"אין פתרונות מהירים למצב מערכת החינוך. לא 'תיכונים וירטואליים', לא הסבת פליטי היי-טק להוראה, לא שינויים חדשות לבקרים של תוכניות ההוראה, לא התקנת שעוני נוכחות למורים', לא רעיונות אחרים, שצצים מידי תקופה", אומרת גלית טולדנו-האריס, מנכ"לית עמותת YRF
(= הזדמנות שווה לכל תלמיד בפריפריה), לקראת הכנס השנתי של העמותה בשבוע הבא ברמלה.
לדבריה: "הבעיה של מערכת החינוך מקורה בתפיסה שגויה של שרי החינוך לדורותיהם. אי ההבנה כי מעמד המורים, התפתחותם המקצועית והאמונה כי מאחוריהם מערכת תומכת ומפרגנת – היא הבסיס להצלחה של התלמידים. בעזרת המורים המלמדים כיום בבתי הספר ניתן לחולל שינוי משמעותי בכל מקצועות הלימוד, לו רק נאמין בהם ונסייע להם בכלים מתאימים".
בשבוע הבא (יום ג' 3.7), ייערך בעיר רמלה הכנס השנתי של עמותת YRF, תחת הכותרת: "דרך המורה – חינוך ומנהיגות". בין מוזמני הכנס:
יאיר לפיד – שיציג את משנתו על חינוך ומנהיגות, התעשיין דב לאוטמן, אשר יקבל אות מפעל חיים על תרומתו לחינוך בישראל, ראש העיר רמלה,
יואל לביא, אחת הערים שבהן פעילה העמותה בתוכניות שונות בבתי הספר ומאות מורים ומנהלים (שחלקם יחשפו סיפורי הצלחה יוצאי דופן, שמקורם בהשקעה נכונה של מנחי yrf בסגל ההוראה הקיים).
עמותת YRF הוקמה במטרה לאפשר מוביליות חברתית על-ידי צמצום פערים לימודיים בפריפריה. מאז הקמתה למדו והושפעו מפעילותה בישראל כ-100,000 תלמידים. 80% מבוגרי תוכניותYRF זכאים לתעודת בגרות, לעומת 45% בנתון הארצי. 60% מהבוגרים ממשיכים ללימודים אקדמיים, לעומת 17% בנתון הארצי. העמותה פועלת באמצעות: 1. פיתוח מקצועי למורים לטיפוח כישורי הוראה. 2. תוכניות לחינוך משלים מתואם. 3. הפעלת מרכזי לימוד באנגלית ובמתמטיקה.