X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
'מדעי המעבדה הרפואית' - חוג תשיעי לתואר ראשון במכללה האקדמית צפת
▪  ▪  ▪

חוג חדש "במדעי המעבדה הרפואית" נפתח במכללה האקדמית צפת. בוגרי החוג יוכלו להשתלב בעבודה במעבדות דיאגנוסטיות של בתי חולים, מרפאות ומעבדות מחקר במוסדות להשכלה גבוהה, במעבדות פיתוח פרמצבטיות וביוכימיות, ובמעבדות לבדיקות מזון. החוג החדש הוא החוג הראשון במכללה המעניק תואר בוגר במדעים ((B.Sc. ויהיה החוג הראשון שיכשיר סטודנטים גם באמצעות מעבדות רפואיות שבנייתן תחל בימים הקרובים. החוג "במדעי המעבדה הרפואית", מצטרף לאשכול החוגים במקצועות הבריאות, המהווה שלב נוסף בפיתוחה האקדמי של המכללה האקדמית צפת.
בראש החוג עומד פרופ' ישעיהו ניצן, לשעבר ראש המחלקה למדעי החי, ראש המחלקה לביולוגיה מולקולרית, תאית ורפואית וסגן הדיקן בפקולטה למדעי החיים באוניברסיטת בר-אילן. פרופ' ניצן התמחה, לימד ועסק במשך עשרות שנים בנושאים שונים של המיקרוביולוגיה והביוכימיה, וממשיך לכהן כחבר המועצה למעבדות רפואיות במשרד הבריאות. פרופ' ניצן, גיבש את תוכנית הלימודים המבוססת על הכשרה אקדמית ומעשית של הסטודנטים במקצועות המעבדה הרפואית, מקצועות התומכים באספקט הדיאגנוסטי של המחלות ומהווים נדבך חשוב גם במחקר הרפואי. פרופ' ישעיהו ניצן מציין במיוחד, כי הלימודים בחוג "מדעי המעבדה הרפואית" מקנים לא רק תואר אקדמי אלא מקנים גם מקצוע עם אחריות גדולה כלפי החולים וכלפי הרופאים.
"מדעי המעבדה הרפואית" הוא תחום לימודים ממוקד, המשלב ידע מקשת רחבה של תחומים במדעי החיים, מדעי הבריאות, מדעי הטבע (כימיה, פיסיקה, מדעי המחשב), ביוטכנולוגיה ועוד. מטרת הלימודים היא להכשיר דור חדש שיוכל להשתלב בעבודה בתחום בתום הסמכתו ולאחר התנסות בנושאי המעבדה הקלינית במעבדות רפואיות. הסטודנטים יוכשרו כלבורנטים בעלי ידע רחב וחדשני הן במקצועות הפרה-רפואיים והן בטכנולוגיה מעבדתית מתקדמת, בהכרת מכשור חדשני ותפעולו. הלימודים מאפשרים רכישה של מיומנות מקצועית גבוהה בעזרת עבודה במעבדות המשמשות למחקרים ביולוגיים ורפואיים. התוכנית תקנה לבוגרים בעלי כישורים מיוחדים והמבקשים להתקדם בתפקידם את האפשרות והבסיס ללימודים מתקדמים במוסדות להשכלה גבוהה. תארים גבוהים יקנו למצטיינים פוטנציאל ניהולי ומחקרי במקצועם.
ההכשרה המעשית היא חלק בלתי נפרד ממסגרת הלימודים והיא תתבצע בבתי החולים הבאים: 'זיו' בצפת, 'פורייה' בטבריה, 'העמק' בעפולה, 'הגליל המערבי' בנהרייה וכן 'בבית החולים הצרפתי' בנצרת.
"החוג במדעי המעבדה הרפואית מהווה חוג חיוני לקידום נושא הרפואה והבריאות בגליל והוא נדבך נוסף במאמצי המכללה לקידום התחום", ציין פרופ' אהרן קלרמן, נשיא המכללה.
החוג "במדעי המעבדה הרפואית" הוא מסלול הלימודים העצמאי התשיעי שנפתח במכללה האקדמית צפת, אחרי התוכניות במשפטים, סיעוד, מדעי ההתנהגות, עבודה סוציאלית, ספרות אמנות ומוזיקה, פיזיותרפיה, מערכות מידע קהילתיות וב.א. רב תחומי. בנוסף לכך, המכללה האקדמית צפת, ממתינה להחלטות המועצה להשכלה גבוהה לגבי תוכניות לימוד עצמאיות נוספות הנמצאות בתהליכי הגשה ובדיקה שונים במל"ג.

יוני לובלינר - קשרי עיתונות במכללה האקדמית צפת
תאריך:  13/06/2012   |   עודכן:  15/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהרן קלרמן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חדש במכללת צפת - 'מדעי המעבדה הרפואית'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דנה קריב
הצעת חוק חדשה של ח"כ מאיר שטרית, שאושרה הבוקר בקריאה טרומית תחסוך לאזרח את הסחבת הביורוקרטית מול קופות החולים    הצעה עברה ברוב של 29 בעד, 0 מתנגדים ו-0 נמנעים והועברה לקריאה ראשונה
תקשורת דורית שמואלי
יקב דלתון ישיק מגוון יינות אדומים בסימן "הכל אודות שיראז", יינות מבוססי שיראז על כל מגוון הטעמים הנפלא של הזן    יום שישי ה-15/6/12 בין השעות 10:00-15:00
קרן יפה - גדיש
משרד התחבורה הודיע בוועדה לפניות הציבור כי בתוך כחצי שנה צפויות כ-50 עמדות ממוחשבות בפריסה ארצית שינגישו את המידע על כלי רכב משומשים לציבור
דנה קריב
מקימה 10 תחנות תדלוק הכוללים מתחמים מסחריים בהשקעה של כ-40 מיליון שקל    בנוסף נמצאת החברה בשלבים מתקדמים של פתיחת עמדות בטר פלייס בכ-10 מתחמים
יח"צ אלווריון
אלווריון קיבלה הזמנה חוזרת באורוגוואי לשדרוג רשת ה-4G    חזי לפיד, מנכ"ל אלווריון: "ארגונים בעלי דרישות לשירות תקשורת אמין ויציב בפס רחב, אינטרנט ותקשורת נתונים מאובטחים ונגישות ברמה גבוהה, מהווים מנועים טבעיים לאימוץ הגובר של פתרונות ה-4Motion וה-WALKair שלנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il