X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
שיתוף פעולה חדש בין האקדמיה הלאומית הישראלית לעמיתתה בארה"ב יאפשר ל 70 חוקרים מובילים באוניברסיטאות בישראל ובארה"ב להשתתף בסדרת סימפוזיונים בינלאומיים יוקרתיים
▪  ▪  ▪

שיתוף פעולה חדש ויוצא דופן בין האקדמיה הלאומית הישראלית לעמיתתה בארה"ב יאפשר ל 70 חוקרים מובילים באוניברסיטאות בישראל ובארה"ב להשתתף בסדרת סימפוזיונים בינלאומיים יוקרתיים מ-2013.
שיתוף פעולה ראשוני, יוקרתי ומרתק בין האקדמיה הלאומית הישראלית לעמיתתה האמריקנית. בעקבות ביקור נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, פרופ' רות ארנון, באקדמיה האמריקנית סוכם לראשונה על שיתוף פעולה ייחודי ויוקרתי עם תוכנית הסימפוזיונים "חזית המדע" ע"ש קאוולי (Kavli Frontiers of Science) הפועלת באקדמיה הלאומית למדעים של ארה"ב National Academy of Sciences – NAS)). השותפות תחזק באופן משמעותי את שיתוף הפעולה המדעי והטכנולוגי בין חוקרים מארה"ב ומישראל. סדרת הסימפוזיונים החדשה תנוהל יחידו על-ידי האקדמיה האמריקנית והאקדמיה הישראלית ותמומן על-ידי קרן קאוולי ושתי האקדמיות.
סדרת הסימפוזיונים תאפשר למדענים מצטיינים מישראל בשלבים המוקדמים של דרכם המקצועית (עד גיל 45) לחלוק רעיונות ולבנות רשתות לאומיות ובינלאומיות שישמשו אותם בהמשך דרכם. להבדיל ממפגשים פנים-דיסציפלינריים, הסימפוזיונים של "חזית המדע" ע"ש קאוולי", שהחלו בשנת 1989, מעניקים הזדמנויות רבות לחקירת רעיונות ושיטות ממגוון רחב של תחומים שונים זה מזה. ישראל היא המדינה השביעית והאחרונה המצטרפת לסדרת הסימפוזיונים הדו-לאומיים למדענים צעירים שקיימה האקדמיה האמריקנית ובהם סין, אנגליה, צרפת, גרמניה, הודו, אינדונזיה ויפן. למעלה מ-4,500 חוקרים צעירים השתתפו עד כה בסימפוזיונים ו- 136 מהם נבחרו לחברים ב-NAS ועוד 10 זכו בפרס נובל.
הסימפוזיונים האמריקניים-ישראלים יתקיימו אחת לשנתיים בארה"ב ובישראל לסירוגין, וישתתפו בהם כ-70 חוקרים צעירים בולטים מישראל וארה"ב שיבחרו מאוניברסיטאות, מעבדות ממשלתיות ותעשיה פרטית בארץ ובארה"ב. המשתתפים בישראל ייבחרו על-ידי האקדמיה הלאומית הישראלית ועמיתיהם בארה"ב ע"י האקדמיה הלאומית האמריקנית. הסימפוזיון הראשון יתקיים ב-2013 במרכז ארנולד ומייבל בקמן באירווין שבמדינת קליפורניה.
פרופ' רות ארנון מסרה כי הסימפוזיונים של 'חזית המדע' יציעו גם אינטראקציה ואפשרות לשיתוף פעולה בין חוקרים צעירים מצטיינים מדיסציפלינות שונות משתי המדינות – ובכך יחזקו את הקשרים המדעיים. "המחקר המדעי מתרחב על-פני דיסציפלינות רבות, ושיתופי הפעולה חוצים גבולות מדיניים," אמר נשיא האקדמיה הלאומית האמריקנית, פרופ' ראלף ג" סיסרון (Cicerone). "הסימפוזיונים מעניקים לחוקרים צעירים מתחומים רבים הזדמנות ללמוד זה על עבודתו של זה, ואנו מתלהבים מיצירתן של רשתות בינלאומיות ומאפשרויות שיתופי הפעולה הבין-תחומיים שתביא התוכנית הישראלית-אמריקנית."
האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים נוסדה על-פי חוק ב-1961 והיא פועלת כמוקד לאומי של מדע במדעי הטבע ובמדעי הרוח גם יחד. חבריה הם כ-100 מדענים וחוקרים מהבולטים ביותר בארץ. האקדמיה משמשת יועץ רשמי לממשלת ישראל בעניינים הקשורים למדע ולטכנולוגיה, ואחד מתפקידיה העיקריים הוא קידום הקשרים עם אקדמיות למדעים ברחבי העולם. האקדמיה הישראלית רואה בשיתוף הפעולה עם האקדמיה הלאומית האמריקנית ועם הסימפוזיונים של "חזית המדע" ע"ש קאוולי את אחד משיאי פעילותה בתחום שיתופי הפעולה המדעיים הבינלאומיים.
האקדמיה הלאומית למדעים של ארה"ב היא אגודה פרטית של מדענים ומהנדסים לקידום המדע ולניצולו לשיפור הרווחה הכללית. היא הוקמה ב-1863 בחוק של הקונגרס לייסוד התאגיד שנחתם על-ידי הנשיא אברהם לינקולן, שביקש שהאקדמיה תשמש יועץ רשמי לממשל הפדרלי, לפי בקשתו, בכל עניין שקשור למדע או לטכנולוגיה.
קרן קאוולי נוסדה בדצמבר 2000 על-ידי מקימה ופטרונה פרד קאוולי. בסיס פעילותה נמצא באוקסנארד (Oxnard) שבמדינת קליפורניה. ייעוד הקרן הוא קידום המדע לרווחת האנושות, העמקת הבנת המדע בקרב הציבור ותמיכה במדענים ובעבודתם. משימתה ממומשת באמצעות תוכנית בינלאומית של הפעלת מכוני מחקר, תמיכה במשרות פרופסור, קיום סימפוזיונים והענקת פרסים.

למידע נוסף על תכנית "חזית המדע" ע"ש קאוולי
תאריך:  05/03/2012   |   עודכן:  05/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שת"פ בין האקדמיות למדעים בישראל וארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עינת יפת
ראש העיר משה סיני: "זהו מהלך היסטורי לעיר: חינוך ושירות צבאי הולכים ביחד"
עינת יפת
עיריית ראש-העין לא מפסיקה להפתיע: במסגרת העצמת בני נוער, החליטו קברניטי הרשות ליזום קורס בייבי סיטר לנערות
ענת פז
הפעילות מבוססת על טכנולוגיה של חברת ננוראפ ומערכת tracx העולמית    במסגרת הפעילות, פונים הגולשים ל"מנטורים" של קבוצת שלמה Sixt המשיבים על מגוון רחב של שאלות בכל תחומי הרכב, לרבות השכרה, מכירה, ליסינג פרטי, מוסכים ועוד
דניאלה רייבנבך
פותחת 3 סניפים חדשים במרכז G בכפר סבא, בקניון עיר ימים בפולג וסניף עודפים בבילו סנטר    ההשקעה בפתיחת הסניפים החדשים נאמדת בכ-1,500,000 ש"ח ש"ח
תקשורת ועיתונות שלמה פרץ
"החברה לאוטומציה" זכתה במכרז כולל למערכות מידע של המועצות המקומיות גדרה וקריית מלאכי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il