X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שעמד במשך 20 שנה בראש המערכת המשפטית הישראלית אינו מוגדר כיהודי על-פי ההלכה, לא מאמין באלוהים ושואף למדינת "כל אזרחיה" שופטים שלא ראו עין בעין עם דעותיו הפוליטיות - לא זכו להיבחר לכס המשפט בעליון המאבק הניטש בין אהרן ברק לבין שר המשפטים דניאל פרידמן אינו מאבק משפטי ולא אישי, אלא מתגלה כעת ביתר שאת כמאבק על עתיד מדינת ישראל כמדינת העם היהודי
▪  ▪  ▪
מאבק על עתיד צביון המדינה. ברק מול פרידמן [צילום: פלאש 90]

ביום 11.4.08 רואיין אהרן ברק על-ידי עיתון 'הארץ', וכאן אמר דברים שעד כה לא יצאו מפיו (אלא הוסקו, או נלחשו בחדרי חדרים).
אני נדהמתי מתשובות המרואיין, שכן לראשונה נחשפו חשדותיי כלפיו, וסוף סוף יצא המרצע מן השק.
עפ"י הודעת ברק, במשך 20 שנה בראש מערכת בתי-המשפט כיהן אדם שאינו רואה עצמו כיהודי (עפ"י ההלכה), תומך ב"מדינת כל אזרחיה", בכינון מדינת פלשתין בצד מזרח של הקו הירוק, ומתן שוויון מלא לערביי ישראל.
לאור כך, מה הפלא כי פסיקותיו היו פועל יוצא של דעותיו? אך כן פלא, כיצד ברק שלל את מועמדותה של רות גביזון לכהונת שופט ביהמ"ש העליון כי יש לה "אג'נדה", וגם של מועמדים אחרים (ולא רק לעליון) כאשר מצא כי דעותיהם הפוליטיות אינן תואמות את שלו! (השופטת לשעבר אסנת אלון-לאופר אמרה בראיון מחודש מרץ 2007, שהתפרסם בביטאון ועד מחוז ת"א "הפרקליטים", כי כל מי שהיה מועמד לבית המשפט מחוזי, נדרש להתראיין אצל ברק).
תחילה אצטט מדבריי אהרן ברק באותו ראיון, ואח"כ ננתח אותם באיזמל חד:
א. כל עניני הגדה ועזה שפיטים. העניינים הצבאיים בשטחים שפיטים. האם לסגור את החשמל בעזה - שפיט. למה? כי יש משפט בינלאומי, אם סגירת השלטר בעזה לא תהא שפיטה אצלנו, היא תהיה שפיטה בהאג.
אם לקחת אדמה מפלשתינים - העניין שפיט, אם לא הגנת על פלשתינים - העניין שפיט. ביהמ"ש לא קובע איך לנהל קרב, אך כאשר נפגעים אזרחים, הוא קובע אם השימוש בנשק נעשה לפי כללי המשפט הבינלאומי ... רק בית המשפט קובע מה שפיט ומה אינו שפיט.
ב. ב-1992 הכנסת חוקקה שני חוקי יסוד (כבוד האדם וחירותו וחופש העיסוק), שהפכו את ישראל לדמוקרטיה חוקתית. בשנת 1995, בפס"ד מזרחי, מימשנו שינוי זה. הצירוף של החלטת הכנסת ושל ביהמ"ש, יצר מהפכה חוקתית. הוא יצר מצב שבו יש דברים שהפרלמנט לא יכול לעשות.
ג. דמוקרטיה ראויה היא שלטון הרוב ושלטון החוק! דמוקרטיה ראויה היא לא רק שלטון הרוב, אלא שלטון של ערכים.
ד. המראיין: טוענים נגדך שהפכת את העליון לשלטון פילוסופיים אליטיסטי? תשובת ברק: "... כל אשר עשינו - עשינו על סמך החלטות כנסת וחוקים שחוקקה. בכל רגע נתון הכנסת יכולה להפוך את החלטותינו...".
ה. ...ישראל צריכה להיות מדינתו של העם היהודי, אבל גם להיות מדינת כל אזרחיה. אין סתירה בין השניים. אני מאמין שאפשר להגיע להסדר עם הפלשתינים בכל הסוגיות, כבר ב-1978 הצעתי לפתור את הסכסוך (ביצירת) קונפדרציה. ישראל יהודית עם מיעוט ערבי, פלשתינים וירדן (כל אחת מהשלוש מדינה עצמאית, אבל שלושתן יחד גם מדינה).
