X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שאלו את עצמכם האם רצונכם להתגרש נובע מחוסר התאמה אמיתי מהותי ביניכם ומחוסר אהבה, או שמדובר רק במשבר זמני הנובע מעייפות, משגרה או מלחצים שיחלפו עם הזמן
▪  ▪  ▪
גירושין. לא תמיד הכרחי

הסיבות הנפוצות לגירושין מורכבות ומגוונות מאוד, והן כוללות רקע חברתי ועדתי שונה, פערים בהשכלה ובהתפתחות, תקשורת לקויה, בעיות בתחום המין, בגידות, אלימות, תפיסת עולם שונה- בעניינים כספיים ורכושיים, בחינוך ילדים, התמכרויות-לאלכוהול, לסמים, להימורים, לעבודה וכן הלאה.
לרוב אין מדובר בסיבה אחת שגורמת לגירושין, אלא בהתלכדות של נסיבות שונות, או בתהליכי שינוי עד להבשלת ההחלטה להתגרש אצל אחד מבני הזוג או אצל שניהם.
כך לדוגמא, פעמים רבות קורה שבני זוג שהתאימו מאוד זה לזו בתחילת הקשר, מבחינת השכלתם, תחומי העניין שלהם ותחביביהם התפתחו עם השנים ל"כיוונים שונים" עד כי נוצר ביניהם פער בלתי ניתן לגישור.
חשוב שתבינו כי הקשיים והמשברים בקשר הנוכחי שלכם, אינם מלמדים על כישלון צפוי בקשרים עתידיים בחייכם. מומלץ, עם זאת, לבחון כיצד תוכלו ללמוד מכשלי הקשר הנוכחי ולהפיק לקחים שישפרו את הקשרים העתידיים בחייכם.
אולי בכל זאת יש סיכוי להציל את הנישואין?
זה הזמן לשבת עם עצמכם בשקט, ולשאול את אותן השאלות שעד כה נמנעתם מלשאול בשל החשש מהתשובות שתשיבו לעצמכם.
האם האהבה עדיין קיימת ביניכם? האם קיים רצון משותף לשקם ולשפר את הקשר? מה הן המחלוקות העיקריות ביניכם והאם יש סיכוי אמיתי לפתור אותן? האם קיימת אפשרות ריאלית לתקן ולפצות על המשקעים שנצברו ביניכם?
חשוב גם כי תגדירו לעצמכם מה הם המאפיינים והצרכים החשובים לכם בקשר הזוגי, ותענו לעצמכם בכנות האם יש סיכוי כי הללו יקבלו מענה בקשר הנוכחי.
אם התשובות לשאלות אלה חיוביות, יש טעם לנסות ולשקם את הקשר באמצעות ייעוץ, טיפול זוגי וכן הלאה. אם התשובות לשאלות אלה שליליות, עליכם לעשות חשבון נפש אמיתי עם עצמכם לאן אתם מובילים את המשך מהלך חייכם.
האם אני באמת רוצה להתגרש?
אצל חלק מן המתגרשים ההחלטה להתגרש מלווה בידיעה פנימית וב"תחושת בטן" חזקה כי זה הצעד הנכון מבחינתם, אצל אחרים ההחלטה להתגרש היא תוצאה של תהליך ארוך ומייסר.
שאלו את עצמכם האם רצונכם להתגרש נובע מחוסר התאמה אמיתי מהותי ביניכם ומחוסר אהבה, או שמדובר רק במשבר זמני הנובע מעייפות, משגרה או מלחצים שיחלפו עם הזמן.
זכרו כי כל קשר בנוי מעליות ומורדות, מזמנים טובים ומזמנים קשים והשגרה השוחקת היא חלק מכל מערכת מתמשכת. לכן, עליכם לשאול את עצמכם, האם אתם מעוניינים להתגרש מסיבות אמיתיות ולא מסיבות "זמניות" בלבד.
