X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צילומי הווי - "תמונות שמחות", בהגדרת מייג'ור-ג'נרל גורגאנוס - הנועדות למזכרת, יותרו לנחתים רק בתוככי בסיסיהם בשעות שאחרי הפעילות
▪  ▪  ▪
רק "תמונות שמחות" [צילום: פלאש 90]

על הנחתים נאסר לצלם מחוץ לבסיסיהם, וצילומי הווי יתקיימו רק בתוך גבולות הבסיסים - קבע מייג'ור-ג'נרל צ'ארלס גורגאנוס, מפקד כוח המשלוח 1 של חיל הנחתים באפגניסטן. הפקודה החדשה אוסרת על הנחתים לצלם באזורי הקרבות שלא בתפקיד - לאחר שתי תקריות מביכות, שנחתים הצטלמו בהן עם גוויות מחבלים, והתמונות פורסמו בעיתונות העולמית.
כוח המשלוח 1 אחראי לנחתים בחבל הלמנד ובחבל נימרוז בדרום-מערב אפגניסטן, כשישה-עשר אלף איש, שהם כמחצית מכוחות הקואליציה באזור. בנוסף, תחת פיקודו כתשעת אלפי אנשי צבא אמריקניים מכל הזרועות.
צילומי הווי - "תמונות שמחות", בהגדרת גנרל גורגאנוס - הנועדים למזכרת, יותרו לנחתים רק בתוככי בסיסיהם בשעות שאחרי הפעילות.
לפני כמה שבוע העיר ליאון פאנטה, שר ההגנה בעת ביקורו באפגניסטן, כי תמונות שצולמו ללא מחשבה יכולות לחבל במאמץ המלחמה האמריקני, ותבע מהמפקדים שים לב להתנהגות אנשיהם.
פקודות הפיקוד המרכזי של ארצות-הברית אוסרות לצלם הרוגים - גם של האויב - בשדה הקרב ובנוסף, אין לצלם עצירים.
"הבעיה אינה המצלמה", אמר גנרל גורגאנוס, "אלא החייל, שמפעילה".
חיילי ארצות-הברית מצלמים את פעילותם הקרבית, כדי שיוכלו להשתמש בתמונות לתחקירים ולמודיעין. את התמונות הללו אוספים המפקדים לאחר הפעולה. האיסור ימנע צילומים, שיופצו ברשתות החברתיות, ביו-טיוב ובקרב משפחה וידידים.
הפקודה החדשה מגבילה את הנחתים, ומטילה עול נוסף על מפקדיהם.
פקודות צבא ארצות-הברית דומות, ועיקרן מניעת חשיפת פעילות ביטחונית - כמו המראת מטוסים - באמצעות צילומים תמימים של חיילים, שמנציחים את פעילותם בשטח. כמו-כן, נאסר על חיילי צבא ארצות-הברית לצלם מטענים מאולתרים, הרוגים, עצירים וכל עניין אחר הנוגע בביטחון שדה.
למרות שגנרל אלן, מפקד זירת אפגניסטן, טרם הוציא פקודה, האוסרת על חיילי ארצות-הברית לצלם מחוץ לבסיסיהם, הוא לא ביטל את פקודתו של גנרל גורגאנוס. דוברו מסר, כי למפקדי היחידות יש זכות להוציא פקודות נוספות, העומדות ברוח פקודותיו של מפקד הזירה.

תאריך:  03/06/2012   |   עודכן:  03/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נבנה הליך חלופי להגשת מסמכים למשרד הבריאות, שייעשה על-ידי בית החולים במרוכז ולא על-ידי הרופא בצורה פרטנית
איציק וולף
ועדת השרים לחקיקה הפילה את הצעת החוק שנועדה לאפשר לזוגות שאינם יכולים להתחתן בישראל להינשא בנישואין אזרחיים בחו"ל ולקבל החזרים כספיים    "במדינה דמוקרטית אין מקום לפגיעה בזכות בני זוג להינשא על פי השקפתם המצפונית"
איתמר לוין
בג"ץ דחה את עתירת המפלגה שביקשה לקבל בחזרה את הקנס שהטיל עליה מבקר המדינה בשל חריגות מההוצאות המותרות בבחירות לכנסת ב-1999    גרוניס: מרצ ידעה כבר ב-2007 שקיימת פרשנות אחרת לחוק אך עתרה רק ב-2011
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון הורה לאדם שהורשע בשני מעשי אונס בנסיבות מחמירות, ונדון ל-12 שנות מאסר, שלא לעבוד לאחר שחרורו במקומות בהן תהיה לו סמכות כלפי נשים. ואולם, אי פרסום שמו של האנס מטיל בספק את האפקטיביות של ההגבלה
איתמר לוין
נקנס ב-2.8 מיליון שקל משום שלא דיווח על הוצאת 74 מיליון שקל מישראל    הוועדה לעיצום כספי קובעת שאינה מקבלת את הסבריו לפיהם יתרת הכסף - 60 מיליון שקל - שימשה "לצרכיו האישיים", כולל הימורים בבתי קזינו חוקיים באנגליה    מותחת ביקורת על-כך שלא בדק את חובות הדיווח הספציפיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il