X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחר ימלאו שנתיים למלחמת לבנון השנייה מה קרה בשנה הזו שלא קרה בשנה הראשונה? כלום ההנהגה הכושלת נותרה אותה הנהגה והצבא לא הפיק לקחים
▪  ▪  ▪
מביטים אל העתיד או עדיין עוסקים בתיקון העבר? צה"ל [צילום: אל-אופ]

ב - 12.7.2007 ימלאו שנתיים למלחמת לבנון השנייה. לכאורה המדובר במועד חשוב שבו ניתן לסכם, אך בפועל המדובר בעוד תאריך חסר כל משמעות. התקשורת אוהבת ציוני דרך כאילו המדובר ביום הולדת שחובה לחגוג. הפוליטיקאים אינם נותרים מאחור ומוכנים לשתף את הציבור כולו בחדשות או ניתוחים שאין בהם כדי לתרום שום דבר. הכול למען עוד כותרת בעמודי העיתונים שמזמן הפכו לאלבומים.
השאלה היא מה קרה בשנה השנייה למלחמת לבנון שלא קרה בשנה הראשונה? התשובה פשוטה למדי: כלום. אנחנו נמצאים בדיוק באותו המצב, כפי שהיינו מיד לאחר סיום המלחמה.
יטענו ראשי הצבא כי כל הלקחים הופקו ושהצבא של היום אינו דומה לצבא של 2006. אשרי המאמין. סביר להניח שחלו שינויים משמעותיים, אך לאלה אין ולא כלום אם לא יתנו מענה למלחמה של מחר. אם הלקחים שהופקו נועדו לתקן את העבר - אין להם משמעות; אך אם נלמד הלקח העיקרי, שמדיניות ביטחונית אינה יכולה להיות טלאי על טלאי, כי אז ניתן לישון בשקט. אין ודאות אפילו קרובה שמדינת ישראל החליטה באופן ברור מה היא רוצה לעשות לכשתהיה גדולה.
חבל לעסוק במה שהיה במהלך השנתיים מאז המלחמה. מוטב לנסות ולהעריך מה לא יהיה כשימלאו שלוש שנים מאז המלחמה. ראשית, הממשלה הנוכחית, שהיא האחראית למלחמת לבנון השנייה - לא תהיה. אין זה משנה אם תוקם ממשלה מתוך הכנסת הנוכחית או ממשלה חדשה לאחר בחירות. ממשלת לבנון השנייה לא תהיה יותר.
ראש הממשלה מר אולמרט בעצם סיים את הקריירה הפוליטית שלו. כל מה שמתרחש היום הם פרפורי הגסיסה האחרונים של ראש הממשלה ושל ממשלתו. במוקדם או במאוחר, ממשלת אולמרט תסיים את כהונתה. לא מן הנמנע שיחד עמו תרד מפלגת קדימה מן הבמה המרכזית של הפוליטיקה הישראלית. או שתהיה מפלגה קטנה ובלתי רלוונטית או שמא תיעלם מן הזירה כלל.
גם שר הביטחון ברק, ככל הנראה יסיים את תפקידו מהר מן הצפוי. מפלגת העבודה נערכת לקרב סכינים שבסופו, האיש המעוטר ביותר בצה"ל, יצטרך להכיר בתבוסה הפוליטית שלו. מה יכתבו המומחים על "מורשת ברק" כשר הביטחון אין לדעת, אך דבר אחד ברור: בתקופתו של ברק כשר ביטחון, ביטחונם של אזרחי ישראל בדרום לא השתנה כלל. הרגיעה המבורכת, עם כל הקלקולים שלה, טובה הרבה יותר מאשר המצב הקודם. אך עדיין חמאס שולט בעזה והוא עתיד לשלוט גם ביהודה ושומרון. גם אבו מאזן לא יהיה יותר לכשימלאו שלוש שנים למלחמת לבנון. הוא יהיה גם חלק מן ההיסטוריה של הסכסוך, בדיוק כמו קודמיו שלא הצליחו לקדם את העם הפלשתיני לשום מקום מבטחים.
