X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הלם קרב או פוסט טראומה מפיגועים, יכולה להשפיע על ילדים גם אם לא חוו תחושות אלו באופן ישיר, אלא ספגו אותן מהוריהם הפתרון: טיפול הומיאופתי
▪  ▪  ▪

פחדים, חרדות, דיכאון, דלוזיות, אובססיות, שינה מלאה בסיוטים - כל אלה הן רק חלק מהתופעות אותן חווה האב שחזר ממלחמה עקובה מדם, האם שהייתה נוכחת בפיגוע או הילד שחיי בצל אזעקות חוזרות ונשנות. קושי תפקודי, קושי חברתי, לימודי, זוגי - כולם תופעות נלוות לאותה בעיה פוסט טראומתית.
בזמנים בהם רגעי גורל מתערבבים עם רגעי פחד, ותנאי הקיום הסביבתיים הם של שדה קרב מלא בחומר דלק ודרמות - הם גורמים לליבוי המדורה הנפשית והוצאתה מאיזונה. חוסר ודאות גורם לחשש אמיתי לחיים ואז יש סיבה אמיתית לחיפוש אחרי פתרונות עמוקים וקבועים למצבי חרדה ופחד דיכאון ופוסט טראומה.
האם הילד שנמצא בבית עם חייל קרב פצוע פוסט טראומה והלם קרב משפע מכך? כן, הוא סופג הכול פנימה בצורה תת הכרתית. אם כך, מה ניתן לעשות כדי לאזן את הבעל ולשמור על הילדים?
ההומיאופתיה פועלת בעזרת עיקרון קיים ברפואה הקונבנציונאלית והוא חוק החיסון, בו הרופאה עושה שימוש באלמנט מהטבע בצורה מוחלשת כדי להתגבר על מצבים קשים כמו עקיצת נחש, עקיצת עקרב, פוליו, שפעת. בהומיאופתיה העיקרון הזה נשאר - אנו לוקחים סוגי אלמנטים מהטבע שיודעים בצורתם המוחלשת לעורר את מערכת החיסון הרוחנית של הילד והאדם לפעול לאיזון מצב החרדה והטראומה שנוצרו.
אלמנטים שבטבע יכולים להשפיע על ילדים ובוגרים לראות את התמונה בצורה בריאה, לתת להם כוח מחודש לעשות בחירה מחודשת ולהתגבר על מצב הפוסט טראומה. המעניין הוא שלכל סוג חרדה, כאב, נפשי, דיכאון, פחד, או אובססיה, קיים אלמנט אחר בטבע שיודע לאזן אותה ועניין נוסף הוא בכך שאין צורך להאמין בכלל בשיטה או באלמנט כדי שהם יגרמו לתוצאה הרצויה; אין צורך במאמץ ואין צורך בעשייה של פעולות נוספות.
ניקח מספר דוגמאות של חרדות שילדים יכולים לפתח בעקבות האבא שלהם ונראה איזה אלמנטים מהטבע יעזרו לתיקון המצב ובלי להאמין בהם כלל למשל:
פחד מאויבים - יתאזן אחרי לקיחת צמח הבלדונה בצורתו ההומיאופתית.
פחד מתאונות שיקרו לאנשים הקרובים - הזרחן בצורתו ההומיאופתית.
פחד מכל דבר קטן - יוד בצורתו ההומיאופתית לא כתוסף תזונה.
פחד מהתקרבות של אנשים - צמח הקמומיל בצורתו ההומיאופתית.
פחד משמיעת חדשות רעות - מלח הומיאופתי - הוספת מלח לתזונה לא תשפיע לאיזון.
פחד מדם - מתכות האלומיניום והפלטינה בצורתן ההומיאופתית.
פחד עם התקפת פאניקה - מינראל הקלציום בצורתו ההומיאופתית.
פחד מפציעה - צמח הוולריאן בצורתו ההומיאופתית.
פחד שמשהו יקרה למשפחה - שוב קלציום, גופרית, וגם זרחן הומיאופתיים.
פחד ממוות - קלציום, וצמח הרקפת בצורתם ההומיאופתית.
פחד ממוות פתאומי - צמח הארניקה שידוע בהומיאופתיה בשימוש לטראומה ופגיעות.
כמובן שאין לעשות שימוש באלמנטים אלו ללא השגחת הומיאופת והפניה של הומיאופת מוסמך לקבלת רמדי. הרמדי צריכה להתאים בדיוק לקשת רחבה של סימפטומים אצל הילד או הבוגר ולא רק לפחד או חרדה מסוג אחד. כמו כן אין זה תחליף לטיפול רפואי על-פי הצורך או לאבחון רפואי אם נדרש.
