X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מקרה הדקירה בגבו של רופא בבית החולים 'קפלן' ברחובות על-ידי פלוני מחוליו פותח תיבת פנדורה, אך לא אותה תיבה אשר הקורא הממוצע חוזה בה בעיני רוחו
▪  ▪  ▪

מקרה הדקירה בגבו של רופא בבית החולים 'קפלן' ברחובות על-ידי פלוני מחוליו פותח תיבת פנדורה, אך לא אותה תיבה אשר הקורא הממוצע חוזה בה בעיני רוחו וכמסתמן מהמדיה המנסה להציג פן חיובי בה, אף מתלהם, לאחר התנהלותה השלילית בנושאי ציבור ומדינה לאורך זמן רב.
נראה כי קיימת התגייסות כללית של התקשורת בנוסף למוסדות הרפואיים הרשמים לגנות את המעשה האלים נגד הרופא אשר בהחלט וללא שמץ של ספק ראוי לכל גינוי. מתקבל הרושם כי מספר התקיפות האלימות נגד רופאים מתגבר והולך. האם זה אך רושם? האם כצעקתה?
מאידך, יש להעלות לדיון את חלקה שני של אותה תיבת פנדורה והיא, הפלא ופלא אך הכיצד לא, הטיפול לו זוכים החולים והמטופלים. אפשר ועל פניו הטיפול הינו ללא דופי, הרופאים הינם מלאכי שרת ומסירותם לחוליהם הינה לדוגמא, אך האם אכן זהו המצב לאשורו ובכל מקרה ומקרה? האם ישנם חריגים בקרב הרופאים אשר שבועתם בשם היפוקרטס ניתן לכנותה למצער היפוקריטית? האם כצעקתה?
חמדנות ונהנתנות
אנו עדים לנהיית החברה הישראלית לעבר חמדנות ונהנתנות ללא מצרים הקיימת ללא עוררין בקרב שכבות נרחבות בה. האם עלינו להניח כי הרופאים אינם חלק מהחברה? הלוואי, אך כל העדויות מראות כי הרופאים הינם חלק אינטגרלי מהחברה הישראלית וכי כל שניתן לאמור אודות החברה בה הם חיים ניתן לשייכו אליהם בשלמות.
בעשור האחרון עדים אנו לנהירה הולכת וגוברת של רופאים לכיוון הפרקטיקה הפרטית ורבים מהם "משלבים" תעסוקה ממשלתית עם פרקטיקה פרטית. קיימות עדויות רבות לכך כי רופאים רבים מועלים בתפקידם "הממשלתי", נמצאים אך שעות ספורות בבתי החולים ומבלים את שארית יום עבודתם בפרקטיקות הפרטיות.
בתאריך 1 מאי 2008 הופיע נציג הרופאים בתוכניתם של לונדון וקירשנבאום ופסל מכל וכל את המונח "חלטורה" המוענק לעבודתו של הרופא בפרקטיקה הפרטית בטענו כי "עבודה צדדית" זו גם היא שרות לציבור ממש כמו עבודת הרופא במשרתו "הממשלתית". אין דבר מופרך מזאת. לאיזה ציבור בדיוק מכוון הרופא הנכבד?
הנזקקים לשרותי הרופאים בבתי החולים נמנים במדה רבה עם מיעוטי האמצעים אשר ידם אינה משגת לשלם את הסכומים הגבוהים הנדרשים מהמטופלים בפרקטיקות הפרטיות. אם הרופא נעדר מעבודתו בבית החולים או נוכח שם לשעות ספורות בלבד הרי שהמטופלים הנזקקים יוצאים נפסדים והטיפולים בהם מתעכבים בצורה שאינה נסבלת והוגנת. בעוד בעל האמצעים יכול לברור את אפשרויות הטיפול ותיזמונן, הרי חסר האמצעים חייב, מסיבות כלכליות גרידא, לקבל הטיפול בבית החולים הממשלתי בלבד ואם הרופא אינו נוכח הרי שבריאותו וחייו נמצאים בסכנה. מה עוד כי באם נוצרו מצבי חרום בו-זמנית בבית החולים כמו גם בפרקטיקה הפרטית, חייב "הרופא הלולין" לפסוח על שני הסעיפים. במי לדעתכם יעדיף לטפל ראשון?
כך, כפי שפורסם היה במקרה הדקירה האחרון. הטיפול באדם זה נדחה תשע פעמים ויש להבין לרוחו מדוע חש עצמו נפגע אנושות מצורת הטיפול בבעיתו הבריאותית. נכון, תגובתו אינה מתקבלת על הדעת בשום מקרה. אין כל הצדקה לפי כל אמת מידה לפעולה האלימה שהפעיל נגד הרופא ועליו להיענש בכל חומרת הדין האפשרית בחוק.
מאידך, ההתעלמות של הציבור והארגונים הרפואיים מהבעיה החמורה הנוצרת על-ידי התנהלות רופאים מסוימים אין עליה סליחה ומחילה ועליה להיות מטופלת, כמו הרופאים הסורחים גם הם, בכל חומרת הדין. ללא ספק ישנם רופאים תאבי ממון, והם אינם אך עשבים שוטים ספורים, המהמרים בחיי מטופליהם חסרי האמצעים לטובת האבסת כיסיהם הם. זאת ועוד, עדין לא הבאנו את אשמת הגנבה שיש להשיתה על כל אדם, כולל רופאים, המקבלים משכורת ממשלתית מלאה ומנצלים זמן זה לייצור משכורת נוספת בחלטורה צדדית. גם על כך אסור שתהיה סליחה ומחילה.
