X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדרך האובדת בין דיר יאסין, שכונת גילה, שדרות וטהרן תחיית הרכב הישראלי מעטפות הכסף של רייכמן "שלנו" של ברק ועוד
▪  ▪  ▪

הצפוי הנצפה והחזוי
בדיונים על מלחמת השחרור עולה הטענה שפרשת דיר יאסין היא שגרמה לערביי א"י להימלט. הם ראו ושמעו מה עשו שם היהודים, ולכן בהמשך המלחמה חלקם נמלט מהכפרים בטרם קרב וחלקם נכנע ללא תנאי. אינני יודע אם זה מסביר הכל, אבל גם עמים צופים בפרומו בטרם הם מחליטים כיצד להתנהג:
לפני 8 שנים התפלא העולם הערבי לראות כיצד שכונת גילה בירושלים חוטפת אש רצופה במשך שנה וחצי, כשאנו רק מתמגנים ולא מוחקים את בית ג'אלה היורה ממול. אח"כ הוא ראה אותנו מתפנים בגלל טילים בגליל למחנות הפליטים של גאידמק בדרום, עת בביירות ובדמשק החיים מתנהלים כסידרם.
מאז 7 שנים שדרות סופגת אש רצופה וזו מתפשטת עתה גם לנתיבות אשקלון ובנותיהן. וברקע צופה במתרחש גם אירן ושוקלת את צעדיה ומסלולה. לאור צורת התנהגותנו, סביר שהיא שוקלת בעיקר את המסלול.
למה אני עדין חושב ששתי סוללות תותחים מול עזה, עם מפקד שיודע לתת פקודת אש בלי לרעוד, תחסוכנה ותמנענה היום את מה שיכלה חצי סוללה לחסוך לנו כבר לפני שבע שנים, ואת מה שבעוד שנתיים או שלוש לא יוכל לחסוך גם כל חיל האויר כולו עם כל ציודו מעמק האלה?

"שלנו"

"הניסיון שלנו בכל הקשור לשיתוף פעולה בשנה האחרונה רע מאוד והוא יותר מדי תלוי באישיות שר המשפטים". אמר השבוע הנשיא לשעבר של ביהמ"ש העליון.
מכיוון שאהרן ברק הוא אדם זהיר שאינו פולט סתם אמירות, מעניין מי זו ומהו הרכבה של הקבוצה שהוא קורא לה "שלנו".
ברק כבר פרש מכהונתו. שופטים בתפקיד (ושופטי ביהמ"ש העליון במיוחד) אינם אמורים לשתף ולערב אנשים מבחוץ בהחלטות ובתהליכים שהם מנהלים. לכן מתבקשת מאהרן ברק הבהרה מיהי הקבוצה "שלנו", מיהם חבריה ובאיזה עוד ניסיונות או מהלכים היא והוא מעורבים. וסתם, לצרכי רכילות, אולי שיספר לנו גם איך הם קוראים אצלם לכל היתר? "הזרים"? "הפולשים"?

הפחידו את כולם

כשהאזינו בפרשת חיים רמון בלי צו חוקי, השתמשו בעמדת האזנת הסתר שעשו באותו זמן לשולה זקן, ואז כדי להסביר למה מאזינים לה קרוב לשנה טענו שההאזנות לה נעשו בהקשר לשחיתות נוראה ברשות המיסים. אז מיהרו לעצור המון בכירים והשעו מייד את המנהל, ומאז כלום. שולה זקן לא הועמדה לדין, בכירי רשות המיסים הוחזרו לעבודתם, אין כתבי אישום ואפילו מנהל רשות המיסים שהוחשד, ג'קי מצא, יושב בבית מזה שנה וחצי ואיש לא מגיש נגדו כתב אישום. יתכן שיש מקום לטענתו שמדובר בבלון נפוח שניפחו טיפשים חסרי כל הבנה במיסוי.
אחרי שנה וחצי ללא מנהל לרשות המיסים, החליט שר האוצר למנות לתפקיד את יהודה נסרדישי, פקיד מיסים ותיק וקבוע בן 64, שכיהן כל הזמן כ"ממלא המקום", שרבים טוענים שאינו מתאים לתפקיד מנהל רשות המיסים. אז למה ממנים אותו? כי איש מבחוץ אינו מוכן יותר לקבל משרה או תפקיד או מינוי כלשהו במערכת הציבורית. בשביל מה – בשביל שיפתחו בחקירות נגדו? שיתחילו להאזין בסתר לאישתו וילדיו?
נכון להיום, שום אדם בעל יכולות וכישורים מהמגזר הפרטי אינו מוכן להתקרב בכלל לתפקיד ציבורי – ומי שיסכים, זה כל כך מוזר וחשוד – שבאמת ראוי שיתחילו לחקור אותו למה הוא עושה זאת. רק לפקידי הביורוקרטיה הממשלתית שלנו זה די נוח: כל המשרות הבכירות הן מעכשו רק שלהם.

חגיגה בטרם עת?