מקרה דוגמא לילדה בחרדה
ילדה בת 6 בעקבות אירועי הפיגועים האחרונים מספרת: "מאז הפיגוע האחרון שקרה לא רחוק מהבית, אני פוחדת לצאת מהבית. אני לא מוכנה אפילו לצאת עד למכולת. אני יושבת כל היום בבית ובודקת 10 פעמים אם החלונות סגורים היטב והדלת נעולה. יש לי הרגשה שכול רגע מחבל יכול להיכנס, מישהו מנסה כל הזמן לפרוץ את החלונות של הבית. אני גרה בקומה ראשונה ואין לי מנוחה; אינני יכולה לשבת בחדר אחד כי אני צריכה לראות מה קורה בחדר אחר, אולי מישהו מנסה להיכנס לבית משם. לפעמים אני תופסת את עצמי יושבת שעות מול הדלת מסתכלת על הידית לראות שהיא לא זזה. גם אם ההורים בבית זה לא עוזר.
"אם מישהו מצלצל באינטרקום, אני קופצת בבהלה; קשה לי אחר כך לנשום מרוב חרדה. בלילה זה מתגבר, אני ממש מרגישה מוקפת בשדים. אני יושבת בחדר על המיטה בעיניים פקוחות ושומרת על הבית שאף אחד לא יכנס. אני נרדמת רק לקראת לפנות הבוקר ומתעוררת בקפיצה בבהלה פעמים רבות מחלומות זוועה. גם אם אני הולכת לישון עם ההורים זה לא עוזר."
הפתרון ההומיאופתי למצבה: השימוש באלמנט נפוץ הנלקח על-ידי נשים רבות נגד אוסטיאופורוזיס - הקלציום, שבצורתו ההומיאופטית הוא מסוגל להשפיע על הרוח במצבי טראומה וחרדה. הקלציום בצורתו הבסיסית משמש להרחבת חוזק וחיסון של מערכת העצמות והשלד ובפני התפוררות שברים והתמעטות העצם, הוא קשור למבנה הבסיסי עליו כול הגוף יושב השלד - הבית שנותן ביטחון לכול שאר האיברים.
במישור הרוחני, לאדם שיש חוסר איזון ברמת הקלציום של רוח - הוא יחוש חוסר ביטחון עד לרמה של חוסר יציאה מהבית = למסגרת של הביטחון שנותנים השלד. לא במקרה תינוקות שחסר להם קלציום מגרדים ואוכלים את הסיד של קירות הבית.
אם כך, הבחירה להיות מאושר וחופשי מסיוטים קיימת - והיציאה מהמבוך קיימת ומוכרת. כדי למנוע מהילד להידבק בקשת התופעות מהן סובל מבוגר שסובל מפוסט טראומה, יש צורך לתת לשניהם טיפות הומיאופתיות שיחזירו אותם לאיזון מלא ואת הבית לתפקוד תקין. ואיך שאומר אובאמה - כן, אנחנו יכולים לשנות. ולא צריך להאמין. כן, אנחנו יכולים.

הכותבת הינה עיתונאית בתחום הבריאות והומאופתית קלאסית בכירה. .Rcp. Rchom חברה רשומה באגודה ההומאופתית ובארגון הגג למטפלים. המתמחה בילדים ונוער בתיקון מגוון בעיות התנהגות חשיבה רגש והתפתחות. בילדים מכל קשת האוכלוסיה.
תאריך:  26/05/2008   |   עודכן:  26/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוסט טראומה אצל מבוגרים והשפעתם על ילדיך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רו"ח שי באטון
"ספקולציה הינה מאמץ, ככל הנראה בלתי-מוצלח, להפוך מעט כסף להרבה. השקעה הינה מאמץ, שאמור להיות מוצלח, למנוע מהרבה כסף להפוך למעט".
מנחם ברוד
האם ידעתם שאשדוד ואשקלון, עכו ונהרייה, רמלה ולוד, בית-שמש וקריית-גת, באר-שבע ונצרת-עילית - הן 'שטחים כבושים'. מה קרה לנו מאז?
ניצב יוחנן דנינו
נאומו של ניצב יוחנן דנינו, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, על חוק נתוני תקשורת והגנת הפרטיות שנשא בכנס השנתי השמיני של לשכת עורכי הדין ב-26.5.08    "חשיבותם של המקורות המודיעיניים ירדה. אנו מתמודדים כיום עם פשעי מחשב, המתבצעים בחדרי חדרים"    מספר כי היכולת לעקוב אחר רישום שיחות טלפון של חשוד, מהווה אחד מן הכלים החשובים ביותר בעבודת המשטרה
אפרי הלפרין
כנס לשכת עורכי הדין המסורתי באילת, מביא עמו אורחים לרוב. אורחים מכובדים המנצלים את הבמה ואת הקהל על-מנת לשפד איש את רעהו ורעותו
פרופ' יוסף אגסי
אין סיכוי להשיג שלום וביטחון עם שכנינו, כל עוד לא נשיג שלום וביטחון עם הפלשתינים; ולא נשיג זאת עִמם כל-עוד לא הערבים הישראלים לא יהיו שווי זכויות    על חירותנו יש להגן - אך אין צורך להצדיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il