X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם הבעיה העיקרית במערכת השלטונית היא הקשר הון שלטון, הרי שגאידמק מביא זאת לשיא חדש, הון שרוצה שלטון, עכשיו בדילוג על שלבי ביניים. אם זה יתממש לא נשמע על מעטפות כסף שמועברות מבעלי הון לאישים בשלטון - זה יהיה מוטבע בחוקים ובהתנהלות המערכות השלטוניות
▪  ▪  ▪
גאידמק. שלטון יחיד? [צילום: יותם פרום]

שלב ראשון - תקיפת הלגיטימיות של היריב, כך נחסך הצורך להתווכח עם דעות
"כל המפלגות המסורתיות מורכבות מפוליטיקאים מקצועיים, שזה מכבר אבדה מסירותם לשרת את האומה, ועם הזמן, פנו לעמול לתועלת האישית שלהם, בעודם שוחרים אחר הזדמנויות לשתדלנות, התעשרות או השגת מעמד חברתי המעניק שליטה. הם רואים באזרחי המדינה קהל בוחרים, שניתן להשפיע עליו דרך טכניקות פוליטיות שונות, ולהשיג את תמיכתם בקלפי כל ארבע שנים" - דברי גאידמק בכינוס מפלגת "צדק חברתי".
טכניקה דמגוגית [1] ישנה של תקיפת הלגיטימיות של היריב, כך נחסך הצורך להתווכח עם דעות.
שלב שני - רפורמות
ננתץ את המערכת לרסיסים וכך יוקל לעצב אותה מחדש, תפורה לטעמו. אין פלא שגאידמק תומך ברפורמות פרידמן, שהרי הן באות לפרק את המערכת הקיימת. גאידמק יתמוך בכל "רפורמה" לפרוק איזושהי ממערכות השלטון. כך יוקל לו להשפיע ולהשתלט.
"בעיר כבושה חייב הנסיך החדש להרוס את כל הסדרים ולהקים תחתם סדרים חדשים", אמר ניקולו מקיאוולי, ונראה כי זה המוטו של גאידמק.
במערכות שלטון אסור לבצע רפורמה אלא אבולוציה, באיטיות ובזהירות. מדינת ישראל עשתה פעם רפורמה בשיטת הבחירות, ממנה נחלצנו בשן ועין, כמעט בנס. "רפורמה" במערכת החינוך השאירה אותנו עם דור שלם הסובל מלקות בהבנת הנקרא ודובר עברית עילגת. הסכנה ברפורמה שעד שאתה מגלה את הנזק שבה לפעמים זה בלתי הפיך. מה קרה לאמרה: if it isn't broken, don't fix?
שלב שלישי - "רפורמה" בדמוקרטיה
כאשר ההון והשלטון חד המה הדמוקרטיה מתה. כאשר המועמד בבחירות הוא גם משלם המשכורת, האם קיים באמת חופש בחירה? היינו במצב זה בשנותיה הראשונות של המדינה כאשר המשולש מדינה-מפלגה-הסתדרות שלט במרבית הכלכלה בארץ וללא הפתעה היה למפלגה רוב מוחלט.
לקח שנים רבות והמדינה בהדרגה ניקתה את עצמה מאותו קשר טוטליטארי ורמת הדמוקרטיה השתפרה, עד לשנים האחרונות שבהן ההון מנסה להכתיב מהלכי שלטון וקשר זה החל לדרדר את הדמוקרטיה.
ואם עד היום נעשה קשר זה בהיחבא, למעט "תקלות" שמצאו דרכן לבית המשפט, הרי שבא גאידמק ומעלה את הבעיה בדרגה: בעל ההון רוצה להיות בעצמו גם השלטון. אם זה יתממש לא נשמע על מעטפות כסף שמועברות מבעלי הון לאישים בשלטון - זה יהיה מוטבע בחוקים ובהתנהלות המערכות השלטוניות.
לא אתפלא לגלות כי גאידמק תומך בבחירות ישירות לראשות הממשלה, שהרי בשיטה זו כוחו של ראש הממשלה גדל עד כדי כמעט דיקטטורה. "באשר למועמדותו לראשות הממשלה אמר גאידמק, כי הוא לא מוצא לנכון להיאבק אחר עמדות בממשלה" - זה ישתנה מהר מאד לאחר שינוי שיטת הבחירה לראשות הממשלה לשיטה ישירה. למה להידרש לתהליכי קבלת החלטות בדיון והצבעת רוב אם אפשר להגיע לשלטון יחיד?
"עוד על-פי גאידמק, המפלגה לא תומכת באף קבוצה ובכוונתה "לחזק ולכבד את המסורת והמורשת היהודית, אשר בלעדיהן לא ייתכן כל עבר, הווה או עתיד לאומה היהודית". (כתבה ב-Nfc 29/6/08 - גאידמק: "המפלגות המסורתיות מנסות להתעשר"). שימו לב כי אין כל הצהרה למחויבות לדמוקרטיה, ויש פתח לקשר עם אותן מפלגות דתיות אשר אינן דמוקרטיות ואינן תומכות בדמוקרטיה.

[1] מויקיפדיה: דמגוגיה היא שיטה לשכנוע והשגת כוח פוליטי המתבססת על פנייה לדעות קדומות, פחדים, אמונות תפלות וציפיות הציבור הרחב - לרוב באמצעות שימוש ברטוריקה ותעמולה מתלהמות ורגשניות, ולעתים קרובות תוך שימוש במוטיבים לאומיים או פופוליסטיים.
תאריך:  29/06/2008   |   עודכן:  30/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גאידמק = קשר גורדי הון-שלטון
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מה הקשר?
מומחה למומחים  |  30/06/08 09:09
2
"פעם רפורמה בשיטת הבחירות,
דני דין  |  30/06/08 10:57
 
- חסרו איזונים ובלמים
איתן גנור  |  30/06/08 13:07
3
גנור גם אתה הון שלטון
מי משלם לך  |  30/06/08 21:41
 
- לא ראוי להתיחסות ל"ת
איתן גנור  |  30/06/08 23:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
תמיד ישראל תשחרר רוצחים שידיהם מגואלות בדם כדי שיוכלו לחדש את מסע הרצח בהזדמנות הראשונה. הנה מספר הצעות שתפקידן לגרום לאויב לשלם את מחיר החטיפה והרצח
עו"ד יוסי דר
ח"כ סער העלה הצעת חוק הקובעת כי מועמד לכהונת משפט בביהמ"ש העליון יהיה זקוק לתמיכה של לפחות 7 מבין 9 חברי הוועדה למינוי שופטים. משום מה, ביניש, נשיאת ביהמ"ש העליון בחרה שלא להביע דעתה על הצעת חוק זו
ראובן לייב
לתיירות מהארצות שמעבר לים יש בשנה האחרונה עדנה: מלבד הצליינים באים אלינו גם תיירי הנופש ו...חולים המתאשפזים בבתי החולים הישראלים, כמו גם אלה הנזקקים לטיפולי מרפא מחוצה להם
עו"ד חיים קליר
השופטת רונית רוזנפלד, נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, דנה בטענת קופת החולים כי למרות שאין אף רופא שיבצע ניתוח מסוים בארץ, עדיין יש לבצעו בבית חולים בארץ, אם יש כאן רופאים המוכנים להתנסות בביצוע הניתוח
דני רשף
ישראל חייבת ומייד להחזיר את המו"מ עם הפלשתינים לנתיב שתחילתו בנאומו של אולמרט באנאפוליס ולהעלות אותו על פסים מהותיים שבה הזכות היהודית מוכרת כבר בתחילת המו"מ בדיוק כמו הזכות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il