X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפלא הגדול הזה, המדינה, הוא גם בזכותכם. העשייה הרבה מקום המדינה, היתה בעזרתכם לא נוטשים חלק מתהליך של עשרות שנים בשל קרע קטן, גם אם הוא היה כואב
▪  ▪  ▪
עם אחד אנחנו [צילום: מורדגן הפקות]

יום העצמאות הוא החג הלאומי של כל ישראלי. מיליוני אנשים, באלפי שנים, במאות דורות, חלמו להגיע למעמד ההיסטורי הזה שהתקיים ב-14 במאי 1948. המעמד הזה, הכרזת המדינה, היה מעמד מרגש. הוא סימל את סוף סבלו של העם היהודי בגלות ובאדמה שאיננה שלו. עם ישראל חזר אל מולדתו ואל מקורותיו. החגיגות החלו, הדגלים הונפו, והשמחה היתה רבה.
חלפו להם שישה עשורים. היום, כאשר חוגגת המדינה 60 שנה, ישנם כאלו שהשמחה לא נוגעת אליהם. הם אומרים שאת דגל המדינה הם לא יניפו, שהם לא ישירו את ההמנון הלאומי שלה, התקווה, ויחרימו את החגיגות. אין מדובר בחוגים שלא הכירו במדינה כבר מראשיתה. מדובר בציבור שהרגיש שהמדינה כבר איננה שייכת לו, ונטש אותה ואת סמליה.
נכון רבותי, וכאן אני פונה אל אותו הציבור, שעשו לכם משהו שמנוגד לאמונתכם. אמת הדבר שמישהו נגע לכם בדבר שאתם הכי מאמינים בו. אך זאת לא הדרך. ככה לא בונים מדינה. לא נוטשים חלק מתהליך של עשרות שנים בשל קרע קטן, גם אם הוא היה כואב.
אתם, שהאמנתם בתהליך הקמתה, ושהצטרפתם כאשר אמרו לכם בואו ונעלה אל הארץ, אל המולדת, לא מבינים, שזה יכול להיגמר בכל רגע. אתם הולכים אל החרדים, ומביאים אל תוך בתי הכנסיות שלכם שבהם תלויים שרשראות דגלי ישראל בצבעי כחול לבן לאורך ולרוחב, את אותן דעות שהתבררו כטעות. אתם נשאבים אליהם, ומושפעים דרכם על תפיסת עולמכם. בעלון שחולק בבית הכנסת השבוע, נכתבו דברים חריפים על קיום המדינה והשותפות שלכם בה. איך אתם מסכימים לקרוא זאת?
אולי לא לחינם נסמך יום השואה אל יום העצמאות. הוא בא בכדי להראות לכולנו שאין לנו מקום אחר בעולם מלבד ארץ ישראל. יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שחל ערב לפני החגיגות הגדולות, נועד להזכיר לנו בכל שנה, במקרה ששכחנו, שבלי צבא שיגן עלינו, אין אנו יכולים לחיות בשקט ובבטחה. למדינה הזאת חלמנו. עכשיו, אסור שהיא תתפרק. צריך לחזק את כל המערכות, ולגייס כוחות משותפים בכדי לגבור על הקשיים.
כוחות משותפים פירושם צעידה יחדיו. הברית שלכם, הציבור הדתי לאומי, עם מדינת ישראל, יכלה להסתיים בכל רגע שבו קרה דבר קטן שפגע בכם, והיו רבים כאלו במהלך ההיסטוריה של המדינה, אך ידעתם שיש קשיים. ששאלת מיהו יהודי, וסוגיות מורכבות נוספות לא ימנעו שיתוף פעולה עם אלו שלא הסכמתם איתם. דווקא בשל כך עליתם ארצה. בכדי לשפר ולא כדי לסגת ולהסתגר.
הפלא הגדול הזה, המדינה, הוא גם בזכותכם. העשייה הרבה מקום המדינה, היתה בעזרתכם. למה להתנתק עכשיו מן הכל? אם רצונכם להשפיע, השפיעו מבפנים. מבחוץ זה כבר קשה יותר. יש לכם עקרונות? אתם הרי מאמינים בממלכתיות - דרשו אותם בדרך הראויה. אל תתנו לזרמים שונים להסיט אתכם מן הדרך, ולהובילכם החוצה מן המדינה הנפלאה שיצרנו יחדיו. האמינו בצדקת דרככם.
היו משברים ומחלוקות ומן הסתם גם ימשיכו להיות. כך היא דרכה של מדינה ושל דמוקרטיה. מדינה יהודית ודמוקרטית תלויה בשיתוף פעולה. אם אתם לא הייתם בתוך המערכת, השפעתכם עליה מבחוץ היתה דלה.
בשנת העצמאות הזאת, נשלב יחד זרועות ונחגוג עם הציבור בישראל. החגיגות, צריכות להיות משותפות. לא להיבדל אחד מן השני, ולערוך את החגיגות חילוניים בנפרד ודתיים בנפרד, אלא לחגוג ביחד את עצמאותנו. נכון, זה מן הסתם יהיה מורכב ולא קל אך זה ישתלם. כי עם אחד אנחנו. חג שמח!

תאריך:  06/05/2008   |   עודכן:  06/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רינה מור יוסף
הדגל האמיתי שלנו הוא בצבע כחול לבן וגם אדום    שמונה שנים הדגל הזה מוכתם בצבע אדום רק אצלנו בשדרות והסביבה
עו"ד יוסף שטח
למניעת שיתוק מתמשך בשלטון יש להעלות ולבדוק מידע מחשיד לפני בחירות ולא בתקופת כהונה, יש לצמצם הצורך בגיוס תרומות ולהחמיר בענישה, לבטל זכות השתיקה לנבחר ציבור
ראובן שבת
ענף הדפוס הוא מהמזהמים הגדולים ביותר על כדור הארץ וגם בישראל, המצב לא שונה בהרבה. דפוסגרף, כעיתון הדפוס המוביל בישראל, יוצא בקמפיין אגרסיבי למען העלאת המודעות של בתי הדפוס ועסקי הדפוס לשמירה על איכות הסביבה ולהצלת הכדור עליו אנחנו חיים. מבטיחים את עתיד ילדינו - כתבה ראשונה בסדרה
עו"ד יוסי דר
מדינה דמוקרטית ראויה לשמה לא תסבול, בשום אופן, מצב שבו עדותו של עד עיקרי בהליך פלילי – גם אם הוא מעיד נגד ראש הממשלה – תינתן בבית המשפט בדלתיים סגורות
עו"ד אברהם פכטר
שלושה חברים יצאו לדרך, אולמרט-הירשנזון-שולה זקן. אחד עם כתב אישום, שניים בדרך    הפעם זה נראה רציני - זאת ההערכה הכללית בתקשורת ובקרב הפרשנים. אבל אולמרט ידוע כשורד, האם יעשה זאת גם הפעם - ספק רב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il