X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"ספקולציה הינה מאמץ, ככל הנראה בלתי-מוצלח, להפוך מעט כסף להרבה. השקעה הינה מאמץ, שאמור להיות מוצלח, למנוע מהרבה כסף להפוך למעט".
▪  ▪  ▪
להקשיב גם לטיפים של המוכר במכולת [צילום: AP]

ארבע גישות של משקיעים
ישנן שתי גישות מכוונות שאנשים נוקטים כשהם מתחילים להשקיע. נקרא להן: 1) גישת ה-"להתעשר במהירות" ו-2) גישת ה-"להתעשר לאט". אולם מרבית האנשים אינם מודעים לכך, שיש שתי גישות נוספות: 3) גישת ה-"להתרושש לאט", ו-4) גישת ה-"להתרושש במהירות". לרוע המזל, אחוז ניכר מבין המשקיעים, ואולי אף רובם, מוצאים את עצמם נוקטים את גישה מס' 4...
מטרת המאמר הינה לסקור מספר עקרונות שבאופן עקבי הוכיחו את עצמם כמתכון בטוח לגישת ה-"להתרושש במהירות". הימנע משבע הטעויות הנפוצות שעושים משקיעים בגישת זו:
1. להצליח מן ההתחלה.
התמזל מזלך ו-"עשית מכה" באופציות על ההתחלה? זה כנראה הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לסוחר אופציות מתחיל. זה כמעט מבטיח שהוא בסוף יפסיד את הכל בכך שיחזור וימשיך לנסות לשחזר את אותה מכה, עד שלבסוף במקום "לעשות מכה" הוא "סופג מכה" כואבת במיוחד וכל כספו מתאייד.
2. לשים את כל הביצים בסל אחד.
בדיוק כמו אופציות, אם יתמזל מזלך פעם אחת, בפעם השנייה והשלישית כבר כנראה שתפסיד. בסוף, כל הכסף יילך.
3. לזרוק כסף טוב אחרי השקעה גרועה.
לקנות עוד ועוד כאשר המחיר יורד - מה שנקרא בשפת המשקיעים "למצע", בהחלט שייך לרשימת ה-"אל תעשה". זו טעות אופיינית ונפוצה אצל משקיעים ששמו את מיטב כספם אחר השקעה גרועה וממשיכים להאמין בה ולקנות עוד, גם כאשר היא מאכזבת אותם שוב ושוב. במקום לצאת או להקטין את הסיכון - הם מגדילים אותו. הם יעשו הכל כדי להוכיח שהם צודקים - זוהי השקעה טובה! ואפילו אם קרה הנס, ופתאום אהבתם הנכזבת חזרה לחייך אליהם והתחילה לטפס מעלה, בפעם השנייה שזה יקרה - הנס כנראה לא יחזור וגם לא הכסף הטוב שנזרק פעם ועוד פעם אחר השקעה גרועה.
4. לקחת הלוואות כדי להשקיע בבורסה.
זה לא שחוב לכשעצמו הינו דבר רע, אולם זהו בדרך-כלל סימן לאופי של מהמר. אם הינך מעוניין לקחת את הקריירה שלך כמשקיע ברצינות, התנער מכל סממן של הימור בגישה שלך.
5. להשקיע במניות בעלות נפח מסחר דל.
גם אם המניה תעלה לאחר שקנית, אם תתרחש בה מפולת יהיה לך מאוד קשה למכור אותה. במניות כאלו מספר הקונים מועט והם תמיד מבקשים לקנות במחיר נמוך בהרבה ממחיר השוק.
6. להקשיב לטיפים מהדוד, השכן, בעל המכולת או בטוקבק באינטרנט -
טיפים עוברים במהירות מפה לאוזן, ומתפשטים ממש כמו פירמידה. בד"כ אותו "מומחה" שנותן לך את הטיפ קיבל את ה"מומחיות" שלו מ-"מומחה" אחר, וגם הוא לפניו וכן הלאה והלאה. וכמו בפירמידה, בד"כ מי שראשון הוא מרוויח, והאחרים קונים את הסחורה שהראשונים בפירמידה מוכרים ברווח נאה...
