X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ד"ר אבי ליליאן   |  תנועת הירוקים ברמת-גן
אנו בישראל רגילים לעסוק ללא הרף בנושא הביטחוני ולהדחיק נושאים סביבתיים. אך אנחנו חלק מרכזי במארג היבשתי של כדור הארץ, כך שלמעשים של כל אחד ואחת מאיתנו יש השפעה עלינו להפנים את העובדה שעתידו של כדור הארץ תלוי בשינויים שכל אחד מאיתנו יעשה בחייו הפרטיים ולהחליט כי מעתה אנו חיים ירוק
▪  ▪  ▪
מחוייבים להנחלת משנתו. אל גור [צילום: AP]

לפני מספר שבועות ביקר אל גור בישראל, וקיבל את פרס דן דוד על פועלו למען כדור הארץ באמצעות סרטו עטור השבחים והאוסקר "אמת מטרידה".
אלברט גור, איש אשכולות רב פעלים, היה סגנו של הנשיא ביל קלינטון והפסיד לבוש במרוץ לנשיאות בשנת 2000. מאז ועד היום, הוא מקדיש את חייו לנושא ההתחממות הגלובלית והשפעתו על איכות הסביבה. גור מרצה ללא ליאות בערים רבות בעולם, ואף הנהיג בראשית יולי האחרון את מופעי הלייב-אייד בנושא הסביבתי בעולם כולו.
תמצית משנתו של אל גור הינה סביב העובדה כי ההתנהגות האנושית העכשווית גורמת במישרין להתחממות האטמוספרה העוטפת את כדור הארץ. הוא מוכיח מדעית כי ההתחממות הגלובלית חורגת לאין שיעור מהתנודות הרגילות של כוכבנו במאות אלפי השנים האחרונות, והסיבות לכך במישרין הן: התיעוש המוגבר, וניצול ציני וחסר עכבות של בני האדם את משאבי הטבע.
התוצאה עלולה להיות אסון בקנה מידה עולמי, שכן עקב ההתחממות המסיבית הולכים ונעלמים קרחוני הענק בקטבים, דבר הגורם לעליית מפלס הימים אשר יביא בעקבותיו להצפת חלקים נרחבים ביבשות. לשם ההמחשה, האי מנהטן ייעלם כולו מתחת לפני הים, הולנד תחדל מלהתקיים ורמת גן תהפוך לעיר חוף מוצפת מים, בעוד שתל אביב תהפוך לאטלנטיס האבודה של הים התיכון...
משחר ההיסטוריה הקפיד האדם לבנות את משכנותיו באזורים מרוחקים ככל האפשר מיתושים וחרקים מעבירי מחלות. התחממות כדור הארץ והשינויים הנלווים לה תגרום להתפשטותן של מחלות אפידמיות שונות. ערים שלמות עשויות להפוך למרבצי בוץ, קרקע אידיאלית להתפתחות והפצת מחוללי מחלה שונים.
כל מי שעיניו בראשו, לא יכול שלא לשים לב באופן אישי לשינויים אלה המתרחשים לפנינו ממש. די לנו להרגיש כיצד הקיץ האחרון הינו החם ביותר שחווינו מזה שנים, וכיצד מחלות שונות כגון שפעת העופות והסארס תופסות מקום נכבד במבזקי החדשות.
אנו בישראל רגילים לעסוק ללא הרף בנושא הביטחוני, ולהדחיק בד"כ נושאים סביבתיים. אולם למעשה, אנו לא חיים על פלנטה אחרת. תושבי רמת גן הינם חלק מהמזרח התיכון, אשר הוא כמובן חלק מרכזי במארג היבשתי של כדור הארץ, כך שהמעשים של כל אחד ואחת מאיתנו יש להם השפעה, הן מקומית והן כלל עולמית.
עלינו להפנים את העובדה שעתידו של כדור הארץ תלוי בשינויים שכל אחד מאיתנו יעשה בחייו הפרטיים ולהחליט כי מעתה אנו חיים ירוק יותר:
נדאג להוספת עצים וצמחייה ירוקה בשכונותינו. ניסע בכלי רכב חשמליים והיברידיים, נדאג למחזר היטב את האשפה שלנו, נשתמש בחומרים מתכלים במהירות, נשתמש בנורות חוסכות באנרגיה, ונתריע השכם והערב מול מקבלי ההחלטות על שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה בתחנות הכוח של חברת החשמל במקום הפחם והמזוט המזהמים; נדאג להכניס לתוכניות הלימודים בבתי הספר את נושא איכות החיים, הסביבה והדאגה לבעלי החיים כחלק אינטגראלי מתלמודו של כל תלמיד וסטודנט במדינת ישראל, מגיל הגן ועד לתארים הגבוהים ביותר באוניברסיטה.
"את יודעת אמא, אנחנו ילדים של החיים" כך שר אריק אינשטיין בשירו "ילדים קטנים", ואנחנו אומרים "אמא" במשמעות עמוקה אף יותר מהמקובל: אוויר, מים אדמה = אמא. עד כמה שזה יישמע קלישאה, כולנו אכן ילדיה של אימא אדמה, ואם לא נדאג לה, רעה תהיה אחריתנו פשוטו כמשמעו.

תאריך:  12/06/2008   |   עודכן:  12/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר חיים אשכנזי
גינקומסטיה זה מצב בו קיים חזה גברי מפותח    מקור השם הוא יוונית עתיקה ופירושו "דמוי חזה אישה"
אלעזר לוין
5 מתוך 7 מגרשים ביקנעם נמכרו לבעלי ההצעות הנמוכות    מדיניות המינהל - לעודד תחרות בין יזמים
ד"ר יובל ברנדשטטר
הפחד מביבי הוא המניע העיקרי של כל המערכת הפוליטית-אקדמית-משפטית, מפרופסור יחזקאל שעיוות את מסקנות ועדת וינוגרד, ועד לסיעת אמיר פרץ במפלגת האבודה. הכל כשר במסע למנוע מן העם לבחור בבנימין נתניהו לראשות הממשלה
אריה דרוקמן
האם זה הגיוני לאפשר לחברות שלא התנסו בניהול מאגר כספים כה גדול לנווט את ההשקעות של 500 מיליארד שקלים? אולי היה צורך לדרוש דרישות יסוד מהחברות ומהמנהלים שלהן ולבדוק בזמן אמיתי את אופן ההשקעות שלהן
דודו גוזלן
סלימאן, קח את הרגליים וסע לטייל קצת בשדרות, אשקלון והסביבה, סע קצת לטייל ותראה מה קורה לא רחוק ממקום מגוריך, רהט. צה"ל לא תוקף גני ילדים, בתי ספר ובתים מאוכלסים. צה"ל לא שולח מחבלים שפלים עם חגורות נפץ על-מנת לפגוע באזרחים תמימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il