X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנהג לא-חדש בא למדינה: מכים רופאים הצעה לבלום את התופעה באמצעות "רשימה שחורה" של מי שהפעילו אלימות נגד רופאים, שיישלל מהם טיפול רפואי בנוסף, לענוש בחומרה על תקיפה, ולהשית על התוקפים קנסות ופיצויים כבדים
▪  ▪  ▪
הפגנת הרופאים

במהלך הפגנות ושביתות נגד הכאת רופאים וצוות רפואי בבתי-חולים, היכה מטופל רופא אורתופד בבת-ים. אני מבין את התסכול של מי שאינו מרוצה מהטיפול שקיבלו הוא ובני משפחתו, ואיני מקבל בשום פנים אלימות נגד רופאים ונגד צוותי בתי-החולים. לדעתי, צריך לעצור את הגל הרע עכשיו, ובתקיפות, לפני שיטביענו.
בטני מלאה בתלונות על רופאים ועל יחסם לחולים. לא פעם לא שבעתי נחת מרופאים, שטיפלו בי ובקרוביי. לפני כארבעים שנה, כמעט איבדתי את כף ידי הימנית כתוצאה מטיפול לקוי ולא-מקצועי, שקיבלתי מרופא; ויש לי עוד כמה סיפורי זוועה לספר מחוויותיי.
בטני מלאה - בשבחים לרופאים.
בעצם, בטני ואני קיימים רק הודות לכמה רופאים, שהצילוני.
בכל מקרה, אין שום סיבה בעולם, שתצדיק אלימות נגד רופאים.
כמו כולם, רופאים הם בני-אדם, ולפעמים טועים, לפעמים מתרשלים ולפעמים מזיקים. בסך-הכל הם - רופאי המרפאות ורופאי בתי-החולים - קרועים, כיוון שהם כורעים תחת העומס במערכת, שהחליטה לזלזל בבריאות העם, ולתקצב בחסר את מערכת הבריאות. מרבית הרופאים עושים את המיטב ומעבר לזאת בתנאים קשים.
שום רופא אינו אשם במצב, אלא הממשלה.
למען האמת, אנחנו אשמים, כיוון שבחרנו את הגרועים שבגרועים - אהוד אולמרט (שבמקרה גם היה שר הבריאות) כמשל וכשנינה - להנהיגנו; ונבחרינו גומלים לנו בהתאם, ופוגעים בתקציב, שנועד לבריאותנו.
שום דבר אינו יכול להסביר אלימות נגד רופאים. רופאים צריכים להגיע לעבודתם עם מַסכֵתים (סטטוסקופים), ולא עם נשק אישי להגנתם. הם צריכים להשתלם במילה האחרונה ברפואה, ולא בשכלולים בקרב מגע. לכן, הייתי משבית כל מחלקה, שהוכה בה איש צוות רפואי, או פארא-רפואי. אך זו ענישת הכלל בגין השתוללות של יחידים.
בינתיים, צריכים להגביר את האבטחה בבתי-החולים, ולדאוג להגן על צוותי בתי-החולים - בעיקר, בחדרי המיון. שם המגע הרחב ביותר של הצוות הרפואי עם חולים ועם בני משפחותיהם.
אני מציע לכונן "רשימה שחורה" של מי שהפעילו אלימות נגד רופאים, ולשלול מהם טיפול רפואי - בבית-החולים, שבו תקפו את הצוות. בנוסף, צריכים לענוש בחומרה על תקיפה, ולהשית על התוקפים קנסות ופיצויים כבדים. הכלים לענישה - פרט למניעת טיפול - מצויים, כנראה, בספר החוקים, ואין מפעילים אותם.
אני לתומי מאמין במה שמערכת המשפט הישראלית כבר זנחה מזמן ברצונה להגן על האכזרים: יש להעניש בחומרה אנשים אלימים, כדי להרתיע. כיוון שלא עושים זאת, חל עלינו גזר-דינם של חז"ל, ואנחנו מתאכזרים לרחמנים, כיוון שזה אופנתי, והולם את הנדרש ב"כבוד האדם", המקודש אצלנו על חשבון זכותנו היסודית לחיות בשלווה.
זה נכון לגבי מחבלים, העושים פח"ע, ונכון לגבי עמיתיהם, המכים רופאים.

תאריך:  03/06/2008   |   עודכן:  03/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכו במכים!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שום דבר לא יבלום עארסים
vfghtfy54  |  3/06/08 16:57
2
אסימוב ואלימות
מרק טווין  |  3/06/08 17:50
3
אישפוז בכפייה
מושתל קוצב לב  |  3/06/08 18:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
לדור, מזוז - אל תיבהלו מפרידמן, יציאה שלו נגדכם היא תחילת הקריסה של מגדל הקלפים, אם פרידמן התגייס לתוקפים זו תחילת הסוף של שלטון אולמרט הקלוקל
אדמונד חסין
לצמרת הפוליטית והתרבותית בישראל, הדיאלוג על בכורה היסטורית וזכות דתית, נשמע זר ומיושן. הם פשוט אינם מסוגלים לבוא בדברים בפני אומות העולם כמו הרצל, א. ד. גורדון ובן-גוריון על 'עם ישראל' ו'זכות אבות'
רוני שטרן
חגגתי את יום הולדתה ה-60 של מדינת ישראל. חגגתי בעצב על חלק ממה שמתרחש בהווה, אולם בגאווה רבה על כל מה שבנינו כאן עד היום. מדינת ישראל היא ערך, לא רק מדינה. ערך, שעל החגיגות לשקף ולכן כל כך חשוב היה שהתקיימו
אילן הלפרין, פרופ' עמוס קורצ'ין
לדיכאון ודמנציה גורמים משותפים הקשורים הן לשינויים הורמונליים והן לשינויים מבניים במוח    בדומה לדמנציה נראה כי גם דיכאון הוא מחלה כללית הפוגעת בכל המוח
ראובן לייב
חוויה גסטרונומית במסעדה תל אביבית מיתולוגית, המתהדרת בשמו של פרוון-צמרת ואיסטניס קולינרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il