X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צבאנו בנוי - כמו הפוליטיקה הישראלית - על המוני פראיירים במילואים, שעושים את העבודה השחורה עבור אוכלי לחם החסד בקבע אימון של כוח מחטיבת המילואים "הראל" הופסק, כיוון שחיילי המילואים חויבו לעבוד במטבח דובר צה"ל הגיב, בשם הבטלנים: "אי-היענותם של אנשי המילואים למלא את חובתם במטלות הבסיס אינה מתקבלת בצה"ל"
▪  ▪  ▪

תמיד - כלומר, מהרגע שפסעתי דרך שערי לשכת הגיוס, שהייתה אז בשכונת פג'ה בפתח-תקווה, לפני כארבעים וחמש שנה - חשבתי, שצבא זה מקום מטומטם, ששובר כל דקה את שיאיו מחדש.
על כל סיפור שלי על טמטום הצבא עונים לי קרוביי בשני סיפורים גרועים יותר... אך אינם יכולים להסביר מדוע הם ממשיכים להשתתף בקרקס, ואינם מסרבים להתגייס לצבא, שמתייחס אליהם כה רע. כנראה, גם במשפחתי יש פראיירים; והרי הצבא בנוי - כמו הפוליטיקה הישראלית - על המוני פראיירים במילואים, שעושים את העבודה השחורה עבור מעטים (שנקראים בעברית צחה, אוכלי לחם חסד), שמשמינים מנחת ומתנאי שירות על חשבוננו.
בסוף שנות השבעים, נשלחנו לאימון הקמה של יחידת סיור של השריון במתקן האימונים ברפיח. בלילה, אמרו תוכניות האימונים, נעשה ניווטים. הכנו את הציוד האישי ואת הרכב, ולמדנו את הצירים, ואז הגיעה ההפתעה. לבסיס האימונים חסרו שומרים, ונקראנו לשמור בסיסית במקום לנווט.
שוב, לקשי-תפיסה: זה היה אימון הקמה של יחידת סיור בשריון.
הלכתי לאל"ם י', מפקד הבסיס, שהכרתיו משנים של חיכוך עם השריון. נכנסתי לחדרו - סליחה, ללשכתו - והוא התפלא לראותני. נפגשנו לא אחת במסדרות מפקדת השריון, והוא לא ידע, עד אותו הרגע, שאני חייל קרבי.
הסברתי לי' את המצב.
"מה אתה רוצה, שאעשה?" שאל.
בלי להתבלבל אמרתי, "שלח פרזיטים מסגל הבסיס לשמור. אנחנו צריכים לנווט".
הוא הביט בי בגיחוך, והורה לי לצאת מחדרו.
לניווטים מחלקתנו לא יצאה באותו הלילה - כי למפקד המתקן ברפיח היה חשוב יותר, שנשמור על בסיסו. בתיקי כבר היה כרטיס טיסה לטקסס, וידעתי, שהדברים לא חשובים - לעומת התואר, שאני צריך להשלים באוניברסיטה הטקסנית.
דיברתי עם כמה מוותיקי הפלס"ר, והם הסבירו, שאין על מה לריב. דווקא רציתי להמשיך בלחצי על מפקדת גיסות השריון, ולהציף את הסיפור. מאז ומתמיד הכירו אותי מפקדי השריון, ודלתם של מרביתם הייתה פתוחה בפניי. חבריי לפלס"ר יעצו, שלא אחריף את המצב - גם כך הם רבו עם מפקדת הבסיס ללא הרף.
דובר צה"ל מצדיק את השערוריה, כמובן
נזכרתי בסיפור השמירה הבסיסית במתקן רפיח, שכבר חגג שלושים שנה, כשקראתי סיפור דומה, שפרסם Ynet: חיילי חטיבת המילואים "הראל", שהתאמנו במתקן "אדם", נשלחו לעבוד במטבח, וניקו פחי אשפה - במקום להתאמן. וָלא, איימו עליהם - לא תקבל פלוגתם אוכל.
המ"פ עשה מה שהיה צריך: הורה לאנשיו לחזור לבתיהם, ואימונם הופסק.
מחטיבת "קובר" צה"ל - אוסף של כישלונות בשירות קבע, שהנם חלק מהבטלה הצבאית, ומחפים עליה - נמסרה לכתב חנן גרינברג תגובה מתאימה ומעוררת מחשבה: "אכן הופסק אימון של הכוח המדובר יום לפני סיומו המתוכנן בעקבות מחלוקת לגבי תורנים במטבח. יצוין כי אי היענותם של אנשי המילואים למלא את חובתם במטלות הבסיס אינה מתקבלת בצה"ל".
צריך לקרוא שוב ובקפידה, כי זה האופי האמיתי של צבאנו הכושל והמסואב. רגע של הנאה היה לי כשקראתי את התגובות הקוראים, שרובם ככולם זועזעו מהמקרה, או הזכירו, שחוו דברים דומים. אני מניח, שצבאנו האומלל ינקוט אמצעים נגד המפקד, שפיזר את האימון. הבה נרים את כובענו בהערכה לאיש האלמוני (בינתיים) - גבר אמיתי, שהוכיח לכולם, כי הוא ראוי לפקד על אנשיו. לכן, אני מניח, ידיחו אותו מתפקידו.

תאריך:  11/06/2008   |   עודכן:  11/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באנו למילואים, לשטוף כלים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בירורת מטומטמת
שריונאי בעברו  |  11/06/08 12:24
 
- יבושם לך
אביתר ב"ץ  |  11/06/08 17:21
2
אביתר זה לא הצבא זה האנשים
מרק טווין  |  11/06/08 19:05
 
- ועל כך אני מלין 40 שנה
אביתר בן-צדף  |  11/06/08 20:57
3
מסתבר שברק הצליח
מומחה למומחים  |  11/06/08 22:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בשבוע שבו נחשפת ירידה חדה באמון הציבור בבית המשפט העליון, אנו קוראים בתורה על מינוי הזקנים בידי משה. כיצד קרה שלבני ישראל לא היו שום תלונות כלפיהם?
חיים רוזנברג
פעם מחוקקים את חוק רמת הגולן, ואילו בפעם אחרת מתנהגים כאילו הוא לא קיים    הלכי רוח הפכפכים כאלה משקפים ליקוי מחשבתי ועקרוני אצל חוגים רחבים למדי בפוליטיקה ובתקשורת    יש להתייחס לרמת הגולן בקנה מידה אסטרטגי ולא לפי מצבי רוח חולפים    נראה כי אפשר להפיק כמה לקחים רלוונטיים לנו מהדוגמה הטורקית של איסקנדרון
ד"ר ניצן יניב
מכשיר נשימה בעל חיישנים מיוחדים, מסוגלת לאתר מחלות כמו סרטן ואף לסייע במעקב ביתי אחר מחלות כמו סכרת    ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, ניתן לשלב חיישנים כאלו במכשירים סלולריים לשימוש ביתי
דורית ביניש, נשיאה
נאומה של נשיאת בית הדין העליון, דורית ביניש, שנשאה היום [10.6.2008] דברים בטקס הסמכת עורכי דין שהתקיים בבנייני האומה בירושלים
עו"ד יורי גיא-רון
נאומו של ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד יורי גיא-רון, שנשא דברים בטקס הסמכת עורכי דין שהתקיים בבנייני האומה בירושלים [10.6.2008]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il