ו. אני אדם חילוני, השואה אינה מתיישבת עם קיומו של אלוהים. אני תומך בתמיכת המדינה בדת, כל עוד היא על בסיס של שוויון. לא מפריע לי כי למרחב הציבורי יהיה צביון דתי מסוים, אבל בתמורה תהיה הכרה של הדתיים בציפור הנפש שלי: שוויון, חירות הפרט.
קודם שננתח דברי אהרן ברק, נשאל אותו ואתכם כדלקמן:
א. על סמך מה בג"צ בראשות ברק, החליט כי הכל שפיט? אימתי בית המשפט קובע לעצמו את תחום שיפוטו?
ב. באיזו מדינה בעולם (לרבות ה"נאורות"), ביהמ"ש העליון העז להתערב בעניינים צבאיים? מדוע ביהמ"ש העליון בארה"ב (שכל-כך נערץ ע"י ברק), אינו מעז לפסוק דבר נגד המלחמה בעירק וכנגד החזקת אסירים ללא משפט בגואנטאנמו?
ג. באיזו מדינה נאורה, ביהמ"ש העליון אסר על צבאה להשתמש בסוג נשק מסוים? האם אנגליה (מלכת המשפט הנאור), אסרה על צבאה בעירק משימוש שכזה?
ד. היכן בדיוק הוחלט ע"י הכנסת כי הפכנו ל"דמוקרטיה חוקתית"? האם ברק שכח כי הכנסת לא קבעה כי חוקי יסוד גוברים על חוק "רגיל"?
ה. ע"ס מה ברק החליט (בהלכת מזרחי) בשנת 1995, כי מותר לבית המשפט (ולא רק בג"צ) לבטל חוק?
ו. מי הסמיך את ברק להחליט כי דמוקרטיה היא לא רק שלטון הרוב, אלא שלטון ערכים?
להלן המסקנות - שלא ניתן לחלוק עליהן - מדברי ברק:
א. ברק וחבריו בביהמ"ש העליון, הם שמחליטים עבור עם ישראל: איך להלחם באויב, מה לירות ומתי, מה ייחשב כשטח כבוש, ומתי יש לסגת וכד'!
ב. אליבא דברק, מותר לכנסת לשנות תוצאות פסיקה של בג"צ; אולם, כאשר דניאל פרידמן מבקש לעשות זאת, ברק זועק "גוועלד" (הקוזאק שנגזל), ומכנה את פרידמן כשר לא מתאים ואויב הדמוקרטיה!!
ג. ומהם הערכים של ברק - שאותם הוא היה אמור לממש ולהגן כאשר היה שופט: "מדינת כל אזרחיה", הפרדה בין דת למדינה, שיוויון מלא לערביי ישראל, "ניהול מלחמה" בפיקוח בג"צ וכד'.
אף כנסת לא החליטה על "ערכים אלו", אך זה לא מפריע לברק לפעול למימושם! (משמע, כל פסיקותיו של ברק, בעניינים הנ"ל, היו בניגוד לחוק ולכן אינן מחייבות).
ד. אהרן ברק אינו מאמין בקיומו של אלוהים (זו זכותו), אך הדבר בעוכרי העם היהודי; שכן - אליבא דברק - תנאי לצביון דתי מסוים במדינה, הנו שוויון וחירות הפרט.
ובמילים פשוטות; מי שרוצה בית כנסת ואיסור תחבורה ציבורית בשבת, חייב להסכים למצעדי הומואים ולסביות בכל עיר; ומי שדורש מדינה יהודית חייב להסכים עם חלוקת אדמות המדינה לערבים, שימוש בשפה הערבית, וגם זכות לערבים הגרים מחוץ לישראל להביא ארצה נשים ובעלים שאינם יהודים!
ה. איך יתכן כי במדינת העם היהודי עומד בראש הרשות השופטת, במשך 20 שנה, אדם שאינו מגדיר עצמו כיהודי, ומאידך הוא פוסק בענייני דת, לאום, והחיבור בין שני אלו כלפי פנים וחוץ?!
