X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנהיג מפלגת העבודה יצא בהצהרה חריפה נגד הצעתו של שר המשפטים לממשלה למנות ועדת בדיקה ממשלתית בפרשת רמון האם עמדתו זו של מנהיג העבודה היא על-רקע ענייני או שמא הוא מנסה לשאת חן בעיני חוקריו העתידיים ולהשפיע עליהם שלא לפשפש יתר על המידה בתלונות נגדו ולסגור אותן?
▪  ▪  ▪
מנסה להרחיק מעליו חשדות פליליים. ברק [צילום: פלאש 90]

מנהיג מפלגת העבודה התעורר. בצהרי יום שישי [4.7.08] יצא בהצהרה חריפה נגד הצעתו של שר המשפטים לממשלה למנות ועדת בדיקה ממשלתית לבחינת "התנהגותם של גורמי אכיפת החוק שבתחום סמכותו של שר המשפטים".
הרקע לפרשה זו – טענות על ליקויים קשים בהתנהלות גורמי משטרה ופרקליטות במהלך החקירה והמשפט של השר חיים רמון.
הצעת שר המשפטים למנות ועדה כזו אמורה לעלות לדיון בממשלה ביום א'. היועץ המשפטי לממשלה מתנגד בתוקף לכך והפיץ בין השרים חוות דעת חריפה נגד ההצעה ובה קבע, בין השאר, כי "מדובר בשימוש לרעה בסמכות". עוד קבע היועץ המשפטי כי "ההצעה סותרת סדרי ממשל תקינים, חותרת תחת הפרדת הרשויות ויש בה משום 'שבירת כלים' מצד שר המשפטים והעומדים מאחורי יוזמתו, במסגרת מה שנראה כ'מסע נקם' נגד מערכת אכיפת החוק".
מזוז מתייחס במכתבו גם להשלכות שתהיינה להקמת ועדה כזו: "אין להתעלם גם מהמשמעות המעשית של ההחלטה על הקמת ועדת החקירה ושל עצם קיומה, ללא קשר לתוצאותיה – הצבת איום "החרב המתהפכת" משך חודשים ארוכים, מעל ראשי גורמי החקירה והתביעה (היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה והפרקליטות), המצויים בעיצומם של מהלכי חקירה וההחלטה בעניינם של גורמי שלטון מרכזיים".
נאמרו כבר דברים הרבה גם על עמדתם של היועץ המשפטי וראשי הפרקליטות והמשטרה נגד הדרישות לחקור את הליקויים שהיו בהתנהלותם. [להרחבה יש להקליק על הקישורים], אבל כדאי לחזור לרגע לעמדתו של מנהיג מפלגת העבודה ונימוקיו נגד קבלת ההצעה של שר המשפטים. אומר ברק "הדבר נראה כמהלך שנועד להטיל מורא על גורמי החקירה, בעודם עוסקים בחקירות רגישות אחרות" [של ראש הממשלה]...מפלגת העבודה מתנגדת בתוקף למהלך".
אמירה זו מהווה לכאורה נימוק כבד משקל נגד קבלת ההצעה. גם היועץ המשפטי וראשי הפרקליטות משתמשים בו. (לא הכול מסכימים לקבל הנמקה זו שפירושה הענקת חסינות לגורמי החקירה מפני בדיקה חיצונית, כל זמן שישנו תיק תלוי ועומד נגד איש ציבור...).
אשר לעמדת מנהיג העבודה, צריך לבחון אותה לאור העובדה כי בימים אלה נבדקת במשטרה תלונה שהוגשה נגדו על-ידי אחד ממנהלי מטה הבחירות שלו בעבר הטוען לביצוע עבירות פליליות על-ידי מטה אהוד ברק בתקופת הבחירות (לפני כעשור).
כלל לא בטוח שימצאו ראיות לביסוס ההאשמות. אבל מישהו צריך להחליט על כך. תחילה צמרת אגף החקירות במשטרה ואח"כ צמרת פרקליטות המדינה.
נוכח הצהרתו האחרונה של ברק המגבה את היועץ המשפטי, פרקליט המדינה וצמרת המשטרה, ניתן לשאול האם עמדתו זו של מנהיג העבודה היא על-רקע ענייני או שמא הוא מנסה לשאת חן בעיני חוקריו העתידיים ולהשפיע עליהם שלא לפשפש יתר על המידה בתלונות נגדו ולסגור אותן. הרי אין זה נוח למי שרואה עצמו מועמד לראשות הממשלה להסתובב כשחשדות פליליים מרחפים מעליו. ואם אומנם ייסגר תיק התלונה, האם לא יוכלו לטעון כי הסיבה האמיתית לכך היא עמדתו האוהדת של ברק והתנגדותו לחקירת כשלי "גורמי אכיפת החוק" כפי שמבקש השר פרידמן לבצע..?
יוצא למרבה האירוניה כי אהוד ברק מאמץ את עמדת היועץ המשפטי ב"הפוכה". כלומר אם לפי מזוז השר פרידמן מבקש להטיל "אימה" בהצעתו על חוקרי ראש הממשל הרי ניתן לומר כי ברק בהתנגדותו להצעה מבקש לרכוש את לב חוקריו על-מנת שלא ייחסו לתלונות שהוגשו נגדו משמעות פלילית....
בקיצור – תהא ההחלטה אשר תהא - טוב היה עושה מנהיג העבודה אם היה נותן לאחד משריו שאינו מעורב בחקירות/חשדות להתבטא בנושא.

