עד יחלוף זעם". במקרים רבים ובניגוד להיגיון הכלכלי, נוטים הלקוחות לאמץ התנהגות פאסיבית ולהימנע משינוי הפוזיציה או מנקיטה באסטרטגיה שונה לחלוקת סל ההשקעה.
הלקוח החושש, משווע למידע ולהכוונה, מחפש אחר סמכות מקצועית עתירת ניסיון שתדריך אותו ותכוון את צעדיו
הלקוח מצוי במצב של חוסר וודאות והוא מתקשה לנקוט בעמדה כלשהי או להחליט איזו עמדה תשרת את צרכיו במצב הנתון. שיקולים נוספים, שאינם קיימים בעיתות של יציבות מוניטארית, מצטרפים למשוואת ההחלטה וחוברים אל המצב הרגשי הכללי שבמסגרתו מתנהל הלקוח. הלקוח נמצא במצוקה וזקוק לעזרה, להרגעה, להדרכה ולמילת עידוד.
הלקוח מקפיד לבחור במוצרים ושירותים כדאיים יותר או באלו שעלותם נמוכה יותר
עניין הכדאיות הופך למשמעותי הרבה יותר ובהתאמה לכך גם הרצון של הלקוח לבצע התמחרות. הלקוח ישקול הגירה אל פתרונות זולים יותר כסביבת האינטרנט, פתרונות שמאפשרים השוואה ומדידה של תועלות ופתרונות שהולמים את צרכיו ונתפרים על-פי מידתו.

מה כדאי לבנק לעשות?

להסביר, להדריך וללמד
המושג מיתון משקף הלך רוח, פחדים ומצבים של קיפאון מחשבתי לא פחות מאשר הוא משקף האטה בתהליכים ובתמורות כלכליות. הטיפול הטוב ביותר למצבים של חרדה וחוסר וודאות הוא להעניק מידע תומך, להסביר, ללמד ולעזור. מומלץ לספק מערכות לביצוע סימולציות, לעבות ולשלב יחדיו את מערכות העזרה, התמיכה והלמידה, להוסיף מערכות הדגמה ולשלב תכנים רלוונטיים במהלך ביצוע הפעולות. מומלץ גם לקדם את אתר הבנק כמקור מידע לביצוע החלטות כלכליות.
להציע ולהציג מוצרים ושירותים בעלי רלוונטיות סמנטית ומקצועית למצב
אנו ממליצים לחשוף מוצרים וכלים פיננסיים שמספקים נקודת השקפה על המצב ולהציע מוצרים ואסטרטגיות פעולה שנדרשים לזמן הזה.
ליצור מעברים (transitions) חלקים וזרימה (flow) רציפה בין שירותים ומוצרים
יש ליצור סביבת פעולה רציפה ושקופה ללקוח בכדי לעורר בו את ההבנה כי בקלות וביעילות יוכל לבצע פעולות ושינויים. בבסיס הרעיון עומדים חששותיו ורגישותו של הלקוח, שאינו פתוח להתמודדות עם מכשולים ויהיה פחות סבלן למעברים חדים בין סביבות תצוגה ועבודה. מומלץ גם להציג ללקוח שירותים ומוצרים שהולמים את מצבו וניתנים למימוש "בלחיצת כפתור" אחת.
להגביר את הכמות והאיכות של מידע זמן אמת
הצגת מדדים, שערים, מידע בורסאי, מידע כלכלי, אנליזות ותחזיות. הצגת אפשרויות סידור וארגון המידע והצעת אפשרויות לקבל (push) מידע עדכני למכשירים ניידים. שילוב כלים להתקשרות ולהנעה לפעולה באמצעות מסרים מיידים.
ליישם פרסונאליזציה
ניתוח אלגוריתמי של מצב הלקוח והצגת האפשרויות הרלוונטיות. לדוגמא, טיפול במצבים של עודף או מחסור במזומנים או הצגת אלטרנטיבות לפוזיציות קיימות.

מהות הכדאיות והיישום

את מרבית השיטות והגישות הללו יש להפעיל בכל נקודת זמן, בין אם בעיתות מיתון וכמובן גם בתקופת צמיחה. ההחזר המיידי עבור ההשקעה הוא עצום ולצידו משתבחת גם תדמיתו של הבנק. יחד עם זאת, דווקא בנקודות זמן בהן נדרשים גמישות ושינויים, הדרך הזולה והיעילה ביותר היא לייצר מענה אלקטרוני משובח שמתאפיין בעלות שולית אפסית למטרת ביצוע פעולות וצריכת מידע תומך ומניע לפעולה.
פעילות כלכלית, חיובית ככל שתהיה, מייצרת לחצים שיש לווסתם ו"שומנים" שיש לפרקם לצורך הפקת אנרגיה חיובית. המיתון הוא כנראה התיקון והבסיס לקפיצות המדרגה הכלכליות והטכנולוגיות. המיתון יוצר מגמות צרכנות חדשות ומשפיע על אופני השימוש בשיטות המסורתיות. הנטייה הטבעית היא להמתין על הגדר או לטמון את הראש בחול אך כפי שהמיתון הוא תוצר של פעילות עבר כך גם פעילות ההווה היא הבסיס לצמיחה בעתיד.

מנכ"ל Hexoo, מומחה לתכנון ממשקי משתמש.
תאריך:  13/04/2008   |   עודכן:  13/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנקאות אלקטרונית בעידן של מיתון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
גם אם אמינותה של המתלוננת לטענת האונס פגומה - אין להסיק מכך ישירות באשר לאמינותה לעניין המעשה הפיזי של הבעילה עצמה
מעוזיה סגל
אריה אבנרי הוא דמות יוצאת דופן. יש כאלה האוהבים אותו אהבת נפש וכאלה שתחושתם כלפיו היא ההפך הגמור. להתעלם ממנו אי-אפשר    דברים שנאמרו באירוע השקת ספרו של אבנרי - זעקי ארץ אהובה
אליקים העצני
האלוף בני פלד, מפקד חיל האוויר המנוח, קרא לממשלת ישראל "ועד-קהילה". נעמי שמר זכרונה לברכה קראה לה - "הנהלה". והממשלות בזמנים ההם עוד היו כענקים לעומת החבורה העלובה המכהנת היום כממשלה
ראובן לייב
מסעדת "הסוכה הלבנה" שבנמל תל אביב, הנושקת לכחול-המים, משרה על סועדיה אווירה רומנטית, ומלבד האוכל המגוון ואנין הטעם אפשר גם להתחכך בה עם ה"מי ומי"
בועז מושקוביץ
האם אברהם בורג באמת ובתמים אינו יודע, שהרעיון "שתי מדינות לשני עמים" מעולם לא נידון כאופציה בעולם הערבי? אם התשובה חיובית, אני אצטרך לומר, שאברהם בורג בור ואידיוט, אך על אף שאיני מחשיב אותו להוגה דעות דגול, בור ואידיוט הוא לא. האפשרות הנותרת - האיש שקרן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il