מאין יבוא עזרי
הטענה כי הרופאים אינם משתכרים דיים וכך עליהם לעסוק בחלטורות רפואיות (כן, חלטורות) אינה ממין הענין. אין האזרח חייב לשאת בתוצאת אזלת וקוצר ידם של המשרדים הממשלתיים אשר מופקדים על פתרון בעיות אלו. דומה כי משך העשור האחרון משכה הממשלה את ידה מנושא בריאות ורווחת האזרח והטילה אותו לידי ציניקנים רודפי טובת עצמם בלבד. התוצאה היא בהתאם.
ברי הוא כי חלוקת המשאבים, השחיתות הציבורית והאישית, הבולעים תקציבי עתק, למטרות אישיות נלוזות אף נפשעות, גורעים מרמת הטיפול הרפואי לה זכאי האזרח ומביאים לכן את האזרח הקטן למעשים נואשים בבחינת "מאין יבוא עזרי? ומכאן אם אין אני לי מי לי".
תקציב המדינה משול לשמיכה קצרה אשר לעולם אין בה די. כל שחיתות ציבורית ופרטית מקצרת ומקווצת את השמיכה יותר ויותר ומותירה חלקים נרחבים יותר בציבור ללא מענה לצרכיהם. יראה כל מושחת כאילו הוא אחראי לכשלים בריאותיים של אזרחי המדינה מפאת מחסור באמצעים. יראה כל אזרח המתיחס בשיוויון נפש לנושא השחיתות והמושחתים או רחמנא ליצלן אף תומך בכך כאילו והוא הינו עזר נגד המושחת במניעת או עיכוב טיפול רפואי באזרחי המדינה מעוטי האמצעים. מה עוד שעוסקים אנו כאן בקטע צר ממכלול הנושאים עליהם מופקד השרות לציבור.
לכל אלו אשר עדיין מפקפקים בנזקים האדירים אשר השחיתות הציבורית מביאה על ראשי האזרחים, לכל אלו החושבים כי "להם זה לא יקרה" הרי טעות חמורה בידם, מקרה הדקירה האחרון הוא תוצאה עקיפה אך ברורה של ההתנהלות הציבורית הנלוזה. בהקשר הרחב, האלימות ברחובותינו נובעת כולה מהתנהלות קלוקלת ומושחתת של חלקים בשרות הציבורי והשלטון.
אם לא יטופל נושא זה הרי שאנו בסיפה של תקופת אלימות נגד רופאים, כמו גם נגד משרתי ציבור אחרים, אשר תלך ותחריף ועדיין לא ראינו דבר לעומת האפשרי שיקרה. הגרוע ביותר אפשר והינו עדיין לפנינו כאשר נגיע ליום אשר בו הציבור או חלקיו יחליטו לעשות מעשה ולקום על השלטון והשולטים בו תוך נקיטת אלימות וקיעקוע השלטון הדמוקרטי.

המחבר הינו יועץ אירגוני בכיר ודירקטור ניהול פרויקטים לחברות ואירגונים בענף המחשבים
www.aaronroll.com
[קישור]/
תאריך:  02/06/2008   |   עודכן:  02/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכצעקתה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הוה מתלמידיו של אהרון (רול)
אפרי הלפרין  |  2/06/08 10:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמיר קוליק
במערכה הראשונה קיבלנו התנגשויות ובשנייה: תפנית בעלילה    מה צופנת לנו המערכה השלישית?    על אירועי מאי בלבנון והסכם דוחא
יוסי עבדי
מחשבות קצרות על הימים שבין עצמאות ותקווה    שישה עשורים חלפו, ההישגים עודם רבים, אבל הרעיון, החזון והרוח הישראלית שהיו הבסיס להקמה - נעלמו כאילו לא היו    אחרי שישים שנה ישראל ממשיכה להילחם, אבל עם כלי נשק שונים. חבל
יוסי אחימאיר
טומי לפיד היה כוחני ופסח על שתי הסעיפים, אך הוא גם בלט בשכלו החריף וכתיבתו הקולעת    דיוקנה של חיית תקשורת מוכשרת, שלטוב ולרע - לא יהיו עוד כמוה
עו"ד יוסי דר
אם עמוד השדרה המוסרי של הנהגת קדימה ימשיך להתכופף בפני השררה או האינטרס, אנחנו ניאלץ אותו להתיישר", מכריז האיש מפרשת העמותות. הצלעות נסדקות מצחוק ועמוד השדרה מזדעזע מבכי לשמע הדברים הללו של האיש ממגדלי אקירוב
ציון עזרא
חברת המחקר גרטנר, דירגה את טכנולוגית ה-Unified Communication במקום השני מתוך 10 הטכנולוגיות החשובות בשנת 2008, תוך שהיא מציינת את חשיבות הקישוריות והשיתוף בארגונים. ואכן, ישנם מספר יצרנים המציעים מוצרים בתחום הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il