X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"חולה פרסום", "אויב המערכת" - כאלה מילים ואף קשות מהן נזרקו לעברו של מבקר המדינה, השופט (בדימ.) לינדנשטראוס, ולאט לאט מתגלה כי האיש עשה מלאכת קודש, וכאשר הגיעה העת לקטוף את הפירות בתקשורת, הוא דווקא, כגיבור האמיתי של הסיפור, נחבא אל הכלים
▪  ▪  ▪
לינדנשטראוס

בואו נלך מספר רב של חודשים לאחור, השופט (בדימ.) לינדנשטראוס תופס בצורה שונה את תפקידו, הוא מבקר מדינה REAL TIME, הוא מעדיף לתקן את מה שניתן לתקן עכשיו, ובעדיפות שנייה הוא ממלא קלסרים אשר יצהיבו על המדפים.
ביקורת מצד לצד, שרים, חברי כנסת, עיתונאים, גולשים - "הוא חולה עיתונות", "כאשר היה שופט, היה מפרסם את פסקי הדין לעיתונות טרם הם מפורסמים לכלל הציבור", ועוד כהנה וכהנה סיפורי מעשיות, רכילויות, ולשון רעה ופוגענית.
ייתכן שיש בסיס לדברים, ייתכן שאין, אך מה שחשוב הוא, ששליחיו של משרד מבקר המדינה ועובדיו פוצצו את מורסת אולמרט, וסיפקו למשטרה, שהייתה ככל הנראה מאוד נרפית ועצלה, את תיק הראיות החזק ביותר שניתן אי פעם בידיו של חוקר, יומנו של הנחקר, עם פרטים מדויקים על תנועות הכסף.
ואם היה לינדנשטראוס כזה חולה פרסום ואם היה באמת ובתמים איש אשר כל מטרתו היא פרסום עצמו, הרי עתה משנתגלה לציבור טפח אחד קטן מיומני אולמרט, היינו מצפים לראות את מבקר המדינה מככב בכל הטורים בכל המגזינים, כי הרי יש הצדקה מלאה מצדו לקחת לפחות חלק בתהילה על הגילויים הסנסציוניים, והוא שותק וממשיך במלאכת הביקורת, שותק וממשיך במלאכת הביקורת.
אז גם אם בעבר עסק השופט לינדנשטראוס בקשר מוגזם עם עיתונאים וגם אם לאו, הרי שיושרו הבסיסי, והביקורת ש"חטף" בתחילת הקדנציה לימדו אותו ככל הנראה איך להוציא את המיטב מתפקידו, מתי נכון לערב את המדיה ומתי לא, הוא ודאי לא שם כעת את עצמו במרכז התמונה, וזאת בחוכמה רבה, על אף שהוא ראוי לכל הערכה על פועלו בפרשה.
לדעתי, הוא סובר כעת, כי כצדיק, אשר עסק בגילוי ובאי הסתרה, בניגוד לרצון המערכת, הוא זכאי כעת לכך שאחרים יעשו את מלאכתו.
ממרום לשכת מבקר המדינה, הדברים נראים קצת אחרת, ואיש ישר, ודאי זכאי שניתן לו את הזמן להתאקלם ולהתאים עצמו לתפקיד החדש - ייתכן שטעה בשוליים בימים הראשונים - אך בשורה התחתונה הוא מתנה ענקית לעם ישראל, לפחות אותו חלק מהעם הלוחם בשחיתות 2008.
מוסד שלילי
הוא הדין לגבי משה לדור. לדור הוא איש פרקליטות מחוז ירושלים, הוא לכאורה מעשה ידיה של פרקליטות המדינה, אשר בראשה עמדו בשנים האחרונות שלושה פרקליטים אשר אני לא הייתי מעסיק אותם בתפקיד כה בכיר, לטעמי לא היה להם הכישרון הנדרש התפקיד כזה (לשון המעטה, לשון המעטה).
דברו עם כל עו"ד פרטי ויאמר לכם שפרקליטות המדינה היא מוסד שלילי, חסר מוסר, עבריין, המקדש את כל האמצעים - הקשיבו לדברי השופט שלי טימן, דברו עם ניצולי שואה הנתקלים בשואתם השנייה, כאשר הם מתמודדים מול פרקליטי מדינה המגנים על הגופים השונים אשר מתפרנסים מהסדרת התשלום לנפגעי רדיפות הנאצים.
אבל לדור הוא איש חדש בצמרת המשפטית של המדינה, נתמזל מזלו ומבקר המדינה הגיש לו על מגש של כסף את יומני אולמרט. עד כה נראה לדור כשולט בעניינים ומוליכם, יחסית על מי מנוחות, אל הרשעתו של ראש הממשלה הראשון, ולתקוותי גם האחרון, שיואשם בפלילים במדינת ישראל, ועל כולנו לדעתי לתמוך בלדור ולדחוף אותו להמשיך במלאכת הקודש שבה הוא עוסק.
לא נזכיר לו כעת את חטאי נעוריו, כאשר הלך שבי אחרי ראשי פרקליטות שליליים ומזיקים, ייתכן שיש לו איזו טעות בעברו בקשר לתצהיר בו לא דייק, אך הוא לא קיבל סטיפות במעטיפות, הוא לא איש מושחת - הוא יושב כעת בנקודה מאוד מאוד קריטית, מה שהוא רואה משם אנחנו לא רואים מכאן, ובואו נתפלל שיצליח בתפקידו, וינצח את הרוע ניצחון מוחץ וחד-משמעי.
אם חברי הכנסת נכנסים ללחץ ותוקפים אותו בנושאים שאינם קשורים לאולמרט, משמע שהוא מצליח, כי ככל שהוא יצליח אלה מהם (ככל שקיימים כאלה) שקיבלו סטיפות במעטיפות חייבים להתחיל לחשוש.
אם שר המשפטים נכנס ללחץ ומדבר על ועדות חקירה, משמע שלדור מצליח, ונתפס כמאוד מאוד מסוכן. לא בגלל שפרידמן מושחת, חס וחלילה, אלא בגלל שפרידמן נאמן לאולמרט, ופרידמן רוצה להמשיך בתוכניתו, ולדור מפריע לו על-ידי קיצור הקדנציה.
להתייאש יש לנו די והותר זמן. נוצר כאן זיק של תקווה, עבודה יסודית מאוד של מבקר המדינה ואנשיו, ומטאטא חדש בפרקליטות, המידע שהביא מבקר המדינה מהווה בעצם תמונת רנטגן של השחיתות לאורך השנים של אולמרט וגונדתו - ומה שנותר הוא לעודד לעודד את פרקליט המדינה - על-מנת שישלים את מלאכתו, וכאן החוכמה היא לא רק בהיבט המשפטי אלא בהיבט הציבורי, מי ימצמץ ראשון ואיך עומדים בכל הלחץ האדיר המופעל על זוג כתפיים אחד, מהשלטון הרע והמזיק, ההון בהמוניו, והעיתון הבוגדני והחלקלק, אשר חברו להם יחדיו על-מנת להחריב את עם ישראל ומדינת ישראל.