במערבונים ישנו רגע בו כל סובבי השולחן נקראים לפתוח את הקלפים שבידיהם, ולפעמים האקדחים רועמים.
לאחר שחוקרי המשטרה ואנשי הפרקליטות עשו לנו כל כך הרבה רעש ופאניקה בפרשת אולמרט וכספי התרומות של טלנסקי, לא יתכן שיתגלה עכשו שאין להם קלפים עם יד מנצחת.
אז או שיש לכם כתב אישום נגדו בפרשה הזו - או שמתבקשות מסקנות נוקבות לגביכם. או שאולמרט חף מפשע או שהחוקרים שלומיאלים. די. מיציתם את האמון הציבורי עד תום. הגיע הזמן לפתיחת הקלפים.

חיסלה חשבון ישן

בממשלה עשו קיצוץ קטן בתקציבי המשרדים. תרגעו. הוא אפילו לא הרטיט את קיפלי השומן התקציבי ובכל המשרדים זה נספג והכל בסדר. רק שרת החינוך החליטה שבמשרדה יופל כל הקיצוץ על התקציב של השירות הלאומי, מה שיוביל לחיסולו.
היא לא קיצצה בתקציב שהיא מעבירה לתלמודי התורה ולישיבות המשתמטים ולא נגעה בתקציב הנסיעות לחו"ל של הפקידים. היא קיצצה רק במתנדבים שפטורים משירות - ובכל זאת מתנדבים. היא קיצצה במתנדבות לבתי החולים, במתנדבים לגני ילדים נכים ובמתנדבות למוסדות זקנים של חסד ורחמים.
יותר ממה שזה מפגין טימטום, זה ממחיש רשעות, אבל יתכן והסיבה היא גנטית: הגנים האמיתיים של יולי תמיר, בוגרת שלום עכשיו, התעוררו נגד התקציב של מתנדבות השירות הלאומי.

משפטן עם עקרונות

פרופ' אוריאל רייכמן, ממייסדי קדימה שאף נבחר מטעמה לכנסת (והתפטר כשלא מונה לשר) מתחרט היום בפומבי על תמיכתו באולמרט, לטענתו בגלל שאולמרט קיבל מעטפות עם עשרות אלפי דולרים ממקורות לא ידועים.
מוזר. וכי קבלת מליוני דולרים ממקור דרום אפריקני סמוי, דרך חשבון בנק של בעל קזינו אוסטרי שמסרב להגיע ולהעיד, זה כן מתאים לראש ממשלה? רק לרייכמן, הפרופסור המשפטן שהצטרף בזמנו לאריק שרון בעת שהחשדות הללו נגדו היו ידועים, הפתרונים.
רייכמן כועס על אולמרט בעיקר בגלל החינוך. הוא מודה שמצב החינוך היה קשה עוד קודם, אבל "עמדנו על סף רפורמה גדולה. אריאל שרון היה מחוייב לכך שבשנים הללו תתחולל מהפכה של ממש בחינוך. לשם כך קרא לי והטיל עלי את המשימה".
הא. נזכרנו, והבנו. אולמרט נתן את תיק החינוך למפלגת העבודה. אילו פרופ' רייכמן, האיש שהמציא והביא לנו בזמנו את חוק הבחירה הישירה לראש הממשלה, היה מכהן כשר החינוך אצל אולמרט, בטח היו גם המעטפות מניו-יורק כשרות. כמו הכסף של שרון ובניו.

פקידי המדינה והרכבת

בשנת 2003 אישרה הממשלה לרכבת ישראל 20 מיליארד שקל לפיתוח קווים. מאז הצליחה הנהלת הרכבת גם לא לבצע את מה שהתחייבה לו וגם לחרוג מהתקציב ב-9 מיליארד ש"ח נוספים.
באוגוסט 2007 הסכימה הממשלה להוסיף לרכת את ה-9 מיליארד החסרים הללו, והנה, לא חלפה שנה וכבר נוצרה חריגה של 4 מיליארד נוספים.
רק מי שלא יודע איך ממנים את בכירי הרכבת ומאיזה משרדים ממשלתיים רקובים מביאים לנו אותם לא מבין למה נולדות החריגות הללו.
בינתיים פרץ ריב בין האוצר לבין הנהלת הרכבת בשאלה אם הקטרים בקו תל אביב-ירושלים יסעו על חשמל או על דיזל. לא שזה ישנה משהו: תכנון העלויות המקורי היה 3.8 מיליארד ש"ח והיום ההוצאה מוערכת כבר ב-6 מיליארד. אם זה יגמר בסוף רק ב-7 מיליארד, ולא ב-8 מיליארד, תוכלו לומר להם תודה, כי גם לו"ז לסיום הסלילה עדין אין להם.
איך זה יגמר? כמו תמיד: ימנו עוד כמה מיוצאי משרד האוצר ומשרד התחבורה לתפקידי מפתח ברכבת ובהנהלתה, הם יוסיפו לקבלנים שזכו במכרזים עוד כמה מאות מליוני שקלים כ"פיצוי" (בטח על זה שבדרך לירושלים נתגלו לפתע עליות וחמסין) ובסוף, יום אחד בעתיד, תהייה לכם רכבת, למקרה שתרצו לנסוע פעם לירושלים.

