X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
מאת רועי שקד, אפוסתרפיסט () בחברת אפוס, פיזיותרפיסט B.P.T ויועץ ארגונומי
▪  ▪  ▪

הקיץ מגיע וכולנו מתכננים את היציאה לחופש בארץ או בחו"ל. במסגרת נסיעות לחו"ל אנו עומדים על הרגליים למשך פרקי זמן ארוכים; בשדה התעופה, במוזיאונים, תורים ארוכים בפארקים ובשלל אטרקציות. חלקנו לוקחים טיסות ארוכות וכולנו סוחבים מזוודות כבדות, שלא יחסר דבר. בנוסף ישנן הליכות ארוכות במהלך הטיול.
מי מאיתנו הסובלים מכאבי ברכיים ו\או כאבי גב, מתלבטים לגבי אופי הטיול ואם בכלל לנסוע.
כאבים אלו לעיתים "מקרקעים" את הסובלים מהם ופוגעים בתפקודם היום יומי. טיול בחיק הטבע נראה כמסע כומתה מפרך. המחשבה על סיור ב"לובר" עם כאבי ברכיים ועל טיול שורשים ללא יכולת ללכת למרחק, משפיעה על איכות החיים של הסובלים מבעיות ברכיים וגב.
במקום להימנע מטיולים לקראת עונת הנסיעות, צוות האפוסתרפיסטים של אפוסתרפיה מביאים אליכם מספר המלצות להתמודדות עם הכאבים לקראת הטיול ובזמן הטיול.
לפני הנסיעה:
מספר שבועות לפני נסיעה לחו"ל כדאי לשלב הליכות ספורטיביות מספר פעמים בשבוע בערב או בשעות המוקדמות של הבוקר. כמו-כן מומלץ לבצע מתיחות לשרירי הרגליים בתום ההליכה.
למי שקשה ההליכה, מומלץ להצטרף לחוג התעמלות ולבצע תרגילי חיזוק כלליים בשיתוף עם המדריך\ה. הפעלת הגוף באופן קבוע, שומרת על כח השרירים לאורך זמן ובפעילויות חריגות כמו נסיעה לטיול.
סחיבת מזוודות:
מהרגע שיצאנו מהבית ועד למלון ובחזרה הביתה, ישנם מספר מצבים בהם אנו נדרשים להרים את המזוודות ולסחוב אותן ממקום למקום. הרמה לא נכונה של משקל כבד, מעמיסה על אזור הגב התחתון ועלולה לגרום לכאבים מידיים או במהלך ולקראת סוף היום.
התקרבו כמה שיותר קרוב אל המזוודה כך שתהיה קרובה לגוף. כיפוף קל של הברכיים ושימוש בשרירי הרגליים יוריד עומס מהגב התחתון . לפני ההרמה כווצו את שרירי הבטן ושימרו על הכיווץ במהלך כל ההרמה. למי שסובלים מכאבי ברכיים וגב, מומלץ לבקש עזרה בהרמה ולא להרים עם הגב כפוף.
עמידה ממושכת בתורים:
בשדה התעופה, בקבלה במלון, בפארקים ובמקומות נוספים, אנחנו עומדים ארוכות בתורים. בזמן עמידה ממושכת השרירים נדרשים לעבודת ייצוב לאורך זמן. רובנו נוטים "להישען" על רצועות ולא להשתמש בשרירים אם מטעמי נוחות ואם מחולשה. כך או כך המפרקים של הרגליים והגב התחתון סופגים את העומס, דבר שעלול לגרום לכאב. מומלץ לנוע מרגל לרגל וגם לעשות מעט צעדים במקום בזמן ההמתנה. כמו-כן תנועתיות של האגן מצד לצד בזמן העמידה, תביא להקלה בעומס .
טיסות ארוכות ונסיעות ארוכות:
במהלך הישיבה בנסיעה ברכב או באוטובוס או בזמן טיסה, מומלץ לשבת כך שתיווצר זווית קהה (גדולה מ 90 מעלות) בין הגוף לירך, וכן לשנות תכופות את הזוית בין הירך לברך ("לנדנד" את השוק). מומלץ גם לקום כל חצי שעה וללכת או לעצור להפסקת "חילוץ עצמות".
הכנה פיזית ליום הטיול:
בכל בוקר מומלץ לבצע מספר תרגילים לרגליים במיטה. יישור וכיפוף הברך יקל על נוקשות הבוקר ועל הצעדים הראשונים בבוקר.
מחפשים רגליים נוספות?
ניתן להיעזר במקלות ספורט להליכה (נקראים גם "מקלות נורדיים"), על-מנת להפחית עומס מהברכיים בזמן הליכה. ההליכה רגילה: יד ורגל נגדית. מומלץ לקבל הדרכה לגבי כיוון גובה המקלות, אופן האחיזה והשימוש. ניתן לרכוש מקלות הליכה נורדיים במרכזי אפוסתרפיה.
קור או חם?
