X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם ידעתם שאשדוד ואשקלון, עכו ונהרייה, רמלה ולוד, בית-שמש וקריית-גת, באר-שבע ונצרת-עילית - הן 'שטחים כבושים'. מה קרה לנו מאז?
▪  ▪  ▪

יותר ממיליון יהודים מתגוררים כיום באשדוד ובאשקלון, בעכו ובנהרייה, ברמלה ובלוד, בבית-שמש ובקריית-גת, בבאר-שבע ובנצרת-עילית. רבים מהם אינם יודעים כלל שהם חיים בשטחים שנכבשו במלחמה. מדינת ישראל קמה על בסיס הסכמתה לתוכנית ה'חלוקה', שעל-פיה כל השטחים הללו היו חלק מהמדינה הערבית. אלא שמדינות ערב פתחו במלחמה נגדנו, ובמלחמה הזאת הצליחה ישראל להרחיב את גבולותיה ולהשתלט על חלקים נרחבים יותר מארץ-ישראל.
למלחמה ההיא קוראים עד היום הזה מלחמת השחרור. אומנם הגבולות שנקבעו במלחמה הזאת מעולם לא הוכרו רשמית על-ידי העולם, אבל ליהודים היה ברור שהשטחים הללו לא נועדו למסירה לאוייב, אלא זה שלב נוסף בדרך להשבתה של ארץ-ישראל כולה לידי העם היהודי. לכן יכולים כיום יותר ממיליון יהודים להתגורר ב'שטחים הכבושים' ההם, בלי לדעת כלל שהם למעשה 'מתנחלים'.
מה קרה לנו אפוא אחרי מלחמת ששת-הימים, שבה הצלחנו להינצל, בניסי-ניסים, מאיומי השמדה, ולהחזיר לידינו את חבלי התנ"ך, ובראשם את ירושלים. איך ייתכן שעל אשקלון, עיר הפלישתים התנ"כית, אין איש מעלה על דעתו למוסרה לערבים, ואילו על ירושלים, חברון, שילה וענתות, מתקיים משא-ומתן?! מהיכן באה לנו אותה רפיסות עצמית להכריז מיד אחרי המלחמה שהשטחים המשוחררים אינם אלא 'פיקדון' שיוחזר כשיבוא השלום?!

ההינתקות מהיהדות

ראש-הממשלה, המנסה להציל את עורו על-ידי מכירת חיסול של כל הנכסים האסטרטגיים שלנו, מכריז השבוע כי מי שחולם על ארץ-ישראל השלמה הוא "הוזה הזיות". הוא כבר שכח מזמן שכולנו נמצאים כאן בזכותם של "הוזי הזיות" כאלה, שחלמו במשך אלפי שנים על ארץ-ישראל. לפני מאה ומאתיים שנה, התקווה לשוב לארץ-ישראל הייתה 'הזיה' גדולה פי כמה וכמה, אך היהודים ידעו תמיד כי זו ארצנו ונחלת אבותינו ולא חדלו מלחלום ומלקוות לשוב אליה. מה קרה שדווקא כאשר יש לנו מדינה עצמאית, כביכול, נהפך חלום הדורות ל'הזיה'?
לנגד עינינו מתברר עד כמה ההינתקות ממקורות היהדות מסכנת את עצם קיומנו. יהודים תמיד ידעו שהקיום היהודי עומד על האמונה בה' שומר ישראל. יהודים תמיד האמינו, כפי שקראנו בשבת שעברה, שלימוד התורה וקיום המצוות הוא הכלי לקבלת ברכת ה', "אם בחקותיי תלכו... ונתתי גשמיכם בעיתם... ונתתי שלום בארץ... וחרב לא תעבור בארצכם". אולם הדבר נתפס כעניין רוחני, עניין של אמונה.
עכשיו מתברר שבלי אמונה ובלי חיבור אמיתי ליהדות חיה ונושמת, מאבדים חלקים מהעם היהודי את יצר הקיום הבסיסי ביותר. ההתרפסות לפני אומות-העולם מגיעה לשפל שלא היה כמותו, עד שאפילו כשנשיא ארה"ב בא לירושלים ומדבר על זכותו של עם-ישראל להגן על עצמו ולהילחם במבקשי-נפשו, הם משוכנעים שכנראה לא שמעו טוב.

