X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טיפול בהתנגדות דומה לטיפול באמצעות מסאג': בתחילה מוצאים את הנקודה הכואבת, מרככים אותה ואז לוחצים עליה, כדי שתיעלם
▪  ▪  ▪
לחזור על דברי הלקוח באופן חיובי

יש לכם מוצר מדהים, שירות מעולה, מחיר סופני, ולמרות זאת, אתם שומעים "לא" מהלקוח כאשר הוא שומע את הצעתכם. כמה פחד מעורר אותו "לא" אצל רבים מאיתנו. פחד כזה שגורם לנו לעיתים לסגת ולוותר ללקוח ולעצמנו, או במקרה הטוב, לשלוף מבנק התשובות שבמוחנו את כל התשובות, שיבהירו ללקוח מדוע הוא טועה. או אז, סביר להניח שייווצר מעין "פינג-פונג" של התנגחויות בינינו לבין הלקוח, שלא יוביל לשום מקום.
טיפול נכון ואפקטיבי בהתנגדות לקוח הינו למעשה טכניקה פשוטה לביצוע, העשוייה לחולל מפנה במכירות שלכם, להגדיל משמעותית את נפח הרווחים בעסק, להגדיל את מאגר הלקוחות הנאמנים, ולגרום לתחושה טובה ואנרגיה חיובית של הבנה הדדית לשני הצדדים.
אז מה עושים?
ראשית עלינו לשאול "כשאת אומרת לא למה את מתכוונת?". בהרבה מקרים נגלה שלמעשה מהסלע הכבד של ה"התנגדות" לא נותר דבר, לאחר שאנו מפרקים אותו לאבנים קטנות. הלקוח יכול להתנגד בעקבות מחסור בידע, בעקבות כך שנכווה מהמתחרים שלנו, בעקבות האינסטינקט האנושי הטבוע בנו, או בעקבות מיליון סיבות שלא מצדיקות את עצמן. כבר נשמע הרבה פחות מפחיד לא?
לסיבת ההתנגדות נקרא "הנקודה הכואבת". בד"כ יש ללקוח אחת כזו, או מקסימום שתיים. טיפול בהתנגדות דומה לטיפול באמצעות מסאג': בתחילה מוצאים את הנקודה הכואבת, מרככים אותה ואז לוחצים עליה, כדי שתיעלם.
את טכניקת הטיפול קל לזכור באמצעות ראשי התיבות- ת.ש.ב. בטרם תקום ותסתער על הלקוח באמצעות צרור התשובות שבאמתחך, ת.ש.ב, תנוח, קח נשימה, ונסה בנינוחות לפרק את ההתנגדות בעזרת הפעולות הבאות:
מודל ת.ש.ב:
ת- תשאול:
שאל את הלקוח שאלות שיעזרו לך להבין את מהות ההתנגדות. לדוג': "מאיזו סיבה אתה לא מעוניין בשרות המתקדם שלנו? למה אתה מתכוון? ממה אתה חושש?" וכד'.
נכון, זה טריוויאלי. טיפשי לטפל בהתנגדות לפני שאנו מבינים אותה לעומק, אבל מדהים כמה שאנחנו מתפתים לדלג על השלב הזה. תופתעו לגלות כי במקרים רבים, ההתנגדות תיעלם כבר בשלב הזה, כאשר הלקוח יבין בעצמו שההתנגדות שלו חסרת ביסוס.
ש- שיקוף:
חזור על דברי הלקוח במלים אחרות, ותמיד באופן חיובי. כלי פשוט, ומרכך התנגדויות נפלא. לדוג':
לקוחה: "אני לא יודעת מה אני מקבלת מהשירות הזה". שיקוף: "אני מבין שחשוב לך לדעת מה תקבלי מהשרות".
לקוח: "אני לא רוצה להיתקע עם מוצר שאני לא מכיר את האיכות שלו." שיקוף: "או קיי, אתה מעוניין להיות בטוח באיכות המוצר".
הלקוח ירגיש שאתה מקשיב לו, מבין אותו, אמפתי כלפיו וער לצרכים שלו. רמת ההתנגדות תצלול מטה...
ב-בידוד:
וודא שזוהי ההתנגדות היחידה שעומדת כמכשול בדרך לסגירת העסקה. לדוג': "האם זו הסיבה היחידה שמונעת ממך לרכוש את השרות?". פעולה זו תבודד את ההתנגדות לנקודת מכשול אחת שיש להתגבר עליה. ועכשיו אנחנו יודעים - אם טיפלנו בנקודה הזו, התגברנו על ההתנגדות.
מענה:
עכשיו ורק עכשיו, אפשר לתת מענה להתנגדות של הלקוח; כשהלקוח מרוכך יותר, כשאנחנו מודעים לסיבה האמיתית להתנגדות, ומכירים את הצרכים החשובים ללקוח.
לא מאמינים שזה עובד? נסו ותיווכחו. הטכניקה עושה קסמים בטיפול בהתנגדויות. אז מעכשיו, במקום לוותר, או לענות מיידית, שבו, הפעילו את מודל ת.ש.ב. ותהנו!

איתי הל-אור הוא יועץ ומאמן עסקי, מומחה בתחומי התקשורת הבינאישית, חברת אקספרטיב.
תאריך:  14/04/2008   |   עודכן:  14/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך מתמודדים עם לקוח מתנגד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תודה!! ניסיתי ובאמת עבד! ל"ת
אתי ליאור  |  14/04/08 20:29
2
איך ניתן לפנות לכותב?
שאלה דחופה  |  14/04/08 20:35
3
הפירוט בסיפרו של דייל קארנגי
מרק טווין  |  15/04/08 09:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דר' צ'לו רוזנברג
אלו המסרבים לביצוע עסקות שחרור אסירים תמורת החיילים החטופים, אינם מבינים כי עבור חיזבאללה לא האסירים אלא עצם החטיפה היא ההצלחה    אל תתפלאו למה בני נוער לא מוכנים להתגייס אם הם יודעים שבזמן מצוקה - המדינה תפנה להם עורף
משה ניסנבוים
גם בהינתקות וגם בשתי מלחמות לבנון, ממשלות ישראל ביצעו רק חצי עבודה    עלינו להתנתק ממזרח ירושלים ומעזה, אבל לא חצי אלא לגמרי - בלי לספק להם גז, מים וחשמל    כשהם ייאלצו לדאוג לעצמם, יבינו כמה המלחמה בחמאס מוצדקת
עדנה כהן קדוש
אביתר בן-צדף
המצב כל כך משעשע עד שאיני יכול להתאפק ועליי לשחרר כמה הערות - בעקבות מה שאני קורא באתרי אינטרנט, ושומע בחדשות
דרור מרום
60 חברות התעופה שהזמינו מהיצרנית 892 ממטוסי הנוסעים העתידיים שלה בואינג-787 "Dreamliner", עודכנו שהייצור נתקל בקשיים והמטוסים יימסרו בעיכוב של כשנתיים    במיוחד זועמות החברות היפניות - שתיכננו להטיס את משתתפי האולימפיאדה    בואינג צפויה לגל תביעות ענק על הנזקים שגרמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il