ואולם, אם גם בתקופות "הטובות" אינכם מוצאים מנוחה לנפשכם ואינכם מאושרים, ואם תחושה זו מלווה אתכם תקופה ארוכה ואינה חולפת, סביר להניח שהגיע זמנכם "לפרק את החבילה", וכי רצונכם האמיתי בגירושין.
מה ארוויח ומה אפסיד מהליך הגירושין?
כל החלטה בחיינו היא תוצאה של שקילת הרווח מעשיית המעשה מול ההפסד שיגרם לנו ממנו, וכך גם ההחלטה להתגרש.
כל הליך גירושין טומן בחובו "תופעות לוואי" שאינן נעימות, ביחד עם חוויות חדשות ומרעננות.
גירושין כרוכים לעתים קרובות במכאובי לב לא קלים וגם ב"מכאובי כיס". עליכם להתמודד עם פירוק המערכת הזוגית והמשפחתית, להתרגל לחיי ה"רווקות", ולו לתקופה מסוימת, לחלק את רכושכם, ולפעמים אף לאבד כמה מחבריכם ומקורביכם.
מנגד, הליך הגירושין כרוך גם בהתחדשות ובגילוי מחדש של עולמכם הפנימי והחיצוני. יציאה ממערכת יחסים כושלת, הרוויה במתיחות ובתסכול, כמוה כהסרת אבן ריחיים מכתפיכם, ומתגרשים רבים מדווחים כי הם קיבלו בחזרה תחושות של שלוות נפש, השלמה, ביטחון, שלמות, חופש ותקווה לעתיד טוב יותר.

הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי.
תאריך:  12/07/2008   |   עודכן:  12/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להתגרש או לא להתגרש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לא להתגרש
גדעון אמיר  |  13/07/08 00:42
2
מה אתם יודעים להתגרש זה להתרגש ל"ת
מאיריקו--  |  13/07/08 01:57
3
למרות שקשה לא מוותרת על הבעל!
שירית  |  13/07/08 06:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
האגדה להלן לא קשורה בשום פנים ואופן אלינו, היא עוסקת בראש ממשלה חמור, ואצלנו ראש הממשלה אינו חמור, ועוסקת בממשלת חמורים, ואצלנו הממשלה היא של אנשים מן היישוב, כמוני וכמו כל אחד מהקוראים, ודאי לא ממשלת חמורים
אברהם (פריצי) פריד
על מארחת ירושלמית ידועה וסוכן הימורים ששותק    מה הרתיע את מיקי איתן ולמה הטכנולוגיה לא אשמה    קפקא בת"א, מצגר בבג"צ והגברים בחינוך. ועוד...
ראובן לייב
הם אינם בוחלים בגסויות, כשהכבוד לזולתם מהם והלאה. מאוקטובר 2006 ועד יולי השחור של 2008
צבי (ציקי) אבישר
הטקסטים הפורנוגרפיים של הנחקרים נשפכים כאן, אצלי בסלון יחד עם כל המשפחה. הטקסטים האלה הפכו בן רגע להכי לגיטימיים שבעולם    רגע, אומרת לעצמה הנפש הרכה, כשאמא קפצה בשבוע שעבר לבית של הדוד משה כדי למסור הזמנות לברית של עידן, אולי היה ביניהם משהו?    באותו הרגע איבד הנער נדבך מרכזי בתום הנעורים שלו וצולקה נפשו
עו"ד משה גולדבלט
אם ניתן לחרדות לשלוט בנו, אם נבקש מבתי המשפט ומהשופטים כי יגנו עלינו מפני כל מי שסכנה כלשהי נשקפת ממנו לציבור, אנו יכולים להיפרד מכל זכויות האזרח המוכרות לנו    אנו זקוקים מאד לשופטים כמו השופט דנציגר, המחפשים כל העת את האיזון הנכון בין סיכונים שיש לקחת למען שמירה על זכויות האזרח, לסיכונים מופרזים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il