ה
נשים חוזרות למרחב הציבורי בירושלים: אחרי כמה שנים שבהן חברת כנען מדיה בתנועה, זכיינית הפרסום של חברת האוטובוסים אגד, סירבה להעלות מודעות הכוללות תמונות נשים - כעת תעלה החברה קמפיין מודעות של תנועת ירושלים עם תמונות של נשים המציגות את הארגון.
כנען נכנעה במשך שנים ללחץ מצד גורמים חרדיים שלא להעלות תמונות נשים. בחברה הסבירו כי ההחלטה התקבלה לאחר פעולות חוזרות ונשנות של וונדליזם מצד גורמים קיצוניים בעיר, שהשחיתו את האוטובוסים וגרמו לחברת כנען ולמפרסמים שלה נזקים כלכליים כבדים.
תנועת ירושלמים הגישה בג"ץ לפני כשמונה חודשים בבקשה לחייב את כנען להציג תמונות נשים בפרסומי האוטובוסים. בתשובת המדינה לבג"ץ, שנמסרה ביוני, נאמר כי יש לחייב את החברה לפרסם תמונות נשים - למרות הנזקים. כנען הגיבה אז כי תלמד את תשובת המדינה, אבל כעת, עוד לפני שבג"צ הכריע בעניין, הודיעה החברה כי תעלה קמפיין חדש עם תמונות נשים.
אוהד גבלי, מנכ"ל חברת כנען, מסר: "לאור עמדת המדינה, אנחנו נענים לבקשה להעלות את הקמפיין הנוכחי, וזאת מתוך תקווה כי אירועי הוונדליזם שאירעו בעבר וגרמו לנזקים כלכליים כבדים לחברה לא יחזרו על עצמם. כנען היא חברה המכבדת את רגשותיהן של כל קבוצות האוכלוסייה - חילוניים כדתיים, ואנו מקווים כי גם הציבור בירושלים יגלה סובלנות ורגישות אחד כלפי השני".
הרב אורי איילון מנכ"ל תנועת ירושלמים מסר: "זהו יום חשוב ומשמעותי לכל מי שירושלים יקרה לו וכל מי מי שחשוב לו עתידה של מדינת ישראל כמדינה הרואה בשוויון בין נשים לגברים ערך בלתי ניתן לערעור".
איילון הוסיף כי בשלושת השבועות האחרונים ניהלה התנועה מו"מ מול כנען בנושא פרסום המודעות. "אנו למדים מכלי התקשורת כי חברת כנען הודיעה על העלאת הקמפיין, ואנו מצפים לראות את כל התמונות שנשלחו לחברת כנען", מסר איילון.