X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפעמים האיפוק הוא רק עבדות בתחפושת של חירות. איפוק של ממשלה מתגובה על פעולות אויב וקריאות תיגר על קיומה של המדינה הוא חידלון, חולשה והזמנה לפעולות טרור נוספות
▪  ▪  ▪

חירות, חופש וזכויות אדם הם בסיס המחשבה המדינית-דמוקרטית במאה וחמישים השנים האחרונות. מצער לגלות כי בעשורים האחרונים נשארנו רק עם המעטפת של חירות ועם ריח של מחשבה חופשית.
שורש החירות נעוץ לא רק במה 'בא לי' לעשות, אלא במרכיב עמוק יותר: על מה אני חושב? ומי אמר לי לחשוב כך? בחברה דמוקרטית האפשרות להיות 'עבד חופשי' חזקה ומפתה. אנחנו 'קונים' כל מידע כמו עיוורים, פרסומת, פרשנות או תחזית המסופקת לנו על-ידי עיתונאים ו'ספינולוגים'.
גרוע מזה, אנחנו בונים את עולם הערכים האישי, המשפחתי והקהילתי שלנו על-פי האופנה המוכתבת. אנו משועבדים לחברה המצפה מאיתנו להתנהגות מסוימת, לעיצוב גודל המשפחה וגודל המכונית, לבחירת מקצוע ולגיבוש הדעה הפוליטית. לא מתוך לימוד מעמיק או התייעצות עם אישיות רוחנית משמעותית אלא ע"י מה שמעצבי דעת קהל, יח"צנים וקובעי טעם מכתיבים לנו לחשוב. ההשפעה כל כך חזקה שאנחנו מתמסרים באהבה למה ש'נכון', עדכני ואופנתי. אז מה הפלא שאנחנו מרגישים מזויפים מבפנים ונראים כמו הפלקט של עצמנו מבחוץ?
במישור הלאומי הדברים קשים אף יותר. הגלותיות מוטבעת בנו כל כך עמוק וצצה כל פעם מחדש. ממשלות שדפוסי הפעולה שלהן מוכתבות ע"י פחד, התמגנות אין סופית, הסתמכות על אויבנו כדי שאלו יגנו עלינו והישענות על ארה"ב שתעשה עבורנו את העבודה ה'מלוכלכת'. כל אלה הפכנו אותנו לתלותיים, הפכנו את ההתבצרות והספיגה לערך עליון עד שהפנמנו היטב למחזור הדם הלאומי את האמרה "איפוק הוא כוח", או כפי שניסח זאת דובר צה"ל, "להיות מוכנים זה להיות מוגנים".
אכן, לפעמים האיפוק הוא כוח, כאשר הוא מבטא שליטה באירועים, כאשר הוא מבטא חירות מדינית. מדינה צריכה להגיב באיפוק כאשר התנהגות זו משרתת את יעודה ומטרותיה. "סוף מעשה במחשבה תחילה" נכון וחשוב, שיש בסופו של דבר גם 'מעשה'.
לפעמים האיפוק הוא רק עבדות בתחפושת של חירות. איפוק של ממשלה מתגובה על פעולות אויב וקריאות תיגר על קיומה של המדינה הוא חידלון, חולשה והזמנה לפעולות טרור נוספות.
אסטרטגיה של הגנה, מחבוא מאחורי גדרות תיל וקירות בטון, הבנת האויב ומצוקותיו, הלקאה עצמית של 'אנחנו לא בסדר' ו'הינו צריכים לתת יותר...' מגלה במקצת מהחשיבה הגלותית שאנחנו עדין שרויים בה. לוויני ריגול, מטוסים וטנקים הם חסרי ערך אם ממשלות ישראל איבדו את הכוח והרצון להשתמש בהם כדי להגן עלינו.
השאיפה הלאומית לחירות עדיין גדולה, אך עם קשיים בדרך. ההליכה במדבר וזיכרון סיר הבשר במצרים, מעוררים בנו געגועים עמוקים לחסות בביתו של האדון גם במחיר של שלילת החרות. "אם תרצו אין זו אגדה" הוא מוטו מהותי שהעיד על הלך רוח בעל רצון פנימי עמוק של עם שמאס בחסותו של הפריץ.
בה' באייר תש"ח הכריז בן-גוריון "אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל, היא מדינת ישראל" הביטחון בצדקת הדרך גרמה לחרות הרדומה להתפרץ מהלב היהודי הקולקטיבי. למרות חולשתנו הצבאית והנחיתות הגיאוגרפית הינו מלאים אמונה ותחושת צדק היסטורי שהובילו אותנו לניצחון. היום, במצב פיזי, גיאוגרפי וכלכלי טוב יותר לאין ערוך מ-48'. לא רק שאנו מאוימים ע"י מדינות ערב מבחוץ, אלא אנו בעיקר רדופים ע"י עצמנו ורואים צל הרים כהרים. תחושת הרוממות ויראת הכבוד שהיו כלפי מדינת ישראל התחלפו בזלזול וברחמנות זולה.
גלות היא לא רק מקום רחוק מעבר לים, אלא בעיקר מושג נפשי - מנטאלי. תחת המעטה הדק של ביטחון עצמי מסתתרים פחדים רבים ש'העלנו' איתנו ארצה מפולין ומרוקו. הגיע הזמן להשתחרר מהם גם אישית וגם לאומית.
חג חרות שמח!

אדמונד חסין הוא יועץ לפיתוח מנהיגות בביה"ס למנהיגות של צה"ל.
תאריך:  17/04/2008   |   עודכן:  17/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להיות עם חופשי בארצנו?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
קודם תייצר את החיטה של עצמך ל"ת
ממגורות דגון  |  17/04/08 15:09
2
המצב הרע ביותר מאז חורבן הבית
bgnggt  |  17/04/08 17:46
3
במבחן התוצאה הכשלון שלך ענק
אבי קרן  |  17/04/08 19:00
4
החידלון - לא רק כשמדובר באיום
הניה  |  18/04/08 00:14
5
מי מכיר, מי יודע
ע. סובול  |  18/04/08 04:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוני הרש
אתר AllJobs מציג לקראת חג פסח זכויות וחובות העובד והמעסיק
יואב ליבוביץ
מי שמבקש לבנות בריכת שחייה פרטית כדאי שייעזר בשירותי יועץ פרטי מוסמך, שימליץ על בניית הבריכה על-פי העקרונות של משרד הבריאות כך שיקל לשמור על ההיגיינה
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
בעת האחרונה רכב הפך להיות יותר מאשר מוצר נוחות או כסמל מעמדי בחברה, הוא הפך להיות כלי בסיסי לקיום. הכיצד הפך להיות אדם המחזיק ברכב לצורך עצמי קיומי ולצרכי משפחה לא ראוי לקבלת קצבת תמיכה?
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
מטרתו העיקרית של מאמר זה, הינו ליתן לקורא עצות שימושיות כיצד לבחור רואה חשבון ו/או יועץ מס (להלן: "מייצג")
ירון זכאי
ג'ימי קרטר, בחוסר הבנתו ובשנאתו הרבה לישראל, נתן נשק בידי האפגנים, הכין את התשתית לשתי מלחמות המפרץ, ולחץ על ישראל לצאת מלבנון ובכך יצר את ארגון חיזבאללה    כך הסתבך העולם כולו בגלל שונאי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il