X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גינקומסטיה זה מצב בו קיים חזה גברי מפותח מקור השם הוא יוונית עתיקה ופירושו "דמוי חזה אישה"
▪  ▪  ▪
כריתה תת עורית דרך הפטמה

למרות שמעטים מדברים על נושא זה, הגינקומסטיה די נפוצה ולמעשה אפשר לזהותה בכ-40% עד 60% מהגברים בגיל זה או אחר של חייהם. התופעה של חזה מורחב בגבר יכול להופיע בשד אחד או בשניהם ולא חייבת להיות סימטרית.
גברים המודעים לגופם והסובלים מהתופעה, יכולים ליהנות מניתוח לתיקון המצב. הניתוח כולל הסרה של שומן ובלוטת שד, ובמקרים קיצוניים גם כריתת עור. הניתוח כשמבוצע כהלכה מחזיר למנותח צורה של חזה יותר גברי ויותר שטוח ומעוצב.
למרות שידוע על מספר תרופות שיכולות לגרום לתופעה ולמרות שרבים חושבים שמדובר בהפרעה הורמונלית, הרי שבמרבית המקרים, אין ולא מוצאים סיבה רפואית ברורה.
הרפואה מבחינה במספר קבוצות של מצבים או סוגים, בהם מופיעה תופעת הגינקומסטיה:
1. סוג ראשון הוא הגינקומסטיה המופיעה בנערים מתבגרים והקרויה "הרחבה שפירה של החזה הגברי", שכיחותה יכולה, בנער מתבגר, להגיע עד 60% מהנערים. בהם החזה בדרך-כלל נוקשה ורגיש. במישוש אפשר להרגיש מתחת לפטמה בגוש בקוטר של 1 עד 5 ס"מ.
2. סוג שני הוא הגינקומסטיה הבולטת בעיקר באנשים שמנים. זו גינקומסטיה היכולה לסגת גם ללא טיפול אם יורדים במשקל וחוזרים למשקל גוף נורמלי.
3. סוג שלישי זו גינקומסטיה המופיעה בגברים ללא סיבה ברורה (סיבה אידיופאטית) ומדובר בהרחבה לא כואבת של החזה הגברי.
חשוב להבחין בין המצב הזה שהוא די נפוץ לבין גינקומסטיה הנובעת מפגיעה בכבד, מיצור הורמונלי לא תקין (אלדוסטרון), או מנטילת תרופות.
4. סוג רביעי זו גינקומסטיה היכולה להופיע בהשפעת תרופות. ביניהם אמפטאמינים (כדורי מרץ), גלולות למניעת הריון, מריחואנה, סטרואידים אנאבוליים, תרופות נגד דיכאון (תרופות טריציקליות) טאגאמד (לטיפול בחומציות הקיבה) ועוד.
5. סוג חמישי לעיתים קיימת היסטוריה משפחתית של גינקומסטיה. כאן צריך לבחון אם לא מדובר בתסמונת גנטית או בתת התפתחות של האשכים ואבר המין הזכרי.
הגינקומסטיה מהסוג השני נפוצה ביותר בין גברים שמנים או גברים אחרי גיל העמידה ואילו הסוג השלישי נפוץ ביותר בין גברים בגיל הפוריות. בגיל הבגרות, אין טעם לבקש לעבור ניתוח, שכן אצל מרבית הנערים התופעה נעלמת מעצמה לקראת גיל הגיוס לצבא.

למי מתאים הניתוח

1. הניתוח כן מתאים לגברים בריאים הסובלים מגינקומסטיה אידיופאטית, שהינם בעלי אישיות יציבה. מביניהם, המתאימים ביותר הם גברים בעלי עור גמיש (אלסטי) שיצליח להתכווץ בקלות לעיצוב החדש של הגוף אחרי הניתוח.
2. אנשים שמנים שלא מנסים ירידה במשקל, מעשני מריחואנה, נוטלי תרופות אנאבוליות או הורמונים נשיים, וצורכי אלכוהול - כל אלה הינם מועמדים לא טובים לניתוח. לאלה מומלצת ראשית ירידה במשקל ו/או הפסקת נטילת התרופות המוזכרות וכן הפסקת עישון לפני שיפנו לבקש סעד ניתוחי.
3. הניתוח אינו מתאים לנערים צעירים עם בלוטה בולטת בגודל אגוז וכואבת. זהו מצב התפתחותי די שגרתי הנוטה להיעלם מעצמו ולא מצדיק ניתוח.
4. הניתוח גם אינו מתאים לגברים השוקלים כ-120 ק"ג ושבנוסף אינם מבצעים כל פעילות גופנית.