תאריך:  08/06/2008   |   עודכן:  08/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דברים שרואים מכאן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לאפרי
נרי אבנרי  |  8/06/08 23:27
 
- 5 פרופסורים, כמה עצוב. ל"ת
א.ה.  |  9/06/08 08:06
2
א.פ ......
י.ש  |  9/06/08 01:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רבוי
מתנדבת במרכז וראייטי ירושלים זכתה בעיטור ראש העיר לשנת 2008    סאלם האלא קפייה ממזרח העיר, בעצמה לקויית ראייה, מתנדבת שמונה שנים במועדונית לילדים לקויי ראייה, זכתה השנה באות ראש העיר למתנדב
צבי גיל
הייתי מסתפק במדינה שהיא "אור ליהודים". אבל האם היא כזאת? אני חש כאילו שמנסים לקרוע ממני את המדינה, היהודית, הנאורה, הצודקת. זאת שלה ייחלתי שנים רבות, ואני מנסה שלא להרפות
ראובן לייב
אף כי שבועות נקבע בהקשר עם זכר מתן תורה, שניתנה על הר סיני ב-ו' בסיוון - אין הסכם גמור שזהו אכן התאריך המדויק שבו חל החג
אביתר בן-צדף
היכונו למכה הגדולה בעזה! - קוראות הכותרות    טוקבקיסט אחד שאל, האם להכין את הלחי השנייה    אפילו אם תיתנו לצה"ל, הוא יתקשה לנצח    אף אחד אינו מוכן להאמין, שאין כל ערך למה שמערכת הביטחון וצבאנו הנהדר מפרסם בתור "לקחי מלחמה"    כשצה"ל יפעל - זו תהיה הסחה מצוינת, שבחסותה יוכל מני מזוז, הסוגר הסדרתי, לחולל עוד אחד מנסיו
אליקים העצני
נפילת ממשלת אולמרט היא לא פחות מנס, אך אין זה נס למתנחלים בלבד. זה גם נס לתושבי ת"א, פ"ת, נתניה, חדרה, עמק יזרעאל וכל המרכז, כל אלה שהסכם על מדינה פלשתינית יביא אותם אל קו האש. גם הם צריכים לברך "הגומל".
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il