ו. ברק יצר "מהפיכה חוקתית", ללא בסיס חוקי, המנוגדת גם לכללי הצדק הטבעי! קרי, הכיצד שופטים שלא נבחרו ע"י העם יהיו זכאים להחליט עבור העם, אם חוק מסוים כשר או בטל? הכיצד שופטים שאינם מוגדרים כיהודים עפ"י ההלכה, זכאים לפסוק בענייני דת ומדינה, ובפרט כאשר היהדות אינה דת ככל הדתות, אלא אורח חיים הכולל מצוות הנוגעות גם לקשר שבין האדם לקרקע הקרויה ארץ-ישראל, והתייחסות מיוחדת לאויבי ישראל (אלו מהווים מוקש שיש להשמידו בטרם יפעל, וכך פועלת כל מדינה "שפויה")?
כל אדם הגיוני, מבין כי דניאל פרידמן אינו נלחם עבור אהוד אולמרט ולא עבור כסא פוליטי לעצמו, אלא אך ורק לעניין עתיד קיומו של העם היהודי, באופן שהובן ע"י כל אלו שלחמו למען הקמת מדינה לעם היהודי בא"י.

תאריך:  08/07/2008   |   עודכן:  08/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאבק על עתיד ישראל
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
גיבוב של דברי הבל....
אלון.ז.  |  8/07/08 14:40
2
ברק שונא את היהודים-טוב שהלך
רוי  |  8/07/08 14:46
3
אהרון ברק אדם מסוכן
עיניים פקוחות  |  8/07/08 15:04
4
דברים כדורבנות - אז מה עושים?
אזרח ישר  |  8/07/08 15:11
5
ברק עוד מעט הקב'ה ישלח את מלאך
המוות  |  8/07/08 15:53
6
#1 היקר.
רועי.ר  |  8/07/08 17:26
7
הדבר היו ברור גם לפני הראיון
פנחס  |  9/07/08 00:59
8
גיבוב כזה של סילופים ופסיאודו
תפסיק לעבוד עלינו  |  9/07/08 08:18
9
ברק הלך אי צדק אחד רחוק מדי
מרק טווין  |  9/07/08 08:27
10
מרוב הוד כבודו לא רואים צדק...
אלכסנדר  |  9/07/08 08:57
11
ברק
bunim  |  9/07/08 18:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד זיו שרון; עו"ד ניר הורנשטיין
מוסדות ציבורי (מלכ"ר המוכר כבעל מעמד לצרכי חוק מיסוי מקרקעין) זכאים לפטור ממס שבח על מקרקעין ששימשו אותם במישרין למטרותיהם    מה דינן של זכויות בניה בהקשר זה והאם יש בהן כדי להגביל את תחולת הפטור?
רוני אלוני-סדובניק
אהוד אולמרט אמר לנועם שליט באחת מפגישותיהם: "אין לי חוזה שמחייב אותי לשחרר שום אזרח מהשבי"    באמת קשה להוציא מעורך דין את צורת החשיבה המשפטית    מה שאולמרט וגם פוליטיקאים אחרים לא מבינים, זה שאכן יש חוזה אמיתי ומחייב בינם לבין הציבור ודווקא האמירה האומללה הזאת דורשת שנשוב ונדון ביחסים החוזיים שבין הציבור ובין נבחריו
עו"ד טל קדש
לעתים נכס משווק לציבור הן באופן פרטי והן באמצעות מתווך, לעתים אפילו באמצעות שני מתווכים    קניית או שכירת נכס לאחר שהוצג על-ידי שני מתווכים שונים - עלול לפתוח פתח לתביעות עתידיות    ממה כדאי להיזהר
מנחם רבוי
בשנים האחרונות אנו שומעים הסברים הרבה לסיבות עזיבת ירושלים על-ידי תושבים. אומרים לנו כי התופעה אינה בגלל השתלטות החרדים    מסתבר שהחגיגה, לציון סיום העבודות ב"גשר המיתרים", השאירה אצל ירושלמים רבים רושם הפוך ממה שהמארגנים קיוו לו    ביטוי בעל עוצמה נתן לתחושה זו כותב המכתבים הוותיק למערכת, מר ניסים דבש כשכתב "שלום לך ירושלים... אני נוטש את אהבתי, כי זרים שולטים בה ואונסים את נפשי..."
עומר כרמון
הלובי החקלאי ועשירי הארץ טוענים כי רק מתקני התפלה יצילו את משק המים הקורס    הם שוכחים לספר כי מחצית ממי השתייה מופנים לחקלאות בקומבינה מושחתת שעולה לנו הרבה כסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il