במלאות שלוש שנים למלחמת לבנון, גם הנשיא האמריקני הידידותי ביותר לישראל, לדידם של מומחים שונים, גם הוא כבר לא יהיה. למרות ידידותו הרבה לישראל, הוא לא הצליח להביא ולו לתזוזה הקלה ביותר בפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני או הסורי. שום הישג. לכן, גם הוא יהפוך להיות לאלמוני ויש להניח שלא רבים בארה"ב יתגעגעו אליו. ממשל אחר יגיע ועד שהוא יתאקלם, יעבור זמן רב עד שאולי יתחילו שוב במסעות הבלתי פוסקים לחיפוש אחר השלום במזרח התיכון.
בלבנון ימשיך חיזבאללה להתחמש לקראת עימות נוסף עם ישראל. סוריה תמשיך להיות תחנת המעבר לנשק והכסף הרב המגיעים מאירן. סביר להניח שהגבול הלבנוני עדיין יהווה איום מרכזי על ישראל.
ולבסוף, אירן. הממשל הנוכחי עדיין ישלוט באירן, למרות התחזיות של תקיפות עתידיות על מתקני הגרעין. העולם צופה בהתהוות האיום הגדול על עצם קיומו וידיו רפויות מתמיד. כנראה שאירן תצליח לחצות את הרוביקון במוקדם או במאוחר. פעולה צבאית ממשית שכה נחוצה לחיסול העצמה הגרעינית הנבנית באירן לא נראית באופק. ישראל תישאר לבדה במערכה המדינית ואולי הצבאית מול אירן, ועליה יהיה לקבל החלטות גורליות בעתיד הקרוב. לדאבון הלב, בעת הזו חסרה מנהיגות אמיתית שתוכל לקבל החלטות הרות גורל מסוג זה. אין ודאות שגם במלאות שלוש שנים למלחמה תימצא בישראל מנהיגות ראויה לשם זה. הקרוסלה הפוליטית ממשיכה להסתובב ובכל פעם דמות אחרת שעליה יורדת לתורנות. שום דבר חדש, מרענן ומבטיח.
יש בשורות שלעיל משום נימה פסימית, בלשון המעטה, אך יש להודות שהמצב האובייקטיבי איננו מבשר טובות. אם מתוך הפסימיות הזו נדע לגייס את תעצומות הנפש ולשנות את הכיוון, גם זו תהיה חגיגה במלאות שלוש שנים למלחמת לבנון.

תאריך:  11/07/2008   |   עודכן:  11/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשימלאו שלוש שנים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
HAKOL YISHAER PAHAD NETANYAHU
Krief benjamin  |  12/07/08 10:50
2
העבר והעתיד
יהודה המכבי   |  13/07/08 21:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ערן סורוקר, עו"ד מתן שוק
על בקשות מתחרות לרישום סימן מסחר
צילה שיר-אל
השבוע פלוטו החל בהילוך אחורי - מה שישפיע על רבים מבני המזלות לפנות לדרכים חדשות    מומלץ לא ללכת נגד הזרם כי בשלב מאוחר יותר השינויים יתבטאו בצורה חזקה יותר    וגם: תחזית שבועית לבני כל המזלות
איתמר לוין
יש לאזן בין מניעת שיבוש הליכים בידי נבחר ציבור לבין מניעת מעצרו משיקולים זרים    הנה הצעה מעשית
טובה ספרא
שבוע הרמוני במיוחד צפוי למשפחות. חופשות, חוויות וטיולים משותפים מתאימים בשבוע זה    צפויה מפולת בוול סטריט, שכמו תמיד משליכה מיד על הכלכלה בארץ    הפסגה בפאריס: פול גז בניוטרל    קדימה: מלחמת הכיסאות תחשוף את מגבלותיה
עו"ד יוסי דר
כאשר יוגש, אם יוגש, כתב אישום נגד אולמרט יתברר לו שהוא בודד וגלמוד על ספסל הנאשמים    על במה מוגבהת מולו יושבים שופטים שרשמו לפניהם את האופן המחפיר שבו הוא ניצל את מעמדו כדי לכרסם ללא הרף במערכות שילטוניות שהוא היה אמור להגן עליהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il