X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש מבחן אחד והוא קר והוא פשוט והוא אכזרי. מבחן התוצאה. ישראל נכשלת במבחן הזה. איך דרך אחרת, חלופית, לומר זאת - ישראל עוקדת את גלעד שליט על מזבח עקרונות, אשר אף לא אחד מהם שקול לאיום המתמשך, הוודאי, הבלתי נסבל, על חייו
▪  ▪  ▪
שליט. החזירו אותו

שחררו את הילד, את הנער. שחררו את החיל. שחררו את השבוי, הנמק בשביו. שחררו את גלעד שליט, עכשיו, לאלתר, פן לא יהיה, חלילה, את מי לשחרר, אם - חלילה - נאחר.
הקריאה המפצירה הזו, הזועקת, המשוועת, מופנית כלפי ממשלת ישראל. שחררו אותו עכשיו, בכל מחיר. כי אין מחיר לחייו. כל הקלפים בידינו. כולם. כ-ו-ל-ה-ם. אין לנו מה לעשות בהם. הם טורדים את מנוחתנו. הם מעיקים עלינו. הם מכלים את משאבינו. תנו להם אותם, את המרופטים שבינהם, את הבלים מזוקן, את הקרועים, וגם - אכן - את הטובים שבהם, במידה ובשיעור שבהם הם נדרשים. מותר להתמקח. צריך להתמקח. אבל לא עד בוש. עד נקודה שבה, מנה ואילך ההתמקחות הופכת את המיקוח לשיח עקר, חסר סיכוי, חסר תוחלת, חסר תועלת. אנחנו מצויים בשלב הזה, שבו חבל על הזמן, חבל על הדיבורים. הכל ידוע. ישראל יודעת מה עליה לשלם כדי להחזיר את גלעד שליט הביתה. היא עושה זאת. יש, מן הסתם, הסברים לאי-החזרתו הביתה. כל הסבר, הגיוני ומנומק ככל שיישמע הוא בבחינת תירוץ כל עוד גלעד אינו בבית.
יש לגלעד משפחה שקטה ומאופקת, שאינה יודעת לצעוק, אינה יודעת להפוך שולחנות ועולמות. משפחה שמתייסרת בשתיקתה הזועקת. פגישותיה עם אנשים מעידות על אצילות נפש. נימוסיה מופלגים. אין ריר וקצף על שפתיה, גם בשעה שהיא משוועת, כמעט נואשת. מותר לנו להניח ולשער מה הייתה עושה ישראל אילו החיל השבוי היה, נגיד, בנה של אחת המשפחות המיוחסות, העשירות כקורח, מהמשפחות שמתקיים בהם הקשר הון-שלטון. או, אולי, עיתון. משפחה מקושרת, מתוקשרת, שלא הייתה מניחה לממשלת ישראל לשקוט אף לרגע. היא בוודאי לא הייתה מאפשרת "למרוח" אותה במשפטים חלולים ונבובים - כמעטי מעליבים - נוסח "ישראל עושה הכול. היא הופכת כל אבן" וכיוצאים באלה הצהרות ריקות, עקרות, שאינן אומרות דבר.
יש מבחן אחד והוא קר והוא פשוט והוא אכזרי. מבחן התוצאה. ישראל נכשלת במבחן הזה. איך דרך אחרת, חלופית, לומר זאת - ישראל עוקדת את גלעד שליט על מזבח עקרונות, אשר אף לא אחד מהם שקול לאיום המתמשך, הוודאי, הבלתי נסבל, על חייו.
אין מחיר לחיי אדם. ממשלה דמוקרטית, נבחרת, של מדינה, אשר למען הגנתה מגויסים צעירים לצבא, מחויבת לעשות הכול כדי להשיב מי מהם שנופל, חלילה, בשבי אויביה. אין כאן שאלה של מחיר, בוודאי לא כאשר ידוע כי לא העדר "קלפי מיקוח" - במירכאות ובלעדיהן - מונע את ישראל לשחרר אותו אלא סירובה לתת אותם.
