X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במאמר זה נסביר לכם איזה מפעל עונה להגדרת "מפעל תעשייתי"? איזו פעילות הנה פעילות ייצורית? אילו שעות עבודה הנן במכסת "המשמרת השנייה" ו"המשמרת השלישית"? אלו עובדים במפעל זכאים ליהנות מההטבה? והחשוב מכל - מהי הטבת המס המגיעה לכם?
▪  ▪  ▪

הדרך המרכזית להגדלת רווחים במפעלי תעשיה היא על-ידי ניצול מקסימאלי של מכונות הייצור במפעל, בכדי לעשות זאת נדרשים עובדי המפעל לעבוד סביב השעון. עובדי המשמרות השנייה והשלישית במפעלי תעשיה, אשר עיקר פעילותם היא פעילות ייצורית, זכאים להטבות במס.
במאמר זה נסביר לכם איזה מפעל עונה להגדרת "מפעל תעשייתי"? איזו פעילות הנה פעילות ייצורית? אילו שעות עבודה הנן במכסת "המשמרת השנייה" ו"המשמרת השלישית"? אלו עובדים במפעל זכאים ליהנות מההטבה? והחשוב מכל - מהי הטבת המס המגיעה לכם?
מהו מפעל תעשייתי? מפעל תעשייתי הנו מפעל בבעלותה של חברה תעשייתית שעיקר פעילותה בשנת המס הנה פעילות ייצורית. חברה תעשייתית הנה חברה תושבת ישראל שלפחות 90% מהכנסותיה, בשנת מס הם מהמפעל תעשייתי שבבעלותה. לשון אחרת, בכדי שמפעל ייחשב כמפעל תעשייתי עליו להיות בבעלותה של חברה תעשייתית ש-90% מהכנסותיה הם מהמפעל התעשייתי שבבעלותה.
מהי פעילות ייצורית? לשאלה זו אין תשובה בחוק אלא בפסיקה של בית המשפט העליון, אשר קבעה ארבעה מבחנים עיקריים ומנחים, העוזרים לנו לבחון האם פעילותו של המפעל התעשייתי היא 'פעילות ייצורית'. בטרם נסקור בקצרה את ארבעת המבחנים נציין, כי פעילות של אריזה, בניה, מסחר, תחבורה, אחסנה, תקשורת, שירותים סניטריים ושירותים אישיים היא אינה פעילות ייצורית. להלן ארבעת המבחנים:
1) מבחן "יצירתו של יש מאין מוחשי אחד מיש מוחשי אחר" -האם פעילותה של החברה התעשייתית בסופו של יום תהפוך חומר גלם למוצר פרודוקטיבי.
2) המבחן הכמותי - מהם מספרם וטיבם של שלבי הייצור של המפעל, המכונות המופעלות במפעל ומהו היקף פעילותו הכלכלית של המפעל. ככל ששלבי הייצור, מספרן וטיבן של המכונות במפעל והיקף פעילותו הכלכלית של המפעל רב יותר, יהיה המפעל ראוי להכרה כמפעל תעשייתי.
3) מבחן היקף שימושו של המוצר המוגמר - מהו היקף השימוש של המוצר המוגמר שהופק מחומר הגלם? אם לאחר ה"פעילות הייצורית" עושה שימוש במוצר לא רק הלקוח שהזמין את המוצר, אלא גם הציבור הרחב, יראו בפעילותה של החברה כפעילות ייצורית.
4) מבחן כלכלי - האם יש וראוי מבחינה כלכלית להכיר במפעל כמפעל תעשייתי? האם הפעילות הייצורית של המפעל משביחה את הערך הכלכלי של החומרים? מטרתו של מבחן זה, היא להעניק זכויות יתר למפעלים יצרניים המקדמים את הפיתוח התעשייתי של המדינה.
אלו שעות עבודה הנן בגדר משמרת שנייה ושלישית? משמרת שנייה היא מכסת שעות העבודה היומית המלאה, שאיננה פחותה משבע שעות רצופות על-פי סדר העבודה הקבוע במפעל, ואשר שעת ההתחלה שלה היא לאחר תום שעות העבודה של המשמרת הראשונה, אך לא לפני השעה 14:00, משמרת שלישית מתחילה בתום המשמרת השנייה.
אלו עובדים זכאים ליהנות מההטבה? עובדי המנהלה ועובדי השירותים של המפעל זכאים להטבה אך ורק עם בעל המפעל הוכיח, להנחת דעתו של פקיד השומה, כי עבודתם במשמרת השנייה והשלישית הייתה חיונית להפעלת קווי הייצור של המפעל. עובדי הייצור זכאים להטבה ללא צורך להוכיח כי עבודתם הייתה חיונית כאמור.
הטבת המס - בתקנות מס הכנסה (שיעור המס על הכנסה בעד עבודה במשמרות) קבע שר האוצר, לאחר התייעצות על שר התעשיה והמסחר ובאישור וועדת הכספים של הכנסת, כי יינתן זיכוי מהמס בשיעור של 15% מהכנה מעבודה במשמרת שנייה או שלישית של העובדים במפעל תעשייתי. סכום הזיכוי לא יעלה על 9,600 ש"ח לשנת המס 2008 וסכום הזיכוי החודשי הוא 800 ש"ח (9,300 ש"ח בשנת 2007). עובד שהכנסתו השנתית עולה על סך של 109,200 ש"ח לא יהא זכאי להטבה בשל חלק ההכנסה העולה על סכום זה.

הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי.
תאריך:  03/05/2008   |   עודכן:  03/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אמיר לירן
על רשויות התביעה במדינת ישראל (פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה) להימנע מהעמדתו של נשיא המדינה לשעבר מר משה קצב לדין פלילי בגין אישומים על עבירות מין ועבירות אחרות שנמצאו על ידם זה מכבר ככאלו שאין מקום להעמידו לדין בגינן
אפרי הלפרין
המשטרה מקפידה לשמור על צו איסור הפרסום, אבל חיפוש באינטרנט מורה על חשד ממשי לנקודת זליגה אחת של מידע - משרד ראש הממשלה
ד"ר ניצן יניב
קיימת בשוק טכנולוגיה של צילום אינפרא אדום אותה ניתן להסב לשימושים אזרחיים כמו אבחון מחלות אצל חיות או תזמון מועדי השקייה לגידולים    שימוש כזה יכול לחסוך מיליונים באמצעים פשוטים מאד והמחסום היחיד מפני תפוצה עולמית הוא המחסום הפסיכולוגי
ראובן לייב
מסעדת "ויטושה" ביפו היא, לטעמנו, המובילה בין המסעדות הבלקניות הממלאות את יפו
רונן לוי
תחום הליסינג מצוי בלחץ של חיפוש משאבים ותעלולים פיננסיים, על-מנת לשרוד ולהמשיך לקבל מימון לצורך אספקת "הלחם והשעשועים" לעובדי מעמד הביניים    הליסינג התפעולי ישמיד את עצמו מאחר ובועה אינה יכולה לשרוד לנצח. כשאין ייצור וערך אמיתיים - אין תוחלת ואין תקומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il