מתי נעצור

תמיד אמרו לנו שאין לנו ברירה אלא להיכנע ללחצי העולם. עכשיו אנחנו להוטים למסור חלקים מארץ-ישראל שלא כדעת העולם. האמריקנים הבהירו לנו כמה וכמה פעמים כי הם מתנגדים למשא-ומתן עם סוריה, שהיא חלק מציר הרשע, אבל אנחנו נוהגים פתאום זקיפות-קומה ומוכיחים לעולם שאנחנו מוכנים לזחול על ארבע לפני הרודן מדמשק, אפילו בניגוד לעמדת המעצמה החזקה בעולם.
את החדשות השוטפות אותנו בימים האלה אי-אפשר להגדיר אלא במילה אחת - טירוף-הדעת. העניין הוא, שהטירוף הזה מסכן את חייהם ושלומם של כשישה מיליון יהודים החיים בארץ-ישראל. כבר שנים אנו מידרדרים מדחי אל דחי, ולא עוצרים אף-על-פי שהתוצאות הולמות בפרצופנו. האם יימצא הכוח לבלום ולחזור לדרך המלך?

המאמר מתפרסם בגיליון 1117 של 'שיחת השבוע'
תאריך:  26/05/2008   |   עודכן:  26/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנחנו כאן בזכות ה'הוזים'
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מה הקשר שלך
ע.ג1  |  26/05/08 23:30
 
- ישר כח כתבה חזקה
דן הרפז  |  27/05/08 00:28
 
- ע.ג1 האם אתה מכיר את הכותב...
י.ש  |  27/05/08 01:07
 
- כן
ע.ג1  |  27/05/08 09:07
 
- בשנאתך אתה מסלף את ההיסטוריה
איש אמת  |  27/05/08 10:31
2
יהרג בל יעבור
דעת תורה  |  27/05/08 00:51
3
אנו נשלטים על ידי מלכות הרישעה
ירון זכאי  |  27/05/08 02:43
4
מנהיגים ומפקדים ששימשו
שאול אבידור  |  27/05/08 08:38
5
מנחם ברוד המושחת
מיסים נפלאות בחבד  |  28/05/08 07:02
 
- תגובה לכתבתך נגד הרב קוזלובסקי
אריה לייב  |  26/10/11 08:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצב יוחנן דנינו
נאומו של ניצב יוחנן דנינו, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, על חוק נתוני תקשורת והגנת הפרטיות שנשא בכנס השנתי השמיני של לשכת עורכי הדין ב-26.5.08    "חשיבותם של המקורות המודיעיניים ירדה. אנו מתמודדים כיום עם פשעי מחשב, המתבצעים בחדרי חדרים"    מספר כי היכולת לעקוב אחר רישום שיחות טלפון של חשוד, מהווה אחד מן הכלים החשובים ביותר בעבודת המשטרה
אפרי הלפרין
כנס לשכת עורכי הדין המסורתי באילת, מביא עמו אורחים לרוב. אורחים מכובדים המנצלים את הבמה ואת הקהל על-מנת לשפד איש את רעהו ורעותו
פרופ' יוסף אגסי
אין סיכוי להשיג שלום וביטחון עם שכנינו, כל עוד לא נשיג שלום וביטחון עם הפלשתינים; ולא נשיג זאת עִמם כל-עוד לא הערבים הישראלים לא יהיו שווי זכויות    על חירותנו יש להגן - אך אין צורך להצדיקה
דר' אלכסנדר (סנדי) קידר
אסור שקק"ל תהפוך לגוף גזעני שקרקעותיו יעמדו רק לטובת צרכיו של העם היהודי    יש ליזום רפורמות לטובת החקלאים והפריפריות שהוזנחו במשך שנים לטובת תושבי המרכז
דרור מרום
"פישר נמצא בדילמה קשה", אומר מנכ"ל בית ההשקעות אקסיומה, יאיר אלק, "מחד האינפלציה גואה ותפקידו לשמור על יציבות מחירים - ומאידך למרות נתוני הצמיחה הוא מעריך שהמשק נכנס להאטה    במצב זה הוא חייב לשמור על סביבת ריבית נמוכה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il