"לא בכל מחיר" היא אמרה מופרכת. היא פרה קדושה שהגיע זמן לשחוט אותה. תדע כל אם עבריה ויידע גם כל אב וכל בית אב, כי אם, חלילה, מי מבניו ייפול בשבי, ישראל תפדה אותו בכל תנאי, בכל מחיר, מבלי להתפלפל בסוגיית דעתם של חכמי ישראל לדורותיהם על המחיר של פדיון שבויים, כפי שהם כתובים, מפולפלים, בכתבי קודש.
חייו של גלעד תלויים מנגד. דמו בראשינו. כל יום שעובר והוא עודנו שבוי מחמיר את האיום על חייו ומעצים את סיכונם. צריך להודות ביושר, גם אם בצער ובכאב: ישראל, אשר בוודאי רוצה לשחרר את גלעד שליט, אנוסה לשחררו במחיר "בלתי נסבל" לדעת רבים, אבל, כאמור, כאשר חייו תלויים מנגד - מתבטלת שאלת המחיר שיש לשלמו כדי להצילם.
תנו להם מאות מחבלים, לרבות אלה שידיהם מגואלות בדם. שחררו אותם ועם שחרורם - את גלעד. אין דרך אחרת. אין אפשרות אחרת. אין קלפים אחרים. זה המשחק. הוא לא הוגן, הוא מלוכלך, אבל אלה הם חוקיו. הם לא הוגנים, הם לא צודקים, הם בוודאי לא שוויוניים, אבל אין כיום חוקים אחרים. החזירו את גלעד עכשיו!

תאריך:  18/06/2008   |   עודכן:  19/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שחררו לאלתר את גלעד שליט
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אלוהים, קורע לב כמה עצוב ונכון
רותי דנינו  |  18/06/08 11:12
2
חס וחלילה
מומחה למומחים  |  18/06/08 19:36
3
מן הראוי יהיה שאחד מאותם שׂרים
ע. סובול  |  19/06/08 10:11
4
אין שליט אין שלום
אין שליט אין שלום  |  24/06/08 05:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
למועד קיומו של אירוע מס לפי חוק מיסוי מקרקעין חשיבות רבה, בהשפיעו על חבות המס, חובות הדיווח - ובהיעדרן גם הסנקציות שעשויות להיות מוטלות. במסגרת פ"ד חדש נקבע שמועד תשלום מקדמה אינו מעיד בהכרח על קיומו של אירוע מס
אסתר שניאורסון גרי
כבר שנים שהסוגדים לעגל משקיעים אותנו באשליות דמים ובבוץ טובעני ועמוק. הם שלא רצו "לשלוט יותר בעזה" גורמים לכך שעוד מעט ונאבד שליטה באשקלון ובנותיה
עו"ד חיים קליר
לא נמצאה בבית המשפט העליון מנהיגות שיפוטית אשר תבוא ותשים קץ לתופעה, בה עשרות אלפי מבוטחים תמימים, איבדו במהלך השנים את זכויותיהם, מתוך לחץ כלכלי או מתוך אמונה תמימה כי מכשיר הפוליגרף הוא אכן מכונת אמת
ראובן לייב
סוף סוף הם חוזרים, ובגדול, כבר בשנת הלימודים הקרובה, לבתי-הספר ולרחובות של אחר-הצהריים. המטרה: להמריץ את התלמידים לפעילות גופנית ולהתחברות חברתית מחוץ לכותלי הבית. אז מי אומר שההיסטוריה לא חוזרת?
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
יחיד תושב קוריאה חייב במס בקוריאה על כל הכנסה שהופקה ו/או שנצמחה לו, ללא קשר למקום הפקתה. יחיד שאינו תושב קוריאה חייב במס אך ורק בגין הכנסותיו שהופקו בקוריאה. ככלל, יחיד אשר התגורר או נוכח בקוריאה לפחות שנה אחת, נחשב כתושב קוריאני לצורכי מס
רשימות נוספות
ישראל הסכימה - תהדיאה בלי שליט  /  יואב יצחק
"בריאותי רעה - אל תנטשו אותי"  /  עידן יוסף
הצלב האדום במאמץ להתקשר עם החטופים  /  מאיה שני
גלעד שליט הופקר לגורלו  /  דר יובל ברנדשטטר
שליט אינו קלף מיקוח  /  עו"ד יוסי דר
הדיבידנד  /  דני רשף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il