X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל יום ביומו, תוך סיכון פגיעה בנפש - מועברים עשרות סמיטריילרים עמוסי כל טוב הארץ, דרך מעברי הגבול בעזה אל ארץ החמאס
▪  ▪  ▪

כל יום ביומו, תוך סיכון פגיעה בנפש - מועברים עשרות סמיטריילרים עמוסי כל טוב הארץ, דרך מעברי הגבול בעזה אל ארץ החמאס, הפשע והרשע, וזאת במקביל לסיכוי-לזיכוי הטרוריסטים שם לרגיעה, ותוך כדי ניהול של משא-ומתן תחת אש.
למעשה, היה אפשר לסיים כבר כאן את המאמר, כי מציאות האיוולת עולה על כל דמיון פרוע, אבל אם מישהו לא רק תומך במסע המוזר והחלמאי הזה - אלא גם מבצע אותו לא בטעות, אלא יום יום - אז כנראה, בניגוד להבנתי, צריך להוסיף דברי הסבר.
כסף
האם יש התחשבנות כלכלית למהלך זה - ואם כן מדוע היא איננה גלויה לציבור? מישהו מתעשר שלא כדין בדרך, דבר העלול לקרות בכל מהלך חשאי, לא מבוקר, לא רשום?
ואם המהלך הטיפשי הזה כן רשום ומבוקר, ואף מנוהל כהלכה - האם סבורה התקשורת כי לא מעניין את הציבור לדעת כמה כסף מפסידה מדינת ישראל ביום בגין הטיפול בשיירת הסמיטריילרים, לרבות הוצאות ישירות, והוצאות עקיפות של אבטחה, ביטוחים, משרדאות, ייעוץ, ניהול, רכב ודלק?
אז לידיעת הממשלה והתקשורת כאחד - אני מייצג פלח לא מבוטל מהציבור, שהפרטים האלו מעניינים אותו. לא מתוך סקרנות, כמו כדי לבוא חשבון עם ההפקרות הזו לאלתר, כולל יישור קו כלכלי [החזרים].
ביטחון
האין במעשה זה יש משום תמיכה ישירה בטרור? האין במעשה זה יצירת תשתית טרור נוחה לפגיעה בישראל? הטענה כי סמיטריילרים מיועדים רק לאזרחים שוחרי שלום ומתונים - נדחית, לאור הנימוקים כדלקמן:
א) אין למדינת ישראל שום אפשרות פיקוח על ניתוב הסחורות.
ב) אין כלל חלוקה כזו בין מתונים לקיצוניים, הרי הקיצוניים היורים - מתוך בתי המתונים הם יורים, ובחסותם של המתונים. [סקרי דעת הקהל שם מסבירים ומבהירים עד כמה מדובר במתונים, כמו גם ספרי הלימוד שלהם לאורם מתחנכים אלה בצד אלה הדורות הבאים של אותם קיצוניים ואותם מתונים].
מורל
במעשה הסמיטריילרים היומיים יש משום פגיעה במורל הלוחמים נגד אותם מוטבים והעלאת המורל של כנופיות הטרור.
אידאולוגיה
במעשה האיוולת ניתנת לגיטימציה ותמיכה רעיונית לפעולות הטרור הסבורות כי הן באותה עמדה של תומכיהם המהווים מעין גיס חמישי בישראל לטובתם, ואולי יותר מגיס חמישי, כי הסמיטריילרים לא מוברחים אלא עוברים בשיירות מוסדרות, רשמיות, ממשלתיות...
לאמור, נוצרת הצדקה אידאולוגית לטרור - גם ללא הבנת המניעים לה.
סעד
מה יגידו לאור השקעות עתק אלו - המתנחלים הזקוקים לסיוע ממשלתי, המפונים מחבל קטיף, תושבי עיירות הפיתוח, אוכלוסיות חלשות אחרות בישראל?
מוסר
מהי ההצדקה המוסרית לתמיכה כזו בטרוריסטים?
