X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היעד - אפוד מגן, שישקול כעשרים ק"ג - רחוק מהשגה רוּסאר - סיב, שפותח ברוסיה - עדיף מהחומרים הבליסטיים, הנהוגים במערב. אך מחירו פי חמישה-עשר מהחומרים המערביים לטענת יצרני מיגון אישי, ניתן להקטין את משקל האפודים בעשרה אחוזים לכל היותר, וכל דרישה להקלה נוספת במשקל האפוד אינה מעשית בשלב הזה
▪  ▪  ▪
הצעה זולה [צילום: רפאל]

למרות מאמצי פיתוח, שעלו מיליוני דולרים, טרם הצליחו לפתח בארצות-הברית מיגון אישי - שכפ"ץ - קל, כדי שהמטען, שנושא הרובאי, ישקול פחות מ-45 ק"ג.
יעד הפיתוח היה מיגון אישי, שישקול כעשרים ק"ג. דוח, שהכין מכון המחקר "ראנד" עבור צבא ארצות-הברית, מסר, כי היעד עדיין רחוק מהגשמה, ויש לשנות את הגישה: לא להיצמד לחומרים הבליסטיים הנוכחיים, אלא לחשוב על טכנולוגיות אחרות, תוך שיתוף עם מאמצים במעבדות למחקר-ולפיתוח של חילות אחרים. הדוח קובע, כי יש חומרים מתקדמים, שיכולים לשמש למיגון אישי, אך הם דורשים עוד הרבה ניסויים, כיוון שהם יקרים, או טרם הבשילו לפתרון טכנולוגי ראוי.
רוּסאר - סיב, שפותח ברוסיה - עדיף, לדברי דוח "ראנד", מקֶוולאר ומטווארון (Twaron) - החומרים הבליסטיים, הנהוגים במערב. אך מחירו פי חמישה-עשר מהחומרים המערביים. יתר על כן, החקיקה האמריקנית מעדיפה את הייצור המקומי על פני ייבוא.
דוח "ראנד" מדגיש, כי ניסויים בחומרים מרוכבים, הכוללים ציפויים קראמיים, או שילוב של פולימרים - גילו, כי הפתרונות יעילים, אך יקרים למדי. הדוח מציין, כי ספק אם יוכלו לייצר מהחומרים החדישים מיגון לכל הגוף.
חוקרי "ראנד" מעלים ספקות לגבי התאמת שיטת המכרזים, שיש בה עדיפות למציע את המחיר הזול. לעתים קרובות, מציין הדוח, נבחרת ההצעה הזולה במקום ההצעה הטובה ביותר מבחינת משקל המיגון, או טיבו.
חוקרי "ראנד" מציעים להקטין את משקל המיגון האישי על-ידי לבישת חלק ממנו בלבד, בהתאם למתאר הלחימה. גישה זו יוצרת עומס רב על המפקדים, שצריכים לתכנן גם את הנושא הזה במסגרת נוהל הקרב.
לטענת יצרני מיגון אישי, ניתן להקטין את משקל האפודים בעשרה אחוזים לכל היותר. לדעתם, כל דרישה להקלה נוספת במשקל האפוד אינה מעשית בשלב הזה.
מדענים הציעו לעצב מחדש את האפוד, כך שבאזורים מסוימים (למשל, על הבטן) הוא יהיה דק יותר. לרעיון הזה יש משמעות בטיחותית כבדה - בנוסף לקשיים בייצור, באבטחת איכות ובהליכי הבקרה והבחינה.
מחקר "ראנד" מציין, כי יש להמשיך בהפקת הלקחים משדות הקרב בעירק ובאפגניסטן, כדי להבין את התנהגות אפוד המגן בעת קרב וכיצד הוא משפיע על תפקוד החייל בקרב ועל יעילות היחידה.

תאריך:  12/03/2012   |   עודכן:  12/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אחיותיו של בעל השליטה, רוני יצחקי, מאשימות אותו בזיוף פרוטוקול שהקנה לו חופש מוחלט בניהולה ובמשיכת כספים לצרכיו הפרטיים    יצחקי: כל ההחלטות התקבלו כדין ובידיעת האחיות; מדובר בניסיון למכור את אחזקותיהן בחברה במחיר מופקע
איציק וולף
ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום נמשך גם הבוקר    שר הביטחון הצהיר כי צה"ל ימשיך להפציץ ברצועה כל עוד יותקפו אזרחים ישראלים    חמאס קרא לכל הארגונים לשלב זרועות נגד ישראל
אביתר בן-צדף
חיל הים וחיל הנחתים האמריקניים יוצאים למלחמה בעישון ובשתיית אלכוהול    השילוב של אי-עישון, של אי-שתייה ושל כושר גופני ישמור על בריאות הימאים והנחתים, יקטין את שיעור התאונות ואת כמות ימי היעדרותם משירות    שוקלים למנוע עישון על סיפון כל כלי-השיט של חיל הים - בנוסף לאיסור על עישון על סיפון צוללותיו בלב-ים    "ינשופים" יבדקו את הנשיפות של הימאים ושל הנחתים בכל בסיס ובכל ספינה
עופר וולפסון
עליות שערים בבורסה בתל אביב העלו את שווי תיק הנכסים שבידי הציבור ב-33.3 מיליארד שקל    עלייה בהשקעות באפיקים צמודי מדד על חשבון אפיקים לא צמודים
מירב ארד
דטאוקר מכהנת כראש לשכת שר האוצר במהלך השנתיים האחרונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il