תפארת העבר

אט אט יוצא המרצע, או נכון יותר המתנע, מן השק: המדען הראשי של מדינת ישראל פרסם מודעה לפיה המדינה תממן 50% מהעלויות של חברות ישראליות שיעבדו עם חברת רנו-ניסן הצרפתית על טכנולוגיות הנוגעות למכונית החשמלית.
מכיוון שלכסף הציבורי שלנו יש שם טוב, ברור מה חברת רנו מחפשת אצלנו עם המיזם שלה (שלא מתקדם בשום מקום אחר בעולם).
אין ספק שבנושא מכוניות העתיד אנו עומדים להפתיע את העולם כולו. סה"כ יש לנו רקורד בנושא. פעם, הודות לסיוע הממשלתי הנדיב, אפילו הרכבנו כאן סוסיתות. אנו עומדים לחזור בקרוב על ההישג.

תאריך:  16/05/2008   |   עודכן:  16/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 26 ] מוצגות  [ 26 ]  כתוב תגובה 
1
רבים חושבים כמוך
יונתן18  |  16/05/08 16:27
2
"הוא לא משלנו"
ע. סובול   |  16/05/08 17:21
 
- אתה פסול ........
י.ש  |  16/05/08 19:44
 
- אישה רעה שלא בוחלת בדבר מענין
א. ב. א  |  17/05/08 12:48
 
- ספרי בבקשה..........
י.ש  |  17/05/08 21:54
 
- אבא של סבולוקוס
מאיריקו--  |  19/05/08 19:06
3
כדאי לבדוק כיצד השיג רייכמן
חבר של רייכמן  |  16/05/08 18:21
 
- הנורמות בישראל מושחתות
סטודנט של רייכמן  |  17/05/08 00:00
4
פריצי......
י.ש  |  16/05/08 19:36
 
- י.ש. מאיריקו-משורר
ע. סובול  |  17/05/08 00:04
 
- אני רואה לעזרתך........
י.ש  |  17/05/08 21:49
 
- חבורת הדרעק
ז ב  |  17/05/08 17:41
 
- אידיוט מושלם
אבוטבול.א.ממרוקו  |  18/05/08 11:30
 
- אני מבין שאתה מדבר גם בשם...
י.ש  |  19/05/08 00:18
5
מילה קלה על הכללה
מומחה למומחים  |  16/05/08 20:08
 
- דווקא "אליטת הימין"
קורא אדוק  |  17/05/08 11:55
6
פריצקי משכמו ומעלה.
חבר ותיק  |  16/05/08 23:55
7
הגיון ציבורי עקום משהו>>>
א מ רול  |  17/05/08 00:44
8
כל מילה בכל נושא = בסלע ל"ת
אריה תל אביב  |  17/05/08 15:34
 
- להעביר לקריאת הממשלה
אם הם מסוגלים  |  17/05/08 18:22
9
אחריות אישית
א פובליציסט  |  17/05/08 21:17
 
- מה למופז ולניהול?
גברת רינה  |  18/05/08 07:05
10
ממש צודק!!!!!! ל"ת
אורי בן  |  18/05/08 02:30
11
הזמנה ל י.ש
חוסה באברנבאל  |  18/05/08 11:43
 
- בתור מאושפז באברבנל אתה מדבר
י.ש  |  19/05/08 00:25
 
- חוסה קוסה
מאיריקו-  |  19/05/08 16:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
הבה ונהיה כנים עם עצמנו: אולמרט לא המציא את מושג השוחד    האולמרט הוא סימפטום לבעיה עמוקה ת"ק מונים ההווה בחברה הישראלית והיא "תרבות השוחד"
דר' יחיאל שבי
אם תתקבל הדרישה הפלשתינית ל"מימוש זכות השיבה", הרי במקום שתי מדינות לשני עמים, נמצא את עצמנו ב"ארץ של עם אחר" ונחזור למצב הבלתי מתקבל על הדעת של "עם ללא ארץ"
שלמה ברום
עדיין קיימות שאלות פתוחות לא מועטות שיהיה צורך להגיע להבנה לגביהן, לפני שהפסקת אש בין ישראל לחמאס תהיה אפשרית    היא יכולה להיות מנוף ליציבות והסדרים שהם יותר ארוכי טווח, רק אם השקט היחסי והדיאלוג העקיף שכבר החל עם החמאס, ינוצלו לבניית תהליכים ארוכי טווח יותר הן בזירה הפלשתינית בין החמאס והפתח, והן בין ישראל והחמאס
רו"ח שי באטון
ארבעה צעדים פשוטים לשמירה על משמעת עצמית בשווקים תנודתיים    הצעד העיקרי: בחינה אובייקטיבית של השוק
עו"ד יוסי דר
איך, ריבונו של עולם, מעז "ישראל היום" כך לעולל לאחד מהעיתונאים היותר בכירים שלו - עיתונאי שהאמינות היא ציפור הנפש שלו - שאך זה עתה נטש בית חם ומרווח לטובת "ישראל היום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il