ועדיין לא נאמר דבר על כך שכנופיות הטרור נתמכות על-ידי מדינות ערב עתירות הנפט, וטרם דובר על הפן הצבאי - כי הרי גם נשק מהתוצרת המשובחת של ישראל, יצואנית מס' 3 בעולם בכל הנוגע לאמצעי לחימה - מועבר למתונים ומהם לקיצוניים, וכן לא עלו כלל לדיון היבטים אחרים שיש לתופעת-טבע זו של תמיכת הקרבן באלימות המופעלת נגדו וההשלכות החמורות של תמיכה משפילה זו על הקורבן ועל המקרבן.
אי אפשר שלא לציין כי מדיניות חלם זו נתמכת על-ידי השמאל הישראלי כמו גם על-ידי הימין הישראלי, אשר במקרה הטוב לא מבטל את התמלוגים הללו [גמול לפעולות טרור] אלא רק מקפיא אותם כדי לתתם אחר כך, בבחינת "יתנו [ממש כלום] - יקבלו [הון עתק]”.
לקראת הבחירות, מצופה כי מנהיגי הימין - נתניהו, איתם, אלדד, פייגלין - יבהירו את עמדתם ללא עמימות בעניין זה, מי לבטל את מצעד האיוולת ולגבות גם את ההפרשים - את כל מה שניתן במצטבר עד כה, מי רק לבטל, ומי בעד לתת הלאה בתנאי של הפוגה או אף ללא תנאי כפי שננקט בהווה.

תאריך:  16/06/2008   |   עודכן:  16/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל טוב הארץ לארץ אויב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כדברי הרומאים: מי מרויח ??
מרק טווין  |  16/06/08 11:07
2
ניהול המדינה ע"י כת חכמי חלם
יהודי לא רגוע  |  16/06/08 17:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
במאמר קודם מטעם משרדנו דנו בקצרה בתופעה הנקראת "רילוקיישן" – העתקת מקום המגורים למדינה זרה, ועמדנו בקצרה על החשיבות בהיוועצות עם יועץ מס הבקיא בתחום, בטרם ביצוע מהלך זה. במאמר זה נלך צעד אחד קדימה ונדון במצב בו כבר בוצע הרילוקיישן, וכעת החליט אחד מבני הזוג לחזור חזרה ארצה
עו"ד משה גולדבלט
אמנם לא האמנתי לרגע שחברי הכנסת יפגעו בהכנסות הבנקים, המפלגות חייבות כספים רבים לבנקים וגם הפוליטיקאים תלויים בחסדיהם ובעל המאה הוא באמת בעל הדעה, אבל מאידך גם לא חשבתי שמדובר במהלך שכל תכליתו לפגוע עוד יותר בשכבות החלשות
אהרון רול
ככל שמצבה המדיני, הגאופוליטי של ישראל מחמיר, ככל שמפלס הדחייה הבינלאומית, הנובעת בחלקה המכריע מרגשות אנטישמיים צרופים, עולה מעלה מעלה עד כי ישראל ואירן נתפסות במידה שווה כמהוות איום לשלום העולמי, כן גוברת הדחייה בין המגזרים הדתי והחילוני
ד"ר רון בריימן
אולמרט יכול עדיין לעשות מעשה חיובי בטרם ישחרר אותנו משלטונו: לפטר את ממלאת מקומו ושרת החוץ ציפי לבני ולגרום לבחירות לאלתר, אשר יסלקו מן הזירה הפוליטית את חבורת האופורטוניסטים של קדימה: אולמרט, לבני, רמון-קלון, הירשזון וחבר מרעיהם
ד"ר צ'לו רוזנברג
הבולמוס סביב הרגיעה בעזה המתנהל בתקשורת, לעיני כל העולם, רק מעלה את המחיר של שחרור גלעד שליט. אפילו הבורים ביותר בקרב בני האדם מסוגלים להבין את העובדה הזו, אך מנהיגינו לא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il