X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האמנה, כשמה כן היא, מטרתה לגרום לכך שנישומים קפריסאיים ואנגליים לא ישלמו כפל מס על אותה הכנסה, הן בקפריסין והן באנגליה
▪  ▪  ▪

במסגרת הידוק היחסים הדיפלומטיים בין קפריסין לבין אנגליה, נחתמה בין שתי מדינות אלו אמנה למניעת כפל מס. האמנה, כשמה כן היא, מטרתה לגרום לכך שנישומים קפריסאיים ואנגליים לא ישלמו כפל מס על אותה הכנסה, הן בקפריסין והן באנגליה. הגלובליזציה וריבוי העסקות הבינלאומיות המתרחשות לאחרונה, יוצרים מצבי של כפל-מס רבים.
הכנסה מעסק - הכנסה מעסק של תושב המדינה המתקשרת תחויב במס רק באותה מדינה, למעט באם העסק מקיים עסקים במדינה האחרת באמצעות מוסד של קבע הממוקם במדינה האחרת, שאז ניתן למסות גם במדינה האחרת את ההכנסות ממוסד הקבע.
דיבידנדים - דיבידנדים המשולמים מחברה תושבת אנגליה לחברה תושבת קפריסין המחזיקה ב-10% מזכויות ההצבעה בחברה תושבת אנגליה, ניתנים למיסוי בקפריסין בלבד. לשון אחרת, הכנסות מדיבידנדים של חברה קפריסאית שהתקבלו מחברה אנגלית, המחזיקה ב-10% מזכויות ההצבעה בחברה תושבת אנגליה, אינן חייבות במס באנגליה.
ריבית - ריבית המשולמת על-ידי תושב המדינה המתקשרת לתושב המדינה המתקשרת האחרת ניתן למסות בשתי המדינות אלא ששיעור המס במדינה המתקשרת לא יעלה על 10%.
תמלוגים - תמלוגים המשולמים על-ידי תושב המדינה המתקשרת לתושב המדינה המתקשרת האחרת ניתן למסות רק במדינה המתקשרת האחרת.
הצטרפותה של אנגליה לאיחוד האירופי - בעקבות הצטרפות אנגליה לאיחוד האירופי, הדרקטיבה הארופית לעניין דיבידנדים בין חברות אם לחברות בת חלה בענייניה ומשכך, מדיבידנדים המשולמים על-ידי חברה תושבת אנגליה לחברת אם תושבת האיחוד האירופי לא מנוכה מס במקור באנגליה אם החברה האם מחזיקה לפחות ב-15% ממניות החברה האנגלית (10% החל משנת 2009) לתקופה מתמשכת של לפחות שנתיים המסתיימות במועד חלוקת הדיבידנד.
גם הדרקטיבה הארופית לעניין ריבית ותמלוגים חלה בענייניה ומשכך, מתשלומי ריבית ותמלוגים שמשלמת תושבת אנגליה לחברת אם תושבת האיחוד האירופי לא מנוכה מס במקור באנגליה אם החברה האם מחזיקה לפחות ב-25% ממניות החברה האנגלית תקופה מתמשכת של לפחות שנתיים המסתיימת במועד תשלום הריבית או התמלוגים.
אין זה סוד, כי ישראלים רבים עושים שימוש באמצעות חברת אחזקות קפריסאית המחזיקות בחברות אנגליות. שכן, ניצול ושימוש נכון בהוראות האמנה, יכולים להניב למשקיע הישראלי רווח מהשקעותיו באנגליה, תוך היחשפות מינימלית לחיוב במס.

לסיום נציין, כי אין לראות באמור לעיל כחוות דעת ו/או ייעוץ משפטי - ללא ליווי עורך דין או רואה חשבון הבקיא בדיני המס הישראלים והבינלאומיים, לא ניתן יהא לעשות שימוש נבון ומושכל בהוראות האמנה, כדבעי.
הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי.
תאריך:  01/07/2008   |   עודכן:  01/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושי פולטין
בחישוב הציון בבחינת הבגרות במתמטיקה 3 יח"ל נוהגים כיום בשיטה אותה אני מכנה 'זילות' המקצוע, כשהמטרה להעלות את ה"זכאות לבגרות" בכל מחיר. גילוי ה"שיטה" הביא אותי לחשיבה שאולי אפשר לקבל תעודת בגרות גם ללא מתמטיקה, ולחילופין - אם מתמטיקה אז לא בכל מחיר
אלון מרום
תפישת האחר של הפילוסוף הצרפתי התקבלה בהתלהבות בעולם המערבי ומעצבת מאז גם את חיינו בישראל, אך אנו עדיין הרחק מאחור
ניר ברעם
לא באמת גדלנו, לא מספיק החכמנו, ובעיקר לא למדנו הרבה    היום ברחוב נשמעות בדיוק אותן מילים שנשמעו ב-58': אותן חרדות, אותם סיפורים, אותן שנאות ומבט יהיר ומפוחד בד-בבד על האחר
אדריכל שמאי אסיף
בלי הנגב, ישראל היא אחת המדינות הצפופות בעולם. במצב הדברים הנוכחי הולך ומתפתח בציבור החשש שמי שלא יילחם על הקרקע - יפסיד אותה    פחד הוא המניע הגרוע ביותר. אנחנו צריכים לצאת מנקודת הנחה אחרת: אמונה שבכוח שלנו אנו יכולים לעשות את המעשה הנכון ולייצר כאן מקום לכולם
רו"ח שי באטון
הקמת עסק קטן היא אחת הדרכים הפופולריות ביותר להפוך ל"בוס של עצמך"    המשימה של הקמת עסק חדש היא מאתגרת ואינה קלה, אך התגמול עשוי להיות גבוה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il