X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החוק הנוגע לחופשת לידה של נשים בישראל, הוארך כבר לפני שנה ל-14 שבועות כל מה שצריך לדעת על זכויות היולדת בישראל
▪  ▪  ▪

ברוב חסר תקדים של 95 תומכים מול אפס מתנגדים, הצביעו חברי הכנסת כבר לפני שנה (ב-7.5.07) בעד החוק להארכת חופשת הלידה ל-14 שבועות והחוק נכנס לתוקפו מיד לאחר מכן (סעיף 6 לחוק עבודת נשים, התשי"ד - 1954). לכן, הופתענו לקרוא את המאמר "על הארכת חופשת הלידה" שפורסם ב-28.4.08 באתר החדשות Nfc. במאמר, הרצוף באי דיוקים, מתנגדים הכותבים להצעת החוק להארכת חופשת הלידה מ-12 שבועות ל-14 שבועות, אולם לא ברור למה הם מתנגדים בדיוק, שכן כאמור, הצעת החוק שהוזכרה הפכה לחוק כבר במאי שעבר.
על-מנת להעמיד דברים על דיוקם, נציין כי על-פי חוק, כל אישה בישראל זכאית לחופשת לידה של 14 שבועות בתשלום (אם היא עומדת בקריטריונים של ביטוח לאומי). אישה יכולה לבחור להתחיל את חופשת הלידה עד שבעה שבועות לפני תאריך הלידה המשוער (והיתרה - לאחר הלידה, אך לא יותר מ-14 שבועות יחד).
שכר וזכויות במהלך חופשת הלידה
הארכת חופשת הלידה היוותה צעד נוסף וחשוב במתן זכויות לאמהות עובדות. קיימת חשיבות גדולה לתקופה שלאחר הלידה, הן מבחינת האישה והן מבחינת הקשר בין האישה לבין תינוקה. החשיבות אף גדלה במצב שבו האישה מיניקה.
הארכת משך חופשת הלידה, מעניקה זכות משמעותית מסיבה נוספת: כיום, נשים רבות שמעוניינות להאריך את חופשת הלידה נאלצות להאריך אותה על חשבונן, כלומר לקחת חופשה ללא תשלום (בהנחה שיש להן ותק מספיק לפי החוק). מצב זה גורם לכך שאישה לא תקבל שכר על תקופה זו, ובנוסף - תאבד את כל הזכויות שלה שתלויות בותק. יתר על כן, נשים רבות בוחרות להתפטר מעבודתן על-מנת לשהות זמן ארוך יותר עם תינוקן. לאור האמור לעיל, הארכת חופשת הלידה מאפשרת להן לקבל את שכרן וזכויותיהן במהלך תקופה חשובה זו, תקופת חופשת הלידה, והן יכולות לחזור לעבודתן בסופה.
המטרה: חופשת לידה בת 16 שבועות
עם קבלת החוק והארכת חופשת הלידה, הצטרפה גם ישראל לשורה של מדינות מערביות בהן נהוגה חופשת לידה של 14 שבועות, ואימצה את החלטות ארגון העבודה הבינלאומי שהאריך ב-2007 את חופשת הלידה משניים עשר שבועות לארבעה עשר שבועות.
שדולת הנשים בישראל קידמה את החוק להארכת חופשת לידה. חוק זה שינה את החוק שחוקק לפני יותר מחמישים שנה, והיה צורך משמעותי לתקן בו את אחד הסעיפים החשובים ביותר לנשים - הארכת חופשת הלידה שלהן. הצעת החוק המקורית שיזמה השדולה התייחסה להארכת חופשת הלידה לתקופה של 16 שבועות, אך תמכה בהארכת החופשה ל-14 שבועות מתוך תקווה כי מדובר בשלב בתהליך ולא בסופו. מתוך כך, שדולת הנשים תמשיך לתמוך בהצעות חוק נוספות, דוגמת זו של ח"כ גפני, שקוראות להאריך את חופשת הלידה ל-16 שבועות.

הכותבת הינה היועצת המשפטית של שדולת הנשים בישראל.
תאריך:  06/05/2008   |   עודכן:  06/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חופשת לידה - הסיפור האמיתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל מה שצריך לדעת על זכויות ל"ת
היולדת ?? איפה ??  |  7/05/08 01:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסף פנדריך
פרופ' זאב שטרנהל זכה בפרס ישראל, על אף שהתבטא בעד רציחת מתנחלים    הוועדה כנראה לא הייתה מודע להתבטאותו החמורה ואילו בג"צ שעתירה בעניין הוגשה לפתחו ושאותה דחה, לא מצא לנכון אפילו לצטט את המאמר המדובר בפסק הדין מחשש לביקורת ציבורית
אולגה רז
הפתרון לבעיות ההשמנה ולתזונה לקויה טמון כנראה בחינוך ולאו דווקא בהכנסה לנפש
דר' אברהם בן-עזרא
אלא כי הוא אינו יכול לתפקד במיטבו תחת העננה המרחפה סביבו, בגלל שהוא מוכן לתת לאסד הבן שטח השייך על-פי חוק למדינת ישראל, בגלל התבוסה המדינית בלבנון ועוד    אבל גם בגלל השחיתות
אהרון רול
הבה ונצא ונחגוג את יום עצמאותנו. הבה ונבדל עצמנו מתהומות סחי השחיתות של אנשי הצמרת, הבה ונראה להם ולעצמנו, אם במעשה ואם במחדל, כי מאסנו בם, נקעה נפשנו מהם, כי עדיין קיים גרעין טוב וחיובי בעם הזה אשר יצמיח שוב עץ נושא פירות
ד"ר יוסף זולדן
השימוש בזריקות בוטולינום טוקסין לחולי פרקינסון הוא טיפול פשוט ויעיל אשר השפעתו נמשכת ל-3 חודשים ומשפרת באופן משמעותי את איכות חייהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il