X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אז מה נעשה עם הקיץ הזה? איך ננצל את החופש בשילוב החום הארצישראלי? הפתרון שתמיד עובד - פעילויות מים עם החבר'ה ומה יותר טוב משיט קיאקים?
▪  ▪  ▪

בואו נודה על האמת, בין אם אנחנו סטודנטים שמפרנסים את עצמם בין הבחינות, ובין אם אנחנו פשוט חלק ממרדף הקיום היום-יומי, הקיץ לא מאפשר לנו בדרך-כלל לפנות יותר מכמה ימים של התרעננות, שמתחילים באחרי צהריים של יום חמישי מבטיח ומסתיימים במוצאי שבת בפקק בדרך הביתה.
איך לנצל את שלושת רגעי החופש הקצרים האלה היא סוגיה קריטית. בחום הקיצי עדיף לנו להקיף את עצמנו בשלושה דברים: אוכל, מים, וחברים. או במילים אחרות: צאו עם חבריכם למקום רטוב מאוד, ותעשו שם על האש. זה מתכון עתיק שעובר מדור לדור בארץ ישראל, החל מאליהו שירד עם נביאי הבעל לעשות על האש בקישון, דרך תנועות הנוער שהוציאו אותנו באופן מסורתי לטיולי מים מתישים שהסתיימו במדורות, ועד לימינו.
אם כבר מים, למה להסתפק בהליכה בשקפקפים, שתמיד אחד מהם מוצא את עצמו נסחף במורד הזרם, או בנעלי ספורט רטובות - שמשמיעות צליל סחיטה ספוגי אחרי כל צעד מחוץ למים? למה לא לקפוץ ראש לתוך סירת גומי שנושאת את השם האסקימוסי "קיאק", ולחתור - להיסחף במים המוצלים שעה-שעתיים? אומנם אין קשר בין הכותרת "קיאקים" לבין הפעילות שנהר הירדן העצל שלנו מציע, כך שמי שמחפש אשדות נהר שוצפים, פיתולים מאתגרים או שיט במהירות מזרימת אדרנלין - שיסע לחתור בניו-זילנד. אבל בשביל החופש הקצר והלח שלנו, הנהר המקומי הוא בול מה שצריך.

דרך קצרה ארוכה או ארוכה קצרה

רוב אתרי הקיאקים מציעים שני סוגי מסלולים - קצרים וארוכים. לחבורות של חתרנים, שמעוניינים במאמץ גופני, מומלץ לבחור במסלולים הארוכים יותר. רוב הסיכויים שהם יסיימו אותם לפני שהזרמנים יצופו אל עבר נקודת הסיום של המסלולים הקצרים... לא משנה באיזה מסלול בחרתם - אל תשכחו להקדיש מחשבה עם מי תזרמו או תחתרו למשך השעה וחצי הקרובות.
הצעתי היא - אל תכנסו לסירה דווקא עם החבר או החברה הכי קרובים. נצלו את ההזדמנות להכיר מקרוב דוקא אחד מהאנשים שפחות קרוב אליכם. אבל אל תכנסו לסירה עם מישהו שלא תדעו איך לצאת ממנו.
  • המאמר מטעם אתר יורם לימודים - מכללות ואוניברסיטה וכן מטעם אתר אמריקן אקספרס נסיעות - טיסות וחבילות נופש.

מאיפה זה בא?

השם "קיאק" פירושו "סירת אדם" או "סירת ציד" באסקימוסית. את הקיאקים הראשונים בנו לפני יותר מ-4,000 שנה מעורות בעלי חיים, והשתמשו בהם לצוד כלבי ים ולדוג דגים בעיקר בקרב שבטים קרובים לקוטב הצפוני.
כיום כלי השיט שמכונים קיאק עשויים ממגוון חומרים של פלסטיק וגומי, והם משמשים בעיקר לפעילויות ספורטיביות שונות - החל משיט בנהרות סואנים, וכלה בחצייה של ימים ואוקינוסים. כל אלה שונים מאוד מהנופש המימי של קיאקים כאן בישראל, שהוא הרבה פחות אתגרי ומהווה נופש מקובל לכל המשפחה או לכל החבר'ה.
על קיאקים נמצא בארץ שני סוגי "שייטים": חתרנים בלתי נלאים, וההולכים עם הזרם - להלן "החתרנים" ו"הזרמנים". החתרנים יעלו על הקיאק האחרון של החבר'ה, ואז יחתרו בכוח לעקוף את כולם, בניסיון לצבור תאוצה מקסימלית ולהגיע ראשונים לקו הסיום.
ה"זרמנים" ישתמשו במשוטים למטרה אחת בלבד - לדחוף את הקיאק מהדופן כשהזרם נושא אותם קרוב מדי לשיחים הנמוכים של גדות הנהר. כשהחתרנים עוברים לצד ה"זרמנים", הם לעיתים מתפלאים לדמות לעצמם קיאק ריק - כי הזרמנים נשכבו על קרקע כלי השיט והתחילו בתחרות משלהם- תחרות שיזוף. הזרמנים יגיעו אחרונים לקו הסיום, בקושי רב יקלפו אותם מתחתית הסירה, ובאופן פרדוקסלי - הם יהיו הרעבים והעייפים מבין כל החבורה.

תאריך:  21/07/2008   |   עודכן:  21/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלי צבי ויס
הסופרת גלי צבי ויס, המוציאה בשבועות הקרובים את ספרה השלישי 'שושן צחור' בהוצאת מעריב, מסבירה מהן הדרכים והשיטות בהן יש לנקוט על-מנת שהוצאת ספרים מוכרת תתעניין בכתב היד שלך
נועה נצר
ארבעת האימונים הטובים ביותר לכושר בגיל מבוגר: שיפור הכוח, היציבה, הגמישות והסיבולת
עו"ד משה גולדבלט
כיצד יכול ההליך המשפטי הנאות לשמור על כבודו ומעמדו כאשר התחליף לו הוא דיון תקשורתי רעשני מוטה ורדוד. כיצד יתייחסו בכבוד לשופט שיקבע מהימנותו של עד כמו טלנסקי, לאחר כל ההצהרות בתקשורת על מהימנותו או חוסר מהימנותו של עד זה
גורי גרוסמן
הכפשתו של טלנסקי על-ידי עדת פרקליטיו ויחצניו של אולמרט, דומה לקיתונות ההשפלה שהיו מנת חלקן של אותן נשים אמיצות שהעזו להתלונן על מעבידן, שהודלפו לתקשורת על-ידי פרקליטיו ויחצניו של הנשיא קצב
רייסמן הדס
אתם רוצים להכניס קצת אווירה לחיי האהבה שלכם? הינה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את הלילה בשלום ובאהבה    אך היזהרו - אל תפריזו עם לבבות, דובונים ושאר תמונות שלכם בכל פינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il