פורסם גם באתר המחבר
תאריך:  04/07/2008   |   עודכן:  05/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האינטרס של אהוד ברק
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
היועץ המשפטי לא מבין במשפטים
גאללוס דומסטיקוס  |  4/07/08 21:46
 
- זורבה תהיתי לאן נעלמת... ל"ת
אלכס אביב  |  5/07/08 11:57
2
BARAK POHED MEHITUT BA AMUTUT
Krief benjamin  |  4/07/08 23:41
3
שאלת תם
יהוידע  |  5/07/08 08:42
4
מזוז מהלך אימים על נבחרי העם
שיייקה  |  5/07/08 09:46
5
יועץ לנוכלים
שרביט  |  5/07/08 10:40
6
מה פתאום, גאלוס. אתה טועה.
אחד שמבין יותר  |  5/07/08 10:49
7
הסבר מוזר. לדעתך מזוז חלש !
קורא.  |  5/07/08 22:49
8
חשוב יותר מדוע רמון לא נענש
יש לרמון קלון  |  6/07/08 01:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מה הוא לא אוסף: מטבעות, שטיחים, תמונות, בובות, מאפרות, מקטרות ועתיקות למיניהן, אבל גם סבונים, קוביות-סוכר, גפרורים, כרטיסי-ביקור ו...תוויות של "נא לא להפריע"
חגי סרי לוי
באופן די מפתיע אפילו השרה רוחמה אברהם ישבה מכווצת בשקט וכשעלתה, אפילו החמיאה לכחלון על הרעיון, כאילו לא מדובר בהצעת אי אמון שמטרתה להפיל את הממשלה שבה היא חברה. היא אפילו טענה כי "לא הסכמתי להקריא את תשובת השר, זה נושא חשוב והוא זה שצריך להשיב עליו"
אלעזר לוין
מדוע יצאה טיסת אל-על באיחור של 30 דקות    הסיפור שמאחורי הקלעים והסוף הטוב
טובה ספרא
עוד ועוד סקנדלים ושחיתויות ממשיכים להיחשף השבוע ומגלים שוב שהממשלה אינה מתפקדת באמת    מיום שני למשך ארבעה ימים, יש אלימות ורוע ואלו ימים מתוחים ביותר למזרח התיכון
צבי גיל
העיתונות תמיד השתמשה במקורות עלומים אך במשורה, כאשר המקור המהימן ביקש לאפשר לשר או למנהיג שלא לייחס לו את העמדה, מטעמים טקטיים, דיפלומטיים ואחרים    באחרונה חלה אינפלציה בתחום הזה ומקורות עלומים בשם "גורמים","הסביבה","חוגים" או "מקורות", לבשו מימד אינפלציוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il