קור! מומלץ לקרר את הברך בתום המסלול למשך כ-10 דקות (לא יותר) בעזרת כרית קירור מותאמת או מאולתרת עטופה במגבת. מטרת הקירור היא הפחתת כאב, נפיחות והורדת הגירוי במפרק, הנגרם כתוצאה מהליכה מרובה . ניתן להמשיך לקרר כל שעתיים למשך 10 דקות. אם צפוי יום עם הליכה מרובה מומלץ מידי פעם לעצור ולשים קרח על הברך ל 10 דקות ולהמשיך בטיול.
בסוף כל יום מומלץ לשים כרית חמה על אזור שרירי הגב התחתון להרפיית השרירים.
הליכה מרובה:
לסובלים מבעיות ברכיים מומלץ לבצע הליכות קצרות בזמן הטיול עם הרבה הפסקות. מומלץ לשים קומפרסים קרים על הברכיים בתום יום טיולים ואם יוצאים להליכה ארוכה אז לשים קומפרס קר בתיק ולהשתמש בו מספר פעמים בהפסקות היזומות בזמן הטיול. יש להימנע מהליכה במורד או מדרון לאורך זמן, דבר המגרה את מפרק הברך מאוד.
הכינו את גופכם מדי בוקר על-ידי חימום קל של השרירים. מומלץ לעשות הליכה מהירה במקום (לא חובה מחוץ למלון) לחימום תנועת המפרקים.
תרגול עם מערכת ההליכה של אפוס בכל בוקר במלון ובמיוחד לסובלים מכאבי ברכיים וגב תחתון, כחצי שעה עד שעה בארוחת הבוקר ובערב, יכין את השרירים והמפרקים לפעילויות היום יום בטיול ובכלל.
על אפוסתרפיה:
אפוסתרפיה היא טיפול רפואי לא ניתוחי ולא תרופתי, המוכח מחקרית כמפחית כאב ומשפר תפקוד בבעיות ברכיים וגב. אפוסתרפיה פותחה מתוך הבנה כי עיקר הכאב שאנו סובלים ממנו בברכיים ובגב, מקורו בשליטה ועבודה שרירית לקויה. הטיפול באפוסתרפיה מתבסס על הליכה עם מערכת הליכה ייחודית המותאמת אישית למטופל. הטיפול נוח וקל לביצוע ומתבסס על הליכה כחלק משגרת היום בבית או במשרד, למשך פרק זמן קצר ביום.
מערכת ההליכה של אפוסתרפיה מאפשרת לגוף להגיע למנח שונה, מותאם אישית, המאפשר חלוקת עומסים נכונה לאורך הגפה התחתונה (ירך, ברך, קרסול) והגב. השינוי בחלוקת העומס מכוון כך שתהיה הפחתה של העומס מהאיזורים הפגועים, מה שייצור הקלה משמעותית בכאב. בדרך זו, ביצוע של הליכה, קימה, תוך כדי עשיית פעולות יומיומיות למשך כשעה ביום במנח החדש עם המערכת, מאפשר לגוף "ללמוד" דפוסי תנועה נכונים וכל זאת ללא כאב וללא הקדשת זמן מיוחד לטיפול. התאמת מערכת ההליכה נעשית באופן אישי עבור כל מטופל לאחר אבחון הליכה ממוחשב ובדיקה קלינית מקיפה במרכזי אפוסתרפיה על-ידי אפוסתרפיסטים, פזיותרפיסטים המומחים בטיפול.
אפוסתרפיה מטפלת במגוון בעיות ברכיים וגב הנובעות משחיקת סחוסים (אוסטיאוארטריטיס) או טראומה (קרע מיניסקוס, קרע רצועות, נקע בקרסול, שברים בגפה התחתונה, דלקת בגיד האכילס וכיוב'). לפרטים נוספים על אפוסתרפיה www.apostherapy.co.il
האמור לעיל אינו מהווה יעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי והוא בבחינת מידע כללי בלבד. כל המסתמך על האמור לעיל, מבלי לקבל חוות דעת רפואית על בסיס כל העובדות הרלוונטיות, עושה זאת על אחריותו בלבד.

תאריך:  28/05/2012   |   עודכן:  29/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עונת הנסיעות : איך לנסוע בכיף מבלי לסבול
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי שוימר
StorCenter px12-450r NAS החדש של Iomega מציג את חידושי החומרה והתוכנה העדכניים ביותר לפתרונות אחסון ברשת
עדנה דור-און
'בריא בקפה' בית קפה ליום אחד, בהתאם לכללי התזונה הנכונה, הופעל ע"ל-ידי תלמידי ביה"ס מאור שבמחלקת נוער במרכז לבריאות הנפש טירת כרמל
יצחק רביחיא
המשורר אלטייב ע'אנאים הוא זוכה פרס טבע לשירה לשנת 2012    הפרס בשווי 20,000 שקל הוענק לע'אנאים במסגרת פסטיבל המשוררים הישראלי במטולה בהפקת בית הקונפדרציה בסוף השבוע
עדנה דור-און
ההרצאות על מחקריהם של פרופ' פוירובסקי ודר' קריינין מהמרכז לבריאות הנפש טירת כרמל זכו להתעניינות רבה
רותם אשכנזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il