7. לסחור באמצעות הבנק.
טעות נפוצה של רוב המשקיעים הישראלים, הינה השימוש בבנקים לצרכי מסחר או השקעה בשוק ההון. עמלות מופרזות, שירות גרוע, פקידים בסניפים בעלי ידע מועט. לא ניתן להעלות על הדעת אפילו יתרון אחד שקיים לבנק על-פני חבר בורסה שאינו בנק במסחר בשוק ההון. הבנקים מרוויחים הון-תועפות על בורותם של רוב האנשים. הימנע מטעות זו - אם ברצונך להיות משקיע רציני, עזוב את הבנק ועבור לחבר בורסה, בית-השקעות שזו מומחיותו.
לסיכום: רוב המשקיעים אינם מודעים לשתי הגישות הנחבאות גישת ה-"להתרושש לאט", וגישת ה-"להתרושש במהירות". משקיעים שבוחרים בגישת "להתרושש מהר" בדרך-כלל חוזרים על אותן טעויות. מודעות לטעויות הללו, תעזור לך להימנע מללכת בגישה זו.

הכותב הינו רואה-חשבון, בוגר כלכלה וחשבונאות מאונ' בן-גוריון. מנכ"ל ומייסד משותף של Cash Flow Israel, ומשמש כיו"ר של חברת השקעות. מאמריו התפרסמו בעיתונים ואתרים כלכליים רבים.
תאריך:  26/05/2008   |   עודכן:  26/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבע טעויות נפוצות של משקיעים מתחילים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
Couple of points
ClearVision  |  26/05/08 23:54
2
ומהן הטעויות הנפוצות של ......
י.ש  |  27/05/08 00:26
3
נראה לי שהתכוונו ל....
gallllll  |  27/05/08 10:35
4
יש לך סיסמאות מצליחות ?
טיפים בהצלחה  |  27/05/08 11:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם ברוד
האם ידעתם שאשדוד ואשקלון, עכו ונהרייה, רמלה ולוד, בית-שמש וקריית-גת, באר-שבע ונצרת-עילית - הן 'שטחים כבושים'. מה קרה לנו מאז?
ניצב יוחנן דנינו
נאומו של ניצב יוחנן דנינו, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, על חוק נתוני תקשורת והגנת הפרטיות שנשא בכנס השנתי השמיני של לשכת עורכי הדין ב-26.5.08    "חשיבותם של המקורות המודיעיניים ירדה. אנו מתמודדים כיום עם פשעי מחשב, המתבצעים בחדרי חדרים"    מספר כי היכולת לעקוב אחר רישום שיחות טלפון של חשוד, מהווה אחד מן הכלים החשובים ביותר בעבודת המשטרה
אפרי הלפרין
כנס לשכת עורכי הדין המסורתי באילת, מביא עמו אורחים לרוב. אורחים מכובדים המנצלים את הבמה ואת הקהל על-מנת לשפד איש את רעהו ורעותו
פרופ' יוסף אגסי
אין סיכוי להשיג שלום וביטחון עם שכנינו, כל עוד לא נשיג שלום וביטחון עם הפלשתינים; ולא נשיג זאת עִמם כל-עוד לא הערבים הישראלים לא יהיו שווי זכויות    על חירותנו יש להגן - אך אין צורך להצדיקה
דר' אלכסנדר (סנדי) קידר
אסור שקק"ל תהפוך לגוף גזעני שקרקעותיו יעמדו רק לטובת צרכיו של העם היהודי    יש ליזום רפורמות לטובת החקלאים והפריפריות שהוזנחו במשך שנים לטובת תושבי המרכז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il