מה עושים בניתוח

הניתוח מבוצע תוך כדי אשפוז של 24 שעות. הניתוח יכול להתבצע תחת הרדמה מקומית. מומלץ לבצעו תחת ההרדמה הכללית. בהרדמה כללית, רצוי להוסיף גם הרדמה מקומית הממשיכה לשתק את הכאב כמה שעות אחרי שהניתוח הסתיים. במרבית המקרים אפשר כיום להסתפק בשאיבת שומן דרך נקב עור מוסתר.
בשיטה זו, ההרחבה של השד שהינה בחלקה הגדול שומנית, מוצאת כמעט במלואה. לעיתים, השאיבה אינה מספקת ואז יש צורך להוסיף חתך קטן בחלק מהיקף הפטמה על-מנת להוציא את החלק מרקמת הבלוטה שנותר דבוק לפטמה אחרי השאיבה.
כאשר החזה בנוי בעיקרו מבלוטת שד, הטכניקה העיקרית היא כריתה תת עורית דרך הפטמה. הטכניקה הזו דורשת ניסיון ומיומנות רבה מצד המנתח, שכן כריתה מוגזמת עלולה להשאיר מעין שקע מתחת לפטמה ואילו כריתה תת שלמה תותיר מידה של התבלטות.
ככלל, תת-כריתה או תת-שאיבה עדיפים על כריתה או שאיבה בעודף.
הוצאת יתר של הבלוטה משאירה סימן לא פחות בולט מהמצב אותו באים לתקן.
קיימת גם האפשרות לפרק את רקמת השד בעזרת מכשיר אולטרא-סאונד שמשמש בהמסת שומן, גישה זו מלווה לא פעם בכוויות בעור המסתיימים בנקבים וצלקות שקשה להסתיר. לעיתים, ובמיוחד עם החזה רחב דמוי שדיים של אישה, יש צורך בכריתת עור. ניתוח כזה ישאיר צלקת נראית לעין סביב הפטמה וקו נוסף כלפי מטה. (כמו בהקטנת שדיים אצל אישה).
אחרי הניתוח המטופל נחבש בחבישה אלסטית המצמידה לגוף את העור שהתרוקן מרקמת השד, מונעת דימום ושטפי דם ומקילה עליך את ההחלמה. אחרי כשבוע, החבישה מוסרת ואפשר כבר לראות את השינוי. אחרי הניתוח, בדרך-כלל מומלץ ליטול אנטיביוטיקה ואם ישנם תפרים הם מוצאים לקראת היום השמיני או העשירי.

תופעות לוואי

1. התפתחות זיהום
2. פגיעה בעור
3. הצטברות דם או נוזלי גוף אחרים באזור השאיבה
4. הדבקויות של העור לשריר שמתחתיו
5. פיגמנטציה באזור של השד
6. ירידה זמנית או קבועה בתחושה באזור השד או הפטמה
7. הופעת מידה מסוימת של חוסר סימטריה שלא ניתנת לתיקון מוחלט.
בין אם הניתוח שלך בוצע בשאיבה או בכריתה בחתך כירורגי, אתה תחוש אי נוחות. זו תהיה אי נוחות גופנית מקומית באזור הניתוח, אך גם אי נוחות גופנית כללית. ביממה בשהות בבית החולים, מקבלים בהתאם לצורך תרופות או זריקות להקלה על הכאב.
לתקופה השהייה בבית, רצוי שתכין לעצמך תכשיר נגד כאבים (למשל אופטלגין).
באזור הניתוח תתפתח נפיחות ויופיעו סימנים כחולים. כדי להפחית את הנפיחות חשוב להשתמש בחליפה-חולצה אלסטית במשך שבועיים, יומם וליל.
ולסיכום, בידיים מנוסות, ניתוח לתיקון גינקומסטיה יכול לשפר מאוד את המראה הפיזי, להחזיר את החזות הגברית ולהשכיח את הבושה ואת אי הנוחות המתלווים לתופעה זו.

מחבר המאמר הינו מומחה לכירורגיה פלסטית, מרפאות כללית אסתטיקה
תאריך:  12/06/2008   |   עודכן:  12/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גינקומסטיה: הבעיה של המין הגברי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
5 מתוך 7 מגרשים ביקנעם נמכרו לבעלי ההצעות הנמוכות    מדיניות המינהל - לעודד תחרות בין יזמים
ד"ר יובל ברנדשטטר
הפחד מביבי הוא המניע העיקרי של כל המערכת הפוליטית-אקדמית-משפטית, מפרופסור יחזקאל שעיוות את מסקנות ועדת וינוגרד, ועד לסיעת אמיר פרץ במפלגת האבודה. הכל כשר במסע למנוע מן העם לבחור בבנימין נתניהו לראשות הממשלה
אריה דרוקמן
האם זה הגיוני לאפשר לחברות שלא התנסו בניהול מאגר כספים כה גדול לנווט את ההשקעות של 500 מיליארד שקלים? אולי היה צורך לדרוש דרישות יסוד מהחברות ומהמנהלים שלהן ולבדוק בזמן אמיתי את אופן ההשקעות שלהן
דודו גוזלן
סלימאן, קח את הרגליים וסע לטייל קצת בשדרות, אשקלון והסביבה, סע קצת לטייל ותראה מה קורה לא רחוק ממקום מגוריך, רהט. צה"ל לא תוקף גני ילדים, בתי ספר ובתים מאוכלסים. צה"ל לא שולח מחבלים שפלים עם חגורות נפץ על-מנת לפגוע באזרחים תמימים
ד"ר רם שרוני
ניתוח לב, המבוצע בחתך כירורגי זעיר ומאפשר תיקונים מורכבים של המסתם המיטרלי או החלפת המסתם האאורטלי מתבצע במחלקה